کد خبر : 1460182 | 19 شهریور 1396 ساعت 17:56 | 41.7K بازدید | 0 دیدگاه

تقویم تیم های بزرگ در حال پر شدن است؛

کار سخت ایران برای انتخاب حریف دوستانه

بسیاری از تیم های حاضر در جام جهانی و مطرح فوتبال دنیا تقویم خود را برای حضور در جام جهانی پر کرده اند.

کار سخت ایران برای انتخاب حریف دوستانه

به گزارش "ورزش‌سه"، با شروع برنامه آماده سازی تیم ملی، انتخاب حریف تدارکاتی یکی از دغدغه های تیم ملی است. فدراسیون فوتبال ایران تا به امروز دو دیدار دوستانه تیم ملی برابر توگو و روسیه را نهایی کرده؛ اما با توجه به اعلام مهدی تاج مبنی بر برگزاری 8 دیدار دوستانه برای تیم ملی، فدراسیون و کی روش باید 6 رقیب آتی تیم ملی را انتخاب کنند.


انتخابی که با توجه به برنامه تیم های بزرگ برای فدراسیون بسیار سخت خواهد بود. تیم های ملی بلژیک، برزیل و مکزیک که صعود آنها به جام جهانی نهایی شده است تا به امروز برنامه های خود برای حضور در جام جهانی را تکمیل کرده اند تا تیم ملی برای دیدار برابر این تیم ها شانسی نداشته باشد.


در میان تیم های مطرح قاره آفریقا کشورهای نیجریه، ساحل عاج و مصر گزینه های مناسبی برای تیم ایران محسوب می شوند که هنوز تقویم آنها تا جام جهانی جای خالی دارد و فدراسیون می تواند در صورت صلاحدید کی روش با این تیم ها برای دیدار دوستانه مذاکره کند.


در میان تیم های حاضر در قاره آمریکا نیز دو تیم اروگوئه و کاستاریکا از جمله تیم های مطرح هستند که فدراسیون می تواند روی آنها برای انجام دیدارهای دوستانه حساب باز کند.


لیست تیم های اروپایی اما برای برگزاری دیدارهای دوستانه وضعیت نا مشخصی دارد. بسیاری از تیم های اروپایی تقویم خود را مدتی قبل پر کرده اند و دیگر تیم ها نیز منتظر مشخص شدن وضعیت حضور در جام جهانی و مرحله پلی آف هستند که در مهر ماه مشخص خواهد شد.


فدراسیون فوتبال برای انتخاب حریفان تدارکاتی تیم ملی کار بسیار سختی پیش رو دارد و به نظر می رسد با توجه به تقویم شلوغ تیم های مطرح، تیم کی روش پیش از شروع جام جهانی نتواند برابر تیم مطرحی قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها