کد خبر : 1506615 | 02 اسفند 1396 ساعت 14:04 | 134.7K بازدید | 0 دیدگاه

جایی نزدیک قله:

بزرگانی که هرگز لیگ قهرمانان را فتح نکردند

حمیدرضا صدر به بزرگانی پرداخته که هرگز لیگ قهرمانان را فتح نکردند... .

 بزرگانی که هرگز لیگ قهرمانان را فتح نکردند

به گزارش "ورزش سه"، سال هاست قهرمانی در چمپیونزلیگ، با فتح افتخارات فردی گره خورده اما بزرگانی هم هستند که بدون بالای سر بردن این جام، نام شان در پانتئون خدایان فوتبال ابدی شده است؛ حمیدرضا صدر نگاهی داشته به این اسطوره ها که هیچ وقت جام گوش دراز را بالای سر نبردند:

 

 

1165396
 

رود فن نیستلروی

او 56 گل در رقابت های لیگ قهرمانان به ثمر رسانده، با این وصف حتی راهی به فینال لیگ قهرمانان هم پیدا نکرده. هم برای منچستر یونایتد به میدان رفته و هم رئال مادرید. ولی وقتی در یونایتد بوده رئال قهرمان اروپا شده و زمانی که در مادرید بسر می برده منچستری های لیگ قهرمانان را فتح کرده. او در 2003 با یونایتد تا نیمه نهایی پیش رفته، تا یک قدمی فینال، ولی یونایتد پس از تساوی 2-2 در اولدترافورد برابر بایرلورکوزن که او گل دوم را زده با تساوی 1-1 در آلمان حذف شده. همان بازی که آلکس فرگوسن را برای قناعت کردن به یک مهاجم - فن نیستلروی - به نقد کشیده اند.

 

 

1154188

 

پاتریک ویرا

هم برای آرسنال عصر طلایی بازی کرد، هم برای یوونتوس و هم برای اینتر، ولی هرگز لیگ قهرمانان را فتح نکرد. ویرا در ژانویه 2010 از اینتر جدا شد و نراتزوری چهار ماه بعد لیگ قهرمانان را فتح کرد.

 

 

هرنان کرسپو

طی 65 بازی در لیگ قهرمانان 25 بار دروازه ها را باز کرد و در فینال جنون آسای 2005 دو گل در استانبول زد، ولی در پایان راه سرش پایین بود و گونه اش خیس. کرسپو پس از آن فینال، چهار بار متوالی قهرمان لیگ شد، یک بار با چلسی و سه بار با اینتر، ولی طعم فینال لیگ قهرمانان دوباره زیر زبانش نیامد.

 

پاول ندود

نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2003: رئال در مادرید 1-2 یووه را شکست داده بود، ولی نبرد تورین به او تعلق داشت. به او که طی پیروزی 1-3 بانوی پیر گل سوم را زد، تیر خلاص را. ولی کارت زردی که آن شب گرفت او را از بازی در فینال برابر میلان بازداشت و یووه بدون ندود طی ضربه های پنالتی مغلوب شد. او برای درخشش بی حصرش در آن فصل توپ طلا را گرفت، ولی ویترینش عاری از مدال لیگ قهرمانان باقی ماند. او دو بار دیگر در دو فصل متوالی با یووه تا یک چهارم نهایی پرواز کرد و بار اول مغلوب لیورپول شد و بار دوم مقهور آرسنال.

 

1080154

 

فابیو کاناوارو

آخرین بازیکنی که توپ طلا را برد و لیگ قهرمانان را فتح نکرده کسی جز او نیست: فابیو کاناوارو. حتی جمی تراوره مدال قهرمانی اروپا را آویخته، ولی کاپیتان ایتالیا که جام جهانی را بالا برده در لیگ قهرمانان ناکام مانده. او با پیراهن اینتر تا نیمه نهایی پیش رفت، ولی در محاسبات گل خورده در خانه برابر میلان بازماند، ولو آن که هر دو دیدار در سن سیرو برگزار شدند. کاناوارو هم کنار ندود با پیراهن یووه دو بار متوالی در یک چهارم نهایی مغلوب انگلیسی ها شد و زمانی رئالی شد که مادریدی ها نمی توانستند طلسم گذر از مرحله یک هشتم را بشکنند.

 

 

1261452

 

دنیس برکمپ

او وقتی آرسنال پا به فینال لیگ قهرمانان 2006 گذاشت تا برابر بارسا بجنگد سی و هفت ساله شده بود، نیمکت نشین بود و اخراج ینس لمان دست و پای آرسن ونگر را برای تعویض ها بست. او راهی میدان نشد و توپچی ها هم مغلوب شدند. برکمپ بعدها شکوه کنان گفت "... خدایا، ای کاش آن شب پنج سال جوان تر بودم". احتمالا کسی یادش نمی آید دنیس سه جام اروپایی کوچک تر را برده، با آژاکس جام در جام 1987 و جام یوفا 1992 را و با اینتر جام یوفا 1994 را.

 

 

1147537

 

 

گابریل باتیستوتا

باور کردنی که باتی گل هرگز راهی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان پیدا نکرد. با این وصف هر بار می خواهند بهترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان را نشان دهند به دو گل او در جامه فیورنتینا روی می آورند: گل سال 1999 او برابر آرسنال و گل سال 2000 اش مقابل منچستر یونایتد. همان دورانی که بی آن که جامی را بالا ببرد برای بازی های خاطره انگیزش شد بازیکن سوم مردان سال فیفا.

 

1273227

 

زلاتان ایبراهیموویچ

او طی پانزده فصل لیگ قهرمانان 124 گل در 48 دیدار زده، ولی در ویترین شلوغش مدال اروپایی قرار نگرفته. زلاتان با آژاکس تا یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیش رفته و مغلوب میلان شده. با یووه دو بار تا یک چهارم نهایی پرواز کرده و کنار ندود و کاناوارو مقهور لیورپول و آرسنال شده. با بارسلونا به نیمه نهایی پا گذاشته و برابر اینتر که فصل پیش در آن بازی می کرده زانو زده.

 

با میلان دوباره به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و این بار مغلوب بارسا تیم سابقش شده. با پاری سن ژرمن دوباره تا یک چهارم نهایی صعود کرده و دوباره برابر بارسا زانو زده، سپس برابر چلسی، دوباره بارسا، همین طور برابر منچستر سیتی... آمار طعنه آمیز این بوده زلاتان طی چهل بازی اش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان فقط ده بار دروازه ها را باز کرده. خودش را ملامت کرده ولی این را هم تکرار کرده پپ گواردیولا را برای تعویضش در هر دو بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2010 برابر اینتر نبخشیده. پپ در دیدار رفت زمانی که بارسا 1-3 عقب افتاده زلاتان را در دقیقه 63 بیرون کشید و اریک آبیدال را راهی میدان کرد و در دیدار برگشت دوباره در همان دقیقه 63 بویان کریکچ را جای زلاتان راهی میدان کرد و هرچند بارسا با گل دیرهنگام پیکه پیروز شد ولی از راهیابی به فینال بازماند.

 

 

1279604

 

جی جی بوفون

 

سه فینال 2003، 2015 و 2017 و سه شکست.

 

1201879

 

رونالدو نازاریو

مصدومیت بارها زمین گیرش کرد و فقط چهل بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت. وقتی در 2003 راهی برنابئو شد به نظر می رسید لیگ قهرمانان را فتح خواهد کرد. سه گل تماشایی اش برابر منچستریونایتد در اولدترافورد  از او یک "شمایل لیگ قهرمانانی" ساخت، ولی در دیدار برگشت فقط 38 دقیقه دوام آورد و با درد میدان را ترک کرد. رونالدو و رئال سال بعد به سوی لیگ قهرمانان هجوم بردند، ولی سقوط برابر موناکو و یک مادریدی پیشین، فرناندو مورینتس مادرید، پایان همه چیز بود.

 

حمیدرضا صدر

دیدگاه‌ها