کد خبر : 1534478 | 07 تیر 1397 ساعت 18:53 | 16.8K بازدید | 0 دیدگاه

صعود کلمبیا در گرو برد تاریخی

تیم ملی کلمبیا در صورتی که برابر سنگال به برتری برسد، می تواند راهی دور بعد جام جهانی شود.

صعود کلمبیا در گرو برد تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، از دقایقی پیش دیدارهای دور سوم تیم های گروه H رقابت های جام جهانی آغاز شد. در چارچوب این بازی ها کلمبیا و سنگال در سامارا و ژاپن و لهستان در وولووگراد به مصاف یکدیگر رفته اند.

 

تیم ملی کلمبیا که قوی ترین تیم این گروه به نظر می رسید، پس از اینکه در بازی نخست مقابل ژاپن شکست خورد، تا حدودی با مشکل روبرو شده و با بردی که مقابل لهستان به دست آورد 3 امتیازی شد و حالا به پیروزی در بازی آخر نیاز دارد.

 

اگر ژاپن در بازی همزمان برابر لهستان شکست بخورد، کلمبیا با تساوی هم راهی دور بعد می شود؛ اما اگر ژاپنی ها از حریف قعرنشین خود امتیاز بگیرند، دیگر کار کلمبیا با تساوی راه نمی افتد و شاگردان پکرمن نیاز به پیروزی برابر سنگال خواهند داشت.

 

این پیروزی که می تواند کلمبیا را راهی دور یک هشتم نهایی جام جهانی کند، باعث شکسته شدن یک طلسم به صورت همزمان نیز خواهد بود. تیم سنگال که دومین حضور خود در جام های جهانی را تجربه می کند، تا قبل از دیدار امروز 7 بازی در جام جهانی انجام داده و هیچ کدام از این بازی ها را در وقت 90 دقیقه ای واگذار نکرده است. تنها حضور قبلی آنها به سال 2002 بر می گردد که توانستند با خلق یک شگفتی راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند. آن تیم در بازی یک چهارم برابر ترکیه شکست خورد و حذف شد اما آن باخت هم در 90 دقیقه رقم نخورد.

 

بدین ترتیب در صورت امتیاز گرفتن ژاپن از لهستان، تنها شرایطی که برای صعود کلمبیا باقی می ماند، پیروزی برابر سنگال است که این نتیجه می تواند اولین باخت تاریخ سنگال در جام جهانی را به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها