کد خبر : 1536045 | 13 تیر 1397 ساعت 19:54 | 134.9K بازدید | 0 دیدگاه

فردوسی‌پور، کی‌روش و کریمی تا ابد نمی‌مانند

توضیح آرفی در خصوص سیاسی‌ترین گل جام جهانی

مهاجم سابق پرسپولیس روز گذشته با حضور در برنامه آنتن کارشناسی دیدار دو تیم سوئیس و سوئد را برعهده گرفت و در خلال این برنامه در خصوص شادی گل جنجالی بازیکنان آلبانیایی تبار سوئیس به توضیح پرداخت.

توضیح آرفی در خصوص سیاسی‌ترین گل جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، اشپیتیم آرفی، مهاجم سابق پرسپولیس که این روزها در تهران حضور دارد و کار سینمایی خود را پیش می‌برد، با حضور در برنامه کارشناسی دیدار دو تیم سوئیس و سوئد به شرایط بازیکنان آلبانیایی تبار سوئیسی‌ها پرداخت. حضور این بازیکن که به دلیل خصوصیات آلبانی‌اش صورت گرفته بود با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان این برنامه همراه شد و او به خوبی توانست با توجه به تسلطش روی زبان فارسی تحلیل مناسبی از این بازی ارائه دهد.


آرفی که در این برنامه اعلام کرده خودش نیز پاسپورت آلبانی در اختیار دارد، در خصوص شادی گل جنجالی ژردان شکیری و گرانیت ژاکا اینچنین گفت: این هیچ شادی بحث برانگیزی نبود. کافی است به پرچم کشور آلبانی توجه کنید. وقتی دست را به این شکل قرار می‌دهی دقیقا شکل نماد پرچم آلبانی که یک عقاب دو سر و بال‌های آن است به نمایش گذاشته می‌شود. این دو بازیکن در ترکیب تیم‌های خود در آرسنال و بایرن مونیخ نیز این شادی را برای خوشحالی و سهیم کردن مردم این کشور در آن انجام می‌دادند.

 

1317341


وی ادامه داد: شاید البته این شادی به این دلیل با جریمه همراه شد که در مقابل تیم صربستان انجام شد. آنها می‌خواستند بگویند که به یاد مردم آلبانی هستند. این یک جنگ بین دو کشور نیست. مردم هیچ وقت جنگ نمی‌کنند و حتی رابطه دوستانه‌ای با یکدیگر دارند. خود من چندین بار آنجا رفته‌ام. مردم زیادی با اصالت صربستان در آلبانی هستند و همچنین کوزوو و برعکس. این رهبران هستند که جنگ را شروع کردند وگرنه مردم هیچگاه چنین رفتاری ندارند.

 

1317345


آرفی با اشاره به رفتار این دو بازیکن آلبانیایی تبار ترکیب سوئیس گفت: این را باید بگویم که ساعاتی بعد از جریمه این دو بازیکن مردم آلبانی خودشان این جریمه را تامین کردند. آنها حتی 10 هزار دلار بیشتر از این جریمه را به حسابی که مشخص شد واریز کرد تا نشان دهند چقدر برای این دو بازیکن ارزش قائل هستند.

 

1317342


مهاجم سابق پرسپولیس که در مدت حضور بلند مدت خود در ایران کاملا با فرهنگ ایرانی اخت شده با اشاره به عملکرد تیم ملی گفت: من خودم خیلی خوشحال شدم بعد از این نتایج. اما صادقانه بگویم ایران فوتبال خوبی انجام نداد. نه مالکیت مناسبی روی توپ داشت و  نه بازیسازی را به شکل فنی و تاکتیکی خوبی پیش برد. بازیکنان ایران فقط جنگ خوبی داشتند و برای نتیجه جنگیدند.


وی ادامه داد: من البته این را نمی‌پسندم که ساعاتی بعد از این بازی‌ها این انتقادات صورت گیرد. من روزنامه‌های آلمانی را مرور کردم. هیچکس انتقاد تندی را متوجه این تیم ملی و بازیکنانش نکرد. مربی، بازیکن و فدراسیون نباید وارد این مسائل شوند. مردم و هواداران می‌توانند رضایت یا عدم رضایت خود را نسبت به آن اعلام کنند اما اینکه مربی یا بازیکن و ... بخواهند بر اساس منافعی با یکدیگر بحث کنند جذاب نیست. مهم این است که مردم این شرایط خیلی راضی بودند و من هم خیلی افتخار کردم.

 

آرفی در پایان صحبت‌هایش در خصوص تیم ملی گفت: من از زمانی که در ایران بودم بازیکنان بزرگی در این تیم حضور داشتند. علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی. قبل از کی روش هم ایران مربی دیگری داشت. فردا هم مشخص نیست چه کسی جای کی روش بیاید. این را گفتم تا مشخص شود این تنها تیم ملی ایران است که می ماند و بازیکنان و مربیان و مدیریت نیستند. این پرچم ایران و تیم ملی است که می ماند و همه باید طرفدار تیم ملی باشند. حتی فردوسی پور هم تا ابد نمی ماند. هیچ کس نباید انتقادی به نظرم به تیم ملی داشته باشد و حمایت باید از تیم ملی همیشه وجود داشته باشد و چرا که آن ارزشمندترین چیز است.

دیدگاه‌ها