کد خبر : 1499241 | 01 بهمن 1396 ساعت 09:11 | 44.7K بازدید | 0 دیدگاه

چرا شفر توجهی به آمار مهاجم پرتغالی ندارد

از ریو آوه آمده با مدافعان لیگ بجنگد

سرانجام بعد از هفته ها مذاکره محرمانه سرو کله مهاجم خارجی استقلال پیدا شد بلکه مشکل گلزنی این تیم در بازی های باقیمانده لیگ برتر و لیگ قهرمانان حل و فصل شود.

از ریو آوه آمده با مدافعان لیگ بجنگد

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله چند روز از منتفی شدن حضور کریستین باکامانگا کامرونی در تهران وینفرد شفر و مسئولان استقلال زمینه حضور یازالده گومز پینتو مهاجم 29 ساله پرتغالی را فراهم کردند بلکه به پروسه طولانی مدت جذب مهاجمی خارجی پایان بدهند. مهاجمی از یک خانواده گینه بیسائویی متولد در پرتغال که سابقه بازی برای تیم های ملی رده پایه این کشور را نیز در کارنامه اش ثبت کرده است.


یازالده در حالی با اتمام قرارداد خود در باشگاه ریوآوه پرتغال به عنوان بازیکن آزاد راهی ایران و استقلال شد که با نگاهی به آمار گلزنی ها و حضور او در میادین علامت سئوال های بزرگی در ذهن طرفداران ایجاد شد واقعا او همان گزینه ای بود که استقلال نیاز داشت تا ضعف گلزنی های خود را پوشش دهد؟ مهاجمی که در فصل جاری فوتبال اروپا تنها دو بار آن هم در مجموع 43 دقیقه به عنوان بازیکن تعویضی در سوپرلیگ پرتغال به میدان رفت و هیچ گلی هم به ثمرنرساند.


باشگاه استقلال با علم به این موضوع که ممکن است با لو رفتن آمار بازی های یازالده با انتقاداتی در راه خرید این مهاجم نسبتا گران قیمت روبرو خواهد شد در آماری که از بازیکن پرتغالی منتشر کرد مجموع بازی های او از سال 2008 تاکنون را محاسبه کرد بلکه این آمار در یک دهه اخیر جواب خوبی برای منتقدان این خرید باشد در حالی که واقعیت فعلی نشان می دهد او نه تنها گلزن نیست بلکه بعید است انتظارات را در استقلال برآورده کند چون الان طرفداران تشنه دیدن بازی یک مهاجم گلزن و تمام عیار هستند.

 

1277623


در سه فصل پایانی حضور این مهاجم 29 ساله در ترکیب ریوآوه در سوپرلیگ پرتغال 42 بار شاهد حضور یازالده در مستطیل سبز بودیم که در طی این بازی ها تنها 4 گل زده و 5 پاس گل از این بازیکن در پروفایل او ثبت شده است. آماری که اصلا درخشان نیست و از همین بدو ورود تردیدها نسبت به حضور مثبت او با هزینه گزافی که باشگاه صرف کرده(رقمی در حدود 300 هزار یورو) در ترکیب شاگردان شفر را به اوج رسانده است.


البته در این گیر و دار وینفرد شفر و مسئولان باشگاه استقلال مدعی شدند از ابتدا هم دنبال گلزن نبودند بلکه مهاجمی می خواستند که در برنامه های تاکتیکی پیرمرد آلمانی به خوبی جا بیافتد و خواسته های او را برآورده کند. گفته می شود شفر دنبال بازیکنی بود که در پیکان خط حمله با فیزیک مناسب خود مدافعان حریف را به خود مشغول کند تا نقش "بزن بهادر" را ایفا و فضا برای گلزنی وینگرها همچون بازی های گذشته فراهم شود از همین رو زمینه ورود یازالده گومز پینتو در تهران فراهم شد.


انتظاراتی که علی قربانی و سایر مهاجمان استقلال در این هفته ها برآورده نکردند تا همه امیدهای شفر به مهاجم پرتغالی – گینه بیسائویی دوخته شود. حال باید منتظر ماند و دید این بازیکن که تردیدهای زیادی در موفقیتش با پیراهن استقلال رقم خورده می تواند به برگ برنده پیرمرد آلمانی در بازی های پیش رو به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود یا نه؟

دیدگاه‌ها