کد خبر : 1383921 | 11 دی 1395 ساعت 16:13 | 9K بازدید | 0 دیدگاه

 سپاهان و این مشکل حل نشدنی؛

معضل پنالتی‌ها برای سپاهان ادامه دارد

تیم سپاهان روز گذشته حساس ترین پنالتی فصل را از دست داد تا هم چنان طالع نحس پنالتی ها گریبان این تیم را گرفته باشد.

معضل پنالتی‌ها برای سپاهان ادامه دارد

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته وقتی احسان حاج صفی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت، خیلی ها انتظار داشتند تا با ثبت ششمین گل فصل این بازیکن، تیم سپاهان نیز در آستانه رسیدن به فینال مسابقات جام حذفی قرار بگیرد. تیم نفت تهران 10 نفره به کار خود ادامه می داد و در صورت گل شدن پنالتی حاج صفی این تیم کار آسانی در 30 دقیقه وقت اضافه پیش رو نداشت، که این اتفاق رخ نداد و این شاگردان دایی بودند که به هر ترتیب به فینال راه یافتند.


اما این شروع داستان سپاهان و پنالتی های از دست رفته نیست. دیدار برابر پدیده در اولین بازی لیگ شانزدهم مقابل پدیده اولین مرتبه طی فصل بود که شاگردان ویسی و البته به طور خاص مهرداد محمدی پنالتی خود را از دست دادند تا سپاهان با یک گل بازنده آن دیدار لقب بگیرد. پنالتی از دست رفته بعدی در دیدار مقابل ماشین سازی و در پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم رقم خورد؛ جایی که حاج صفی پنالتی خود را از دست داد. سومین پنالتی در مقابل تیم فولادخوزستان توسط پدرو هنریکه از دست رفت تا مشکل پنالتی زدن به یکی از معضلات سپاهان در این فصل تبدیل شود و سپاهان هم تنها یک امتیاز از این دیدار کسب کند.


دیدار برابر سایپا در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و اعلام پنالتی در دقیقه 2 بار دیگر سپاهان را در موقعیت گلزنی قرار داد که این بار حاج صفی با گل کردن ضربه خود پایه گذار صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی شد. این تیم در دومین دیدار فصل برابر نفت تهران هم موفق به پیروزی با تک گل فرید بهزادی کریمی از روی نقطه پنالتی شده بود.
اما از دست رفتن پنالتی مقابل نفت تهران، آن هم در دقایق پایانی چیزی نیست که به این زودی ها فراموش شود. حاج صفی در طول این فصل برای سومین بار پشت ضربه ایستاد و مثل دیدار برابر ماشین سازی توپ را به خارج از چارچوب فرستاد تا تیم سپاهان امید رسیدن به فینال مسابقات را از دست بدهد و در پایان احسان حاج صفی یکی از تلخ ترین روزهای خود را پشت سر بگذارد.


سپاهان در مجموع مسابقات جام حذفی و لیگ برتر تاکنون صاحب 6 ضربه پنالتی شده، که تنها 2 بار موفق به گل کردن این موقعیت ها شده است. احسان حاج صفی 2بار، پدرو هنریکه و مهرداد محمدی هم هر کدام یک بار پنالتی های به دست آمده را از دست داده اند.


سال گذشته تیم پرسپولیس امتیازات زیادی را به همین دلیل از دست داد و در انتهای فصل این فرصت های برباد رفته باعث شد تا سرخ پوشان پایتخت تنها به دلیل تفاضل گل کمتر قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کنند. 


عبدالله ویسی در اولین فصل همکاری خود با تیم سپاهان روزهای سختی را پشت سر می گذارد؛ آن ها جام حذفی را به همین دلیل از دست دادند و در ادامه لیگ برتر هم این معضل می تواند شرایط سختی برای این تیم رقم بزند.

دیدگاه‌ها