کد خبر : 1481922 | 28 آذر 1396 ساعت 13:07 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

تفکرات تدافعی نکونام، کریمی را مات کرد

جواد نکونام سرمربی تیم خونه به خونه در ادامه عملکرد خوب خود موفق شد فیروز کریمی یکی از باتجربه ترین مربیان لیگ را شکست دهد.

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی از هفته نهم رقابت های لیگ برتر جانشین لوکا بوناچیچ در تیم گسترش فولاد شد و توانست به اوضاع نامناسب این تیم در قعر جدول سر و سامان ببخشد. گسترش فولاد که تا پیش از ورود کریمی 14 گل در 9 بازی دریافت کرده بود، با ورود فیروز کریمی در 7 دیدار باقی مانده تا پایان نیم فصل تنها 5 گل خورد تا متحول شود و نیم فصل را با 20 امتیاز در رتبه هشتم جدول خاتمه دهد.


در سوی دیگر مبارزه مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی تیم خونه به خونه قرار داشت که در فصل جدید با نکونام شرایط خوب و با ثباتی را تجربه می کند و نیم فصل اول را با 29 امتیاز در رتبه پنجم جدول رده بندی به پایان رساند. خونه به خونه نیم فصل نخست را در لیگ یک با 7 پیروزی، 8 تساوی و تنها 2 باخت خاتمه داد. آنها طی 17 دیدار نیم فصل اول 19 بار گلزنی کردند و تنها 10 بار گل خوردند؛ آماری که این تیم را همراه با نفت مسجد سلیمان صدرنشین بهترین خط دفاعی لیگ یک معرفی کرد.


دو تیم در شرایطی برابر هم برای رسیدن به جمع 4 تیم برتر مرحله نیمه نهایی جام حذفی صف آرایی کرده بودند، که مهم ترین مشخصه آنها خط دفاعی قدرتمند و منسجم آنها بود، اما در پایان این شاگردان جواد نکونام بودند که در اولین سال مربیگری بازیکن سابق تیم ملی موفق شدند شاگردان فیروز کریمی را با دو گل از پیش رو بردارند.


بازی که به دقیقه 75 رسیده بود تیم گسترش فولاد با یک گل از میزبان خود عقب افتاده بود و فیروز کریمی هر سه تعویض خود را انجام داده بود، اما  جواد نکونام در دقیقه 78 اولین تعویض خود را انجام داد که نشان از تسلط بیشتر مربی تازه کار خونه به خونه داشت. در ادامه شاگردان نکونام موفق شدند گل دوم بازی را نیز به ثمر برسانند تا همان سیستمی که فیروز کریمی مقابل شاگرد خود محمدرضا مهاجری در آخرین دیدار نیم فصل اول استفاده کرده بود و با دو گل پدیده را شکست داد، اینبار با حالتی طعنه آمیز توسط جواد نکونام مربی تازه کار خونه به خونه علیه او به کار گرفته شود.

 

1260942

دیدگاه‌ها