کد خبر : 1388444 | 29 دی 1395 ساعت 11:29 | 16.9K بازدید | 1 دیدگاه

وقت احترام به سیدکاپه‌لو و ستاره‌هایش

لستر ایران بهتر از لستر انگلیس!

سید کاپه لو ، لقبی است که بعد از دومین برد استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران بیش از گذشته به گوش می رسد.

لستر ایران بهتر از لستر انگلیس!

به گزارش"ورزش سه"، وقتی عبدالله ویسی ساز جدایی را کوک کرد و پشت سر او موسی کولی بالی، حکیم نصاری و خسوس سه پایه مهم تیم قهرمان جدا شدند بسیاری از هواداران ترسیدند تا مشکلات فولاد بعد از اولین قهرمانی به سمت استقلال خوزستان بیاید. همچنین انتخاب سید سیروس پورموسوی که از ابتدای تاسیس این باشگاه به عنوان دستیار اول حضور داشت به عنوان جانشین عبدالله، انتقاداتی را به همراه داشت، اما اعتماد مدیران گروه ملی باعث شد تا او توانایی های خود را نشان بدهد.


پورموسوی که هنوز نیامده، رفتن خسوس و کولی بالی را دیده بود، با صحبت های شخصی با دیگر بازیکنان چون دورقی، طیبی، زهیوی، بیت سعید، زبیدی، جانفزا، کعبی، ماهینی، شیرزادی، داوودی، عاشوری، سالاروند و ... آنها را در تیم خود نگه داشت.


او که با ناباوری عمومی و ایمان حداقلی اطرافیان، کار را آغاز کرد روی سکوها به "سید کاپلو" معروف است، در اولین گام و در تبریز و مقابل تراکنور  به تساوی با ارزشی رسید و در بازی بعد موفق شد استقلال تهران را در اهواز شکست دهد و اولین برد در کارنامه او ثبت شود.


او نتایج بدی نگرفته بود که توفان  مشکلات مالی آغاز شد. اتفاقی که باعث شد پورموسوی  کار فنی را رها کرده و مدام به دفتر استاندار و شهرداری و شورای شهر برود تا شاید  این مشکلات را کمتر کند.

 


در این فضا  نیم فصل برای او با رتبه نهم به پایان رسید و بلافاصله رحیم زهیوی به الشحانیه رفت و دورقی، سیدجلال عبدی و عزت پورقاز از تیم او رفتند. اما  او باز هم به مانند اول فصل سعی کرد بازیکنانی بگیرد که توانایی های بالا دارند و هزینه های سنگینی به باشگاه وارد نمی کنند.


تیم او هفته قبل در اهواز بازی درخشانی برابر تراکتورسازی انجام داد؛ اما باخت؛ دیداری که در پایان آن امیر قلعه نویی اعلام کرد برد حق استقلال خوزستان بوده است. خوزستانی ها اما برگ برنده را دیروز رو کردند و در تهران از پس تیم منصوریان بر آمدند. نکته این بود که تیم شایسته و قابل تقدیر او روز گذشته لایق برد بود، تیمی که هوشیارانه و با برنامه بازی کرد و توانست 3 بار دروازه حریف را باز کند که البته یکی به اشتباه آفساید گرفته شد. 


با این نمایش، وقت آن رسیده تا برای او و تیمش بایستیم و کلاه از سر برداریم،  تیمی با بازیکنانی که با کم تر از 10 درصد دریافتی مقابل ستاره  های میلیاردی و گران قیمت استقلال در دو بازی رفت و برگشت پیروز شدند، بازی پرسپولیس را در اهواز خراب کردند و برابر تراکتور، دیگر تیم مدعی دو نمایش عالی داشتند. این کمترین کار برای این  شیربچه ها که نماینده های ایران در جام باشگاه های آسیا  هستند و البته خود سید سیروس  است که بدون عینک و با سبیل کاپه لویی می کند!

 

استقلال خوزستان که سال گذشته به خاطر شباهت هایش در بعد نتیجه گیری با تیم انگلیسی، به لستر سیتی ایران معروف شد، امسال هم بی شباهت با تیم تحت امر رانیری نیست. استقلال خوزستان و لستر سیتی هردو تاکنون در مسابقات لیگ 21 امتیاز کسب کردند ؛ با این تفاوت که تیم پورموسوی از 17 بازی این تعداد امتیاز را در ایران گرفته و لسترسیتی در 21 بازی 21 امتیازی شده و میانگین یک امتیاز در هر بازی را ثبت کرده است. استقلال خوزستان و لستر امسال هم در میانه های جدول رده بندی حضور دارند اما به نظر شرایط تیم خوزستانی در لیگ ایران بهتر است؛ چراکه تقریبا خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند؛ در صورتی که لستر در انگلیس جایگاه متزلزلی دارد. به نظر می رسد امسال اگرچه لسترایران از کورس مدعیان عقب مانده اما بهتر از لستر اورجینال کار کرده و این شانس را دارد که بتواند جایگاه خود در جدول لیگ را بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ها