کد خبر : 1552000 | 16 شهریور 1397 ساعت 13:32 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

ترکیب جدید کرواسی؛چند تغییر نسبت به روسیه؟

کرواسی شب گذشته برای اولین بار پس از جام جهانی به میدان رفت اما تغییرات بسیاری در ترکیب این تیم مشاهده می‌شد.

ترکیب جدید کرواسی؛چند تغییر نسبت به روسیه؟

به گزارش "ورزش سه"، کروات ها در جام جهانی نمایش بسیار خوبی داشتند و تا فینال رقابت ها پیش رفتند. آنها در فینال مقابل فرانسه متحمل شکست 4-2 شدند و جام را از دست دادند. حالا در اولین بازی پس از جام جهانی مقابل پرتغال، کرواسی با ترکیبی کاملا متفاوت در میدان ظاهر شد. در زیر به مقایسه ترکیب این تیم در فینال جام جهانی و دیدار شب گذشته پرداخته ایم.

 

 

1334414

 

ترکیب کرواسی در دیدار فینال جام جهانی مقابل فرانسه

 

1334412

 

ترکیب کرواسی در دیدار شب گشته مقابل پرتغال

اولین تغییر عمده ترکیب دالیچ در دیدار شب گذشته نسبت به فینال جام جهانی، استفاده از سیستمی متفاوت است. او در فینال جام جهانی از سیستم 1-4-1-4 استفاده کرد و یک هافبک دفاعی تخصصی به نام بروزوویچ را در میانه میدان بازی داد. اما او شب گذشته با سیستم 1-3-2-4 تیمش را ارنج کرد و در میانه میدان از بازیکنان هجومی تری مثل کواچیچ استفاده کرد.

 

در دیدار فینال، سوباشیچ سنگربان کرواسی بود ولی شب گذشته، دالیچ تصمیم گرفت به کالینیچ، دروازه بان 28 ساله خنت بازی دهد. سوباشیچ یکی از ستاره های کرواسی در جام جهانی بود و احتمالا در بازی های مهم تر، بار دیگر به دروازه تیمش باز خواهد گشت.

 

در سمت راست دفاعی، ورسالیکو جایگاه خود را حفظ کرده است. او که در تابستان راهی اینتر میلان شد، همچنان دالیچ را متقاعد کرده که به حضور او ادامه دهد. دیان لاورن، مدافع میانی کرواسی مقابل فرانسه بود ولی شب گذشته، میتروویچ، مدافع میانی بروخه به میدان رفت و زوج ویدا در مرکز خط دفاعی بود، دیگر بازیکنی که از ترکیب فینال خط نخورد.

 

1334411

 

1334413

 

 

در سمت چپ دفاع، مقابل فرانسه استرینیچ به میدان رفت و شب گذشته نوبت باریسیچ بود که در این پست بازی کند.

 

در میانه میدان  و در پست هافبک دفاعی، در فینال مارسلو بروزوویچ به میدان رفت و نمایش بسیار خوبی نیز در این دیدار و در کل جام داشت ولی شب گذشته با تغییر سیستمی که دالیچ ایجاد کرده بود، یک بازیکن از هافبک هجومی کمتر شده و به این پست اضافه شد.

 

اما دالیچ تصمیم گرفت بروزویچ را نیمکت نشین کرده و به جای او از کواچیچ و  بادلی استفاده کند. این دو بازیکن خصوصیات هجومی تری دارند و حملات تیم را از میانه میدان شروع می‌کنند.

 

در پست هافبک های هجومی، یک بازیکن کمتر شد و دو تغییر ایجاد شد. نکته کلیدی غیبت ایوان راکیتیچ، ستاره بارسا در ترکیب شب گذشته بود که در فینال فیکس بود. همینطور آنته ربیچ نیز در زمین حضور نداشت و جای خود را به پیاتسا داده بود.

 

اما در پست مهاجم، ماریو مانژوکیچ که گلزن تیمش نیز در فینال بود، در میدان حضور نداشت و لیوایا جای او را پر کرده بود.

 

دالیچ بیشتر تصمیم داشت به بازیکنانی میدان دهد که کمتر فرصت بازی در جام جهانی پیدا کرده بودند تا در دیدارهای لیگ ملت‌های اروپا، تیم آماده تری در اختیار داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها