کد خبر : 1384690 | 14 دی 1395 ساعت 14:34 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

تلفنم را قطع کردم تا سرمربی نشوم

بختیاری‌زاده: مشکل مالی برای همه تیم‌هاست

سهراب بختیاری زاده بالاخره هدایت تیم صبا را قبول کرد، باشگاهی که قبلا در اواخر دوران بازیگری به وی پیشنهاد سرمربیگری داده بود.

بختیاری‌زاده: مشکل مالی برای همه تیم‌هاست

به گزارش "ورزش سه"، گلزن تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 که در نیم فصل اول هدایت نفت مسجدسلیمان را برعهده داشت از امروز عهده دار مسئولیت تیمی است که آنجا را خانه خود می داند. تیم صبا که با 9 امتیاز یک پله به انتهای جدول نزدیک بوده و شرایطی نامساعد در جدول لیگ دارد و پذیرش مسئولیت فنی آن ریسک بزرگی است که بختیاری زاده انجامش داده. با او درباره این شغل تازه همکلام شدیم: 


* به آقا صمد خسته نباشید می گوییم


قبل از هر چیز باید بگویم از ناکامی هیچ مربی ای در فوتبال خوشحال نمی شوم به خصوص که آن فرد مربی خودم و پیشکسوت باشگاه سابقم بوده باشد. من قبل از هر چیز از آقای مرفاوی رخصت می گیرم و به ایشان خسته نباشید می گویم چون کار خیلی سختی در صبا داشتند و با همه مشکلات جنگیدند. در هر صورت این رفت و آمدها در فوتبال طبیعی است و من هم خوشحالم که اولین شغل لیگ برتری ام در جایی است که خانه خودم محسوب می شود. 


* به کمک همه احتیاج دارم


کار در صبا بسیار سخت است ولی حتما امیدوار بودم که به اینجا آمده ام. قبل از هر چیز باید اوضاع تیم را برای شروع بهتر کرد. من امشب به تهران می آیم و باتوجه به اینکه شنیده ام چند بازیکن قصد جدایی دارند و دو نفر از تیم جدا شده اند تلاش می کنم آنها را به صبا برگردانم. البته به کمک آقای کشوری هم احتیاج داریم همین طور مسئولان استان و البته هواداران که باید بیایند و کمک کنند تا این تیم که از تیم های مهم لیگ است بماند. صبا سابقه حضور در رقابت های آسیایی را دارد و دو بار این کار را انجام داده و امیدوارم امسال با بقا در لیگ کاری بکند که هیچ کس تصورش را ندارد.


* دستیارانم؛ کاشی و تقوی


برای کادر صبا از آقای مرتضی کاشی دوست خوبم استفاده می کنم که با آقا صمد کار می کرد همچنین با احمد تقوی که در نفت مسجدسلیمان با هم بوده ایم و به کارش آشنا هستم. به هر حال احتیاج به آدم هایی داریم که بتوانیم یک تیم فنی خوب را کنار هم تشکیل بدهیم و ضعف های تیم را به نقطه قوت تبدیل کنیم. با این کادر پیش می رویم و اگر لازم بود باز هم نیرو اضافه می کنیم.


* دومین شانس مربیگری در صبا


سال ها پیش زمانی که بازیکن صبا بودم مدیران باشگاه از من خواستند جانشین آقای یاوری بشوم اما یادم هست حتی تلفن خانه ام را از برق کشیدم و موبایل را خاموش کردم تا در رودربایستی سرمربی نمانم. آن وقت ها فکر می کردم هنوز شرایط سرمربیگری را ندارم و برای این کار صبر کردم، امیدوارم که این دفعه انتخاب درستی انجام شده باشد و ما در مسیر موفقیت قدم برداریم. البته نمی خواهم کسی را بی خودی امیدوار کنم اما به کار خودم خوشبین هستم. 


* مشکل مالی برای همه تیم های لیگ است 


این فقط صبا نیست که بحث مالی دارد و تیم های دیگری هم در لیگ برتر هستند که شرایط مالی مناسبی نداشته اند. به نظر من  در لیگ ایران 7 الی 8 تیم شرایط مالی مناسبی ندارند و ما هم یکی از آنها هستیم البته می دانم که انگیزه مالی نقش زیادی در فوتبال ایفا می کند اما پول همه چیز نیست. انشااله با ایجاد یک شرایط عالی تیمی بتوانیم ماموریتمان را به سرانجام برسانیم.

دیدگاه‌ها