کد خبر : 1397374 | 02 اسفند 1395 ساعت 14:29 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

عمر در آسیا بهترین است 

چنگیز: حریف استقلال سخت گل می‌خورد

سال‌ها است در امارات زندگی می‌کند و کارش هم فوتبال است. به همین دلیل شناخت خوبی از فوتبال این کشور دارد.

چنگیز: حریف استقلال سخت گل می‌خورد 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، عبدالعلی چنگیز یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران در دهه 60 در حال حاضر مربی تیم 16 ساله‌های العین امارات است.تیمی که رده بزرگسالش اولین حریف ذوب‌آهن در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا است. با مهاجم سابق تیم ملی و باشگاه استقلال درباره حریفان تیم‌های ایرانی صحبت کردیم.چنگیز بر این باور است که به هیچ وجه نباید حریفان اماراتی را دست‌کم گرفت. این تیم‌ها و بخصوص العین و الاهلی با صرف هزینه‌های هنگفت و جذب بازیکنان خارجی می‌خواهند حضوری قدرتمند در این جام داشته باشند.

 


 
فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا شروع شد و همانطور که می‌دانید امروز و فردا در امارات نمایندگان کشورمان به میدان می‌روند. از الاهلی امارات بگویید که میزبان استقلال است.
‌‌ مربی این تیم بسیار به نظم و انضباط تیمی اهمیت می‌دهد و دیسیپلین فوق‌العاده‌ای دارد و به معنای واقعی اجازه دخالت در مسائل فنی را به هیچ‌کس نمی‌دهد. این مربی خیلی به ساختار دفاعی تیمش بخصوص در خط دفاع اهمیت داده و زمان زیادی را به ساختن آن اختصاص می‌دهد. به همین دلیل خیلی سخت گل می‌خورند و روی کرنرها هم زیاد کار می‌کنند. در مجموع مربی بسیار باهوشی دارند.

 


البته استقلال هم طی یک ماه اخیر نتایج بسیار خوبی را در لیگ و البته بازی با السد قطر به دست آورد.
‌‌ بله، خوشبختانه شرایط تیم خوب است. نیروی جوانی و تشنه بازی بودن بازیکنان جوان و جویای نام استقلال و دوندگی بالای آنها می‌تواند کم تجربگی‌شان را جبران کند. بازیکنان استقلال خیلی خوب در زمین همدیگر را حمایت می‌کنند و با تفکرات سرمربی‌شان هماهنگ هستند. من خیلی امیدوارم که بازی خوبی را از استقلال شاهد باشیم اما باید بسیار متفکرانه و هوشمندانه عمل کنند چون حریف تیم پرمهره و با تجربه‌ای است.

 


ذوب‌آهن هم میهمان العین است. کسب امتیاز برای تیم کشورمان در شروع لیگ قهرمانان می‌تواند نتیجه خوبی باشد.
‌ العین سال گذشته هم در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشت. آنها به لحاظ کلاس فوتبال، تاکتیک تیمی و تکنیک فردی در سطح بسیار بالایی هستند. البته مربی آنها به تازگی عوض شده و به همین دلیل هنوز با شاگردانش به هماهنگی لازم نرسیده است.

 


البته بازیکنان ملی پوش زیادی دارد و ...
‌ بله، العین یک تیم کاملا پخته است که شما نمی‌توانید هر طور خواستید مقابل‌شان بازی کنید، دست‌کم گرفتن این حریف شاید جبران‌ناپذیر باشد. البته این تیم چون فصل گذشته هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت چند بازی‌اش به تعویق افتاد که برگزاری فشرده آنها باعث خستگی‌شان هم شد چون زمان استراحت لازم را نداشتند و همین تا حدودی بالانس آنها را به هم ریخته است، امابه خاطر خارجی‌های خوب و ملی‌پوشانی که دارند باید انتظار داشت که خیلی زود تیم‌شان را بازسازی کنند.

 


العین هم ملی‌پوشان زیادی دارد. به نظر می‌رسد فقط در خط حمله ملی‌پوش ندارند.
‌ هر سه برادر عبدالرحمن در این تیم هستند که فوق‌العاده‌اند، مدافع و هافبک و حتی دروازه‌بان‌شان سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی‌ کشورشان را دارند.

عمر عبدالرحمن در مرکز زمین یک غنیمت برای العین است که با پاس‌های دقیقش می‌تواند موقعیت‌های زیادی را برای مهاجمانشان ایجاد کند. در واقع هر تیمی دوست دارد که بازیکنی مثل او را در تیمش داشته باشد. در حالی که فوتبال ما در حال حاضر بازیکن بازیساز مثل قبل ندارد که به بازی سرعت بدهد.

 


مهاجمان خوبی هم دارد.
‌ بله. اینها بازیکن ضعیف نمی‌گیرند و اگر مهاجمی که جذب می‌کنند از لحاظ فنی انتظاراتشان را برآورده نکند خیلی زود عذرش را می‌خواهند و بازیکن جدیدی می‌گیرند.

 


بازی‌های ذوب‌آهن را چقدر دنبال می‌کنید؟
‌ من پیگیر نتایج‌شان هستم. با اینکه آنها در 3 بازی آخرشان نتیجه خوبی نگرفتند اما ساختار مناسبی دارند که در صورت آمادگی ذهنی و بدنی می‌توانند العین را در خانه‌اش به زحمت بیندازند.

 


استقلال خوزستان نهم اسفند با الجزیره بازی می‌کند.
‌ تیم الجزیره در حال حاضر صدرنشین لیگ امارات است و شانس زیادی برای قهرمان شدن دارد. آنها هم تیم متمول و بسیار پرمهره‌ای هستند که باید بسیار حساب شده مقابل‌شان قرار گرفت. همانطور که در ابتدا گفتم این 3 تیم طی چند سال اخیر برای موفقیت و تقویت‌ تیم‌شان بسیار هزینه کرده‌اند.

 


الوحده هم حریف پرسپولیس است.
‌پرسپولیس شرایط تیمی بسیار خوبی دارد و نسبت به پارسال هم فوتبال بهتری را ارائه می‌دهد. الوحده به اندازه العین، الجزیره و الاهلی قوی نیست و اگر پرسپولیسی‌ها باهوش باشند حتما برنده خواهند شد.

 

دیدگاه‌ها