کد خبر : 1495772 | 16 دی 1396 ساعت 12:38 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

فردا، برگزاری پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان

نیم قرن گذشت، تختی هنوز زنده است

مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی روز یکشنبه 17 دی ماه برگزار می شود.

نیم قرن گذشت، تختی هنوز زنده است

به گزارش "ورزش سه"، روز یکشنبه 17 دی ماه و در ابن بابویه شهر ری مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی بر سر مزار وی برگزار می شود.


این مراسم فردا از ساعت 9 تا 12 برگزار می شود و قطعا مثل هر سال بسیاری از علاقه مندان، ورزشکاران، پیشکسوتان و مسئولان ورزشی در مراسم حاضر خواهند شد.


البته پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی بدون شک می تواند حال و هوای ویژه تری هم داشته باشد. با گذشت نیم قرن از درگذشت این کشتی گیر ایرانی هنوز هم در ایران و خیلی از کشورهای دیگر دنیا مراسم یادبود برای او برگزار می شود.


امروز هم همایشی با حضور خیلی از روسای فدراسیون های ورزشی و مسئولان وزارت ورزش با نام «پهلوانان نمی میرند» برگزار شد تا ثابت شود که یاد تختی هیچ وقت از بین نمی رود و با تغییر نسل ها نیز یاد این جهان پهلوان زنده خواهد بود.


علیرضا حیدری، رییس فدراسیون بین المللی کشتی پهلوانی در این مراسم گفت: «متاسفانه این روزها لفظ پهلوان به راحتی درباره افراد مختلف استفاده می شود. پهلوان فقط کسی نیست که بتواند قهرمانی کسب کند و حتی افراد دیگری هم که قهرمان نیستند، می توانند پهلوان باشند. به هر حال امثال جهان پهلوان تختی کارهایی کرده اند که بعد از نیم قرن هنوز یادشان زنده است. امیدوارم در ورزش امروز هم چنین افرادی حضور داشته باشند.»

دیدگاه‌ها