کد خبر : 1509485 | 14 اسفند 1396 ساعت 08:38 | 24.4K بازدید | 0 دیدگاه

یک جایزه جدید در کلکسیون افتخارات کوبی برایانت

ستاره سابق NBA برنده جایزه اسکار شد

ستاره سابق بسکتبال آمریکا 2 سال بعد از خداحافظی حالا در بخش دیگری صاحب یک جایزه ارزشمند شد.

به گزارش "ورزش سه"، کوبی برایانت ۳۹ ساله که به عنوان یک بسکتبالیست مطرح شناخته می شود، برای فیلمنامه فیلم کوتاه "بسکتبال  دوست داشتنی" به همراه کارگردان این فیلم نامزد جایزه اسکار شده بود.


این فیلم کوتاه شش ‌دقیقه است و متن آن بر اساس شعری که برایانت سال ۲۰۱۵ درباره بسکتبال نوشته است، تنظیم شده است.


برایانت در آوریل ۲۰۱۶ آخرین بازی خود را در NBA با پیراهن لس آنجلس لیکرز انجام داد. او ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای داشت است و یکی از بزرگترین ستاره های تاریخ بسکتبال آمریکا محسوب می شد. چندی پیش شماره‌های پیراهن برایانت نیز بایگانی شدند.


در نهایت شب گذشته کوبی برایانت در مراسم اسکار صاحب جایزه بهترین انیمیشین کوتاه سال شد تا حالا علاوه بر افتخاراتی که در حوزه ورزش داشته، در بخش هنری هم جایزه ارزشمندی را کسب کند.


کوبی برایانت پس از دریافت جایزه اسکار گفت: نمی‌دانم می‌توانم صحبت کنم یا خیر. منظورم این است که من به عنوان یک بازیکن بسکتبال باید «ساکت باشم و دریبل کنم» ولی باید بگویم که از دریافت این جایزه خوشحالم.


«ساکت باش و دریبل بزن» جمله‌ای بود که هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به انتقادات برخی ستاره‌های NBA به آنها می‌گفتند.


این ستاره سابق بسکتبال در حالی که از سوی حاضرین تشویق می شد، گفت: به خاطر این افتخار بزرگ از مجموعه اسکار ممنونم. از همسر و دخترانم، ناتالیا، جیانا و بیانکا که الهام‌بخش من بودند،‌ سپاسگزارم. باید اعتراف کنم که بردن جایزه اسکار، حس بهتری نسبت به قهرمانی دارد.


برایانت اظهار داشت: من تصمیم دارم در دوران بازنشستگی به قصه گویی بپردازم تا نشان دهم که کارهایی جز دریبل کردن و شوت زدن هم بلد هستم.

 

1287776

دیدگاه‌ها