کد خبر : 1551811 | 15 شهریور 1397 ساعت 12:24 | 36.5K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت تازه حمیدرضا صدر

اسپانیا و انریکه: آغاز فصل جدید؟ شاید آری، شاید نه!

حمیدرضا صدر به ارزیابی تیم ملی اسپانیا در آستانه دیدار دوستانه با انگلیس انداخته است.

اسپانیا و انریکه: آغاز فصل جدید؟ شاید آری، شاید نه!

به گزارش "ورزش سه"، آنها پس از درخشش متوالی در سه تورنمنت بزرگ، یورو 2008 و 2012 و جام جهانی 2010 سقوط کردند. در سه تورنمنت متوالی، یک به یک. آنها برغم در اختیار داشتن ستاره های بزرگ حتی به یک چهارم نهایی های دوره های اخیر یورو و جام جهانی هم نرسیده اند.

 

حالا اولین دیدار پس از تب و تاب جام جهانی پیش رو است. پس از اخراج لوپتگی، پس از آمدن و رفتن فرناندو هیرو. پس از سقوط برابر روسیه در اولین نبرد پلی آف. پس از نشستن رهبری لوییز انریکه روی آن نیمکت داغ. برابر انگلیس، در ویمبلی.

 

آیا انریکه مربی شایسته ای برای رهبری ماتادورها است؟ آیا عصر جدیدی برای تیم ملی اسپانیا آغاز شده؟

 

1334183

 

آندرس اینیستا با تیم ملی وداع کرده، همین طور داوید سیلوا و جرارد پیکه. انریکه چه تغییری در شیوه بازی تیم خواهد داد؟ دلبستگی به حفظ مفرط توپ را کنار خواهد گذاشت؟ به حمله های مستقیم تر و سرعت بیشتر که طی سه سال نشستن روی نیمکت بارسا روی آورد دل خواهد بست؟ همان دورانی که اینیستا و آلبا را را بارها نیمکت نشین کرد و از هافبک های دفاعی هم کنار سرجیو بوسکتس بهره برد. همه می دانند اگر او فوتبال مبنتی بر حفظ توپ را کنار بگذارد با حمایت مادریدی های روبرو خواهد شد. رسانه های مادرید مدت ها است نق می زنند این نوع فوتبال حال شان را بهم زده.

 

انریکه خواسته و ناخواسته چاره ای جز رفتن به سوی پوست انداختن تیم ملی ندارد. کپا سنگربان بیست و سه ساله چلسی و گران ترین دروازه بان جهان پس از سقوط باورنکردنی داوید دخیا در جام جهانی مدعی ایستادن درون دروازه شده... یافتن زوج شایسته برای سرجیو راموس آسان نیست، هست؟ ناچو و آزپیلیکوئتا نامزدهای قرار گرفتن کنار راموس سی و دو ساله در قلب دفاع هستند. رائول آلبیول و اینیگو مارتینز هم دعوت شده اند، ولی کدامیک؟

 

مارکوس آلونسو یا خوزه گایا می توانند جای آلبا در دفاع چپ را بگیرند، در حالی که دنی کارواخال گزینه اول قرار گرفتن در دفاع راست و پس از او سرجی روبرتو ایستاده. چالش اصلی در میانه میدان - برگ برنده عصر طلایی ماتادورها - جاری است. آیا می توان جای خالی شده سیلوا و اینیستا را پر کرد؟ زوج بوسکتس در میانه میدان چه کسانی خواهند بود؟ نیگوئز و سرجی روبرتو یا ایسکو و تیاگو؟ نقش ایسکو چه خواهد بود؟ سائول مرد میانی بیست و سه ساله آتلتیکو مادرید توانایی هایش را به رخ کشیده و مارکو آسنسیو مرد میانی تهاجمی رئال مادرید شیفتگان پرشماری دارد.

 

آیا دیگو کاستا نقش مهاجم نوک را حفظ خواهد کرد؟ رودریگو موره نو؛ آلوارو موراتا و آسپاس می توانند با کاستا ترکیب شوند؟

 

در کنار همه اینها شخصیت انریکه آمیخته به تنش بوده. طی دوران کوتاه حضور هیرو در تیم ملی، سرجیو راموس، جوردی آلبا، په په رینا و جرارد پیکه نقش رهبری بازیکنان را بر عهده گرفتند. راموس بود که به لوییز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا نیش زد و از آن سیاهه هم فقط او در تیم باقی مانده. به نظر می رسد روبیالس تلاش کرده گزینه ای صاحبنام و قوی را برابر راموس و همراهانش قرار دهد. انریکه صریح الهجه و کینه جو را.

 

1334183

 

جوردی آلبا وقتی انریکه در ژوئن 2017 بارسلونا را ترک کرد طی مصاحبه ای گفت از ورود ارنستو والورده بسیار خوشحال است. آلبا به عنوان مدافع کناری بارسا گزینه مناسبی برابر قرار گرفتن در ترکیب اسپانیای بسیار وابسته به حفظ توپ به نظر می رسید، و اکنون انریکه او را کنار گذاشته تا نشان دهد درگیری های گذشته را فراموش نکرده و اعتنایی به ستاره ها نخواهد کرد... مراوده انریکه با رسانه های اسپانیایی سوی دیگر معماهای تیم ملی است. انریکه را با بی اعتنایی اش به رسانه های اسپانیایی می شناسیم و درگیری های پیش رو جلب نظر می کنند. ولی مگر لوییز آراگونس هم رابطه سردی با رسانه ها - در حقیقت با همه - نداشت و اسپانیا را با تغییر شیوه اش در جاده پیروزی قرار نداد؟

 

انریکه طی سه فصل حضور در نوکمپ با فتح سه گانه همه را میخکوب کرد، ولی وقتی رفت دلگیر بود و اعلام کرد با پایان قراردادش خواهد رفت. او این بازیکن رئالی - بارسایی سال های دور می خواهد در تیم ملی فصل دیگری برای خودش باز کند، می خواهد پاسخ خرده گیران را بدهد و دیدار انگلیس - اسپانیا در ویمبلی پاسخ کوچکی خواهد بود، خیلی کوچک.

 

حمیدرضا صدر

دیدگاه‌ها