کد خبر : 1551065 | 12 شهریور 1397 ساعت 11:31 | 64.8K بازدید | 0 دیدگاه

عادت قهرمان قطر: برد و گلزنی در خارج از خانه

بمب الدحیل در تهران خنثی می‌شود؟

الدحیل هر 15 بازی خارج از خانه خود را برده و حالا پرسپولیسی ها امیدوارند رکورد این تیم را از بین ببرند.

بمب الدحیل در تهران خنثی می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با نتیجه 1-0 در قطر مغلوب الدحیل شد و اکنون فرصت این را دارد که با استفاده از قدرت هوادارانش، از سد تیم قدرتمند قطری عبور کرده و به نیمه نهایی برسد. نگاهی به عملکرد الدحیلی ها در بازی های خارج از خانه نشان می دهد پرسپولیسی ها برای رسیدن به هدفشان کار بسیار بسیار سختی را دارند و به نوعی باید عملیات غیرممکن را در مقابل 80 هزار هوادار انجام دهند.

 

* 15 برد در 15 بازی

 

الدحیل در 15 بازی خارج از خانه اخیرش پیروز شده و حتی یک مساوی هم به حریفان نداده است! قرمزهای قطر در مسابقات امیر کاپ، لیگ ستارگان، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته و برابر تمام حریفان به برد رسیده اند.  آن ها 13 ژانویه با 6 گل القطر را مغلوب کردند و شب گذشته هم با نتیجه 3-2 این تیم را شکست دادند؛ در این بین الشحانیه، الریان، السد، العین، ذوب آهن، المرخیه، لوکوموتیو، الخریطیات، الوحده، الغرافه، الاهلی و العربی نیز در خانه نتیجه را به الدحیل واگذار کردند.

 

1333423

 

* آخرین حریف، دردسرساز تر از همه

 

شب گذشته الدحیل مصاف جذابی را با القطر داشت. شاگردان معلول در ابتدا 2 گل خوردند و تیم ناشناخته قطری در آستانه برد قرار گرفت اما تیم قدرتمند شهر دوحه نسخه قطر SC را در یک نیمه پیچید و کارشان را تمام کرد. در دقیقه 56 مدافع حریف دروازه تیم خودی را باز کرد و سپس نام تائه هی و محمد مونتاری توانستند گلزنی کرده و نوار پیروزی های خارج از خانه را همچنان حفظ کنند.

 

1333426

 

* میهمانی که گل باران می کند!

 

علاوه بر ثبت آمار 100 درصد پیروزی، الدحیلی ها عملکرد بسیار خوبی هم در گلزنی داشته اند. آن ها 46 گل زده و 12 گل خورده اند. در این بین یوسف العربی با 18 گل آقای گل تیم الدحیل است و در بازی با پرسپولیس به دنبال گل بیستم می باشد. آن ها 9 بار بیش از 2 گل زده اند و تیم های قدرتمندی چون الغرافه و العین را با 4-5 گل شکست داده اند.

 

1333425

 

* العربی - مساکنی؛ سهم 60 درصدی در گل ها

 

زوج یوسف العربی و یوسف مساکنی نقش پررنگی در 46 گل خارج از خانه الدحیل داشته اند. العربی از ابتدای سال 2018 هجده گل در خارج از خانه زد و مساکنی هم 10 بار دروازه حریفان را باز کرد. اسماعیل محمد و معز علی 4 گل زدند، کریم بوضیاف و نام تائه هی 3 بار گلزنی کردند و سهم محمد موسی و مونتاری نیز روی هم 3 گل بوده است. در این بین مساکنی و بوضیاف با مصدومیت روبرو هستند.

 

1333422

 

* پرسپولیس، مانع از کلین شیت هشتم

 

از ابتدای سال 2018 الدحیل در بازی های خارج از خانه هفت بار کلین شیت کرده است. آن ها برابر الشحانیه، السد، ذوب آهن، الخریطیات، الاهلی، العربی و القطر دروازه خود را بسته نگه داشتند. حال شاگردان نبیل معلول به دنبال کلین شیت هشتم مقابل پرسپولیس هستند چرا که این اتفاق صعودشان را تضمین خواهد کرد اما سرخپوشان پایتخت به سادگی اجازه این کار را نخواهند داد.

 

1333431

 

* مقتدر در لیگ قهرمانان

 

در 4 بازی آسیایی، الدحیل توانست العین، ذوب آهن، لوکوموتیو و الوحده را شکست دهد. آن ها العین را با نتیجه 4-2 بردند و اما ذوب آهن، الوحده و لوکوموتیو را با نتیجه خفیف و  اختلاف یک گله مغلوب کردند. نکته جالب این که الدحیل 4 تیم از 4 کشور مختلف را در خانه شان شکست داده و به نوعی ثابت کرده که هیچ شرایطی نمی تواند جلویش را بگیرد.

 

1333424

 

* پرسپولیس طلسم را می‌شکند؟

 

با تمام این اوصاف، حالا پرسپولیس باید این کار نشدنی را به سرانجام برساند؛ کاری که از دست ژاوی و یارانش برآمد و نه شاگردان امیر قلعه نوئی توانستند انجامش دهند. پرسپولیس باید الدحیل را شکست دهد چون فقط با این نتیجه می تواند الدحیل را حذف کرده و به نیمه نهایی برود.

 

لیگ ستارگان/ القطر 2 الدحیل 3 (مونتاری، تائه هی، گل به خودی)


لیگ ستارگان/ الشحانیه 0 الدحیل 3 (یوسف العربی2، تائه هی)


امیر کاپ/ الریان 1 الدحیل 2 (یوسف العربی، کریم بودیاف)


امیر کاپ/ السد 0 الدحیل 1 (معز علی)


لیگ قهرمانان/ العین 2 الدحیل 4 (معز علی، تائه هی، اسماعیل محمد، یوسف العربی)


جام حذفی/ السد 1 الدحیل 2 (یوسف العربی، اسماعیل محمد)


لیگ قهرمانان/ ذوب آهن 0 الدحیل 1 (اسماعیل محمد)


لیگ ستارگان/ المرخیه 2 الدحیل 4 (یوسف العربی3، یوسف مساکنی)


لیگ قهرمانان/ لوکوموتیو 1 الدحیل 2 (یوسف العربی2)


لیگ ستارگان/ الخریطیات 0 الدحیل 5 (یوسف مساکنی2، یوسف العربی، اسماعیل محمد، محمد موسی)


لیگ قهرمانان/ الوحده 2 الدحیل 3 (یوسف العربی2، کریم بوضیاف)


لیگ ستارگان/ الغرافه 1 الدحیل 5 (معز علی2، یوسف مساکنی2، یوسف العربی)


لیگ ستارگان/ الاهلی 0 الدحیل 4 (یوسف مساکنی3، یوسف العربی)


لیگ ستارگان/ العربی 0 الدحیل 1 (کریم بوضیاف)


لیگ ستارگان/ القطر 0 الدحیل 6 (یوسف العربی3، یوسف مساکنی2، محمد موسی)

 


الدحیل با پس انداز ضعیف در تهران

 

روزنامه های قطری نسبت به بازی الدحیل در تهران ابراز نگرانی کرده اند چرا که این تیم عموما در خانه با نتایج پرگل حریفان را شکست می داد و طبیعتا نگرانی خاصی را ایجاد نمی کرد اما حال مدافع عنوان قهرمانی لیگ ستارگان با پیروزی 1-0 به تهران خواهد رفت و مقابل 80 هزار هوادار صف آرایی خواهد کرد. یکی از نشریات قطری نوشت: الدحیل با پس انداز ضعیف به تهران می رود و هیچ تضمینی برای صعود نیست.

 

1333433

 

1333432

دیدگاه‌ها