کد خبر : 1523254 | 21 اردیبهشت 1397 ساعت 14:10 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

لایق: در برخی از اوزان دچار مشکل جدی هستیم

واکنش فدراسیون به درگیری و دوپینگ در انتخابی کشتی

دبیر فدراسیون کشتی گفت: من نمی گویم داوران اشتباه ندارند؛ اما آنطور که برخی روی داوران تمرکز کردند و می گویند اشتباهات فاحش رخ داده، نیست.

واکنش فدراسیون به درگیری و دوپینگ در انتخابی کشتی

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی حاشیه های زیادی داشت. از درگیری های متوالی در رقابت های دیروز با نقش آفرینی برادران عبدولی گرفته تا آمار بالای دوپینگی های مرحله نخست که نتوانستند در مرحله نهایی حاضر شوند. 


حضور پرشور تماشاگران هم به جذابیت این رقابت ها افزوده بود و کشتی گیران هم با تمام توان روی تشک رفتند. 


در رابطه با حواشی این مسابقات با دبیر فدراسیون کشتی همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های رضا لایق را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید: 

 


در برخی از اوزان مشکل جدی داریم


مسابقات از نظر کیفی بد نبود؛ اما متاسفانه در برخی اوزان مشکل جدی داریم. باید تلاش کنیم در این اوزان کمبودها را جبران کرده و به فکر پشتوانه سازی باشیم. در مجموع باید بگویم انتخابی تیم ملی حال و هوای خاصی داشت. بالاخره این مسابقات تنها ملاک برای پوشیدن دوبنده تیم ملی است و همه کشتی گیران با تمام توان روی تشک می روند. 

 


تماشاگران به کشتی گیران انگیزه می دهند


از استقبال خوب مردم هم نباید بگذریم که با پر کردن سالن هفتم تیر در این چند روز هم به کشتی گیران انگیزه دادند و هم باعث جذابیت رقابت ها شدند. استقبال مردم به رشد و شکوفایی کشتی کمک می کند. امیدوارم این حمایت همیشگی از کشتی به عنوان ورزش اول کشور ادامه دار باشد. 

 


داوران هم اشتباه می کنند؛ اما...


ما 3 داور خارجی برای رقابت های انتخابی آوردیم که هر 3 نفر جزو بهترین داوران دنیا هستند. همچنین از بهترین داوران داخلی استفاده کردیم که خودشان در دنیا صاحب جایگاه هستند. بالاخره این اعتراض ها به داوری همیشه بوده و هست. اگر اعتراض به شکل اصولی انجام شود، ما هم در کمیته های مختلف این موارد را بررسی می کنیم. من نمی گویم داوران اشتباه ندارند؛ اما آنطور که برخی روی داوران زوم کردند و می گویند اشتباهات فاحش رخ داده، نیست. 

 


درگیری روی تشک کشتی قابل قبول نیست


فدراسیون صددرصد مخالف این درگیری هایی است که دیروز رخ داد چون روح کشتی با پهلوانی و از خودگذشتگی گره خورده است. کمیته انضباطی فدراسیون با رفتارهایی که از سوی برخی از کشتی گیران رقم خورد، برخورد می کند. ما به هیچ وجه دوست نداریم روی تشک یا بیرون از تشک شاهد درگیری ها باشیم چون حداقل در کشتی این مسائل قابل قبول نیست. 

 


5 کشتی گیر به خاطر دوپینگ محروم شدند


در دور اول انتخابی 5 نمونه مثبت دوپینگ درآمد. البته در گام اول آمار بیشتری اعلام شد؛ اما برخی از آنها بعد از بررسی های بیشتر تبرئه شدند. با این 5 نفر هم به صورت قانونی برخورد کنیم و محرومیت های لازم برایشان در نظر گرفته شد. با این وضعیت دیگر آنها نتوانستند در مرحله نهایی حاضر شوند.

دیدگاه‌ها