کد خبر : 1479629 | 18 آذر 1396 ساعت 11:16 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

از قبل به پدیده گفته بودیم؛

هشدار سازمان لیگ به باشگاه‌های فوتبال کشور

فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ می گوید مقررات مالی سخت گیرانه تر از گذشته توسط این سازمان دنبال می شود.

هشدار سازمان لیگ به باشگاه‌های فوتبال کشور

فریبرز محمود زاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در گفتگو با "ورزش 3" در مورد پرونده های مالی باشگاهها در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال عنوان کرد: با توجه به رایی که برای باشگاه  پدیده صادر شد و همینطور پرونده هایی که در کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت وجود دارد باشگاهها باید خیلی جدی تر به این موضوع نگاه کنند و ما هم به شکلی سخت گیرانه تر این مسائل را دنبال می کنیم.


وی ادامه می‌دهد: از همین رو از این تاریخ به بعد هیچ قراردادی در فدراسیون فوتبال تایید نخواهد شد، مگر اینکه باشگاهها 20 درصد از مطالبات انضباطی خود را حل کنند و همینطور به ازای هر بازیکنی که به تیم اضافه می شود، کف قرارداد آن بازیکن به 20 درصد مطالباتی که باشگاهها باید بپردازند، اضافه می شود، در غیر اینصورت و بدون نامه کمیته انضباطی و دبیرکل قراردادها ثبت نمی شود و کارتی هم صادر نمی شود.


محمودزاده با اشاره به مشکل رخ داده تیم پدیده می گوید: موضوع پدیده نشان می دهد که باشگاه ها باید پرونده های داخلی و بین المللی را جدی بگیرند؛ ما چند سال است که این موضوع را می گوییم ولی کسی توجه نمی کند!

 

رئیس کمیته نقل و انتقالات فوتبال با بیان این موضوع که پدیده از جذب بازیکن خارجی محروم بود، افزود: کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در مرداد ماه سال جاری با ریاست سازمان لیگ در مورد پرونده های مالی پدیده مکاتبه کرده و این باشگاه به دلیل بدهی های مالی  و پرونده ی مفتوح در فیفا، حق جذب بازیکنان خارجی را نداشت و به همین دلیل بازیکنی خارجی به این تیم اضافه نشد. پس این پرونده بسیار مهم بود و ما از پیش هشدارهای لازم را داده بودیم.


گفتنی است کسر ۶ امتیاز از باشگاه پدیده بار دیگر فوتبال کشور را با شوک سنگینی روبرو ساخت؛ معضلی که در یک سال اخیر به شیوه ای متفاوت گریبان سه تیم بزرگ کشور و البته تیم های کم نام و نشان را گرفته است. با این وصف به نظر می رسد باشگاه های ایرانی راهی جز جدی گرفتن پرونده های مالی و آگاهی کامل از قوانین حقوقی پیش رو‌ را ندارند.

دیدگاه‌ها