کد خبر : 1422063 | 24 خرداد 1396 ساعت 18:02 | 193.7K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش: با حرفهای روحانی بال درآوردم

سرمربی تیم ملی می گوید: تیم ملی می تواند نتایج جام جهانی گذشته را در جام جهانی پیش رو تکرار کند.

کی روش: با حرفهای روحانی بال درآوردم

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش دو روز بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی پاسخ سردبیران رسانه های ورزشی را داد:

 

مى خواهیم یک قدم جلوتر برویم
اکنون از چشمان شما مى خوانم که مى خواهیم یک قدم جلوتر برویم. الان از خودتان سوال مى پرسید که هدف نهایى مان چیست؟ اینجا وقتى صحبت مى کنیم باید به صورت ویژه از هواداران حرف بزنیم. آنها مى دانند مثل دوره قبلى که برابر آرژانتین و نیجریه شاد شدیم کار بزرگى انجام دهیم. آنها به دنبال این شادى و غرور هستند و اگر در کنار هم باشیم، مى توانیم.

 

فقط یک تیم مى تواند ما را شکست دهد
اگر اجازه دهید از خضوع و افتادگى خارج شوم. من مردم و هواداران فوتبال را مى شناسم. همانطور که آنها مى توانند همه چیز به ما بدهند همه چیز را از ما بگیرند. در دوره قبلى انتظار داشتند ما به جام جهانى برویم و اگر اینگونه نمى شد عصبانى مى شدند. اکنون این توانایى را داریم که به پیشرفت دست یابیم. بعد از اینکه بازى تمام شد با یکى از هم تیمى هایم شوخى مى کردم و گفتم فقط یک تیم مى تواند ما را شکست دهد و خوشبختانه آن تیم روى نیمکت نشسته بود. روى نیمکت ما نشسته بود.

 

 

باید سخت کار و تلاش کنیم
ما گروهى با بیش از٣٠ بازیکن در اختیار داریم که مى توانند در تمام پست ها به ما کمک کنند. به جایگاهى رسیدیم که بازیکن فیکس و نیمکت نشین نداریم و همه آمادگى دارند. باید سخت کار و تلاش کنیم و روزهاى و گل و بلبل را فراموش کنیم.

 

رویاى ما صعود به دور دوم است
ما باید فرصت هاى هم سان و یکسانى براى تمام بازیکنان به وجود بیاوریم. به همین منظور احتیاج به برنامه کامل براى آماده سازى داریم. ایران در ٤ جام که شرکت کرده بعد از مسابقات گروهى برگشته ولى آرزوى و رویاى ما این است که به دور دوم صعود کنیم باید متفاوت عمل کنیم. باید برنامه آماده سازى متفاوتى را امروز داشته باشیم. اگر فوتبال ایران با همان نسخه قبلى حرکت کند دستاوردمان هم مثل گذشته خواهد بود.

 

حمایت از تیم ملی باید واقعى باشد
بگذارید تکرار کنم که تیم ملى براى مردم چه کار مى کند. اگر بخواهیم حضورى موفق در جام جهانى داشته باشیم باید ببینیم تیم ملى چه کار مى کند. باید فداکارى کنیم، مطمئنا آن هارمونى و هماهنگى براى انجام اهداف لازم است. مطلبى که حایز اهمیت است حمایت است. نمى توانیم به قول ها و وعده و وعید اکتفا کنیم. اگر الان حمایت مالى لازم براى بازى دوستانه صورت نگیرد و اردوها به خوبى صورت گیرد باید حمایت به صورت واقعى باشد.

 

 

 

نیاز به امکانات بهتری داریم
امکانات زیر بنایى را باید بهبود ببخشیم. باید در زمین هایى تمرین کنیم که به سرعت فوتبال مان کمک کند. من نیمه اول بازى شب گذشته را دیدم و چشمانم از سرعت بازى خسته شد. اکنون تصور کنید بازیکنان ما باید در لیگ ایران برابر آنها حاضر شوند.

 

جام جهانى ٢٠٢٢ قطر هدف بلند مدت ماست
اکنون یا شما حمایت مى کنید یا همان فرمول همیشگى که در پایان بگویید "شیوه مربى خوب نبود" را پیش رو می گیرید. اگر بخواهیم این برنامه را پیش ببریم به حمایت نیاز داریم. جام جهانى روسیه هدف کوتاه مدت ماست. در ابعاد میان مدت و بلند مدت هم جام جهانى ٢٠٢٢ قطر باید پیش گرفته شود تا سرعت پیشرفت فوتبال ایران بالا برود.

 

تمام منافع باشگاه ها در این برنامه دیده شده است
این برنامه تحویل شما و فدراسیون داده شده که دیگر کسى نگوید اطلاعى از آن نداشته است. ما در زندگى مجبور نیستیم که هم عقیده باشیم اما باید یاد بگیریم به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم. الان همه هیجان زده هستند و در شادى مطلق هستند و شاید به این برنامه توجهى نشود اما نباید به این برنامه بى توجهى شود. به خاطر اینکه این نوع نگرش نه تنها به بازیکنان که به باشگاه هم لطمه مى زند و در آخر هواداران دچار مشکل مى شوند.

 

هدف امروزمان این است و امیدوارم که اکنون این برنامه پیاده شود
بعد از صحبت هایى که انجام دادیم، تمامى دوستان وقت بگذارید و از زمین تمرین رد شوید و ببینید که نیاز به زمین مناسب داریم و بعد به ساختمان پک که آن میراث فوتبال ایران خواهد بود خواهیم رفت.

ما نشان مى دهیم دپارتمان هاى فنى براى تمام فوتبال ایران آماده است و امیدواریم شما شاهد امکانات ریکاورى که براى تمام تیم ها ى ملى آماده است و آن جایگاه هاى خاص براى بازیکنان ملى پوش که باید امکانات در آن قرار گیرد، باشید.

دیدگاه‌ها