کد خبر : 1555257 | 30 شهریور 1397 ساعت 11:58 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

شب باشکوه در یوهان کرویف آره نا

پیروزی آژاکس با سه پرنده کوچک مارلی

شب گذشته و در بازی آژاکس برابر تیم آاک آتن هواداران تیم هلندی با حضور فرزند موزیسین بزرگ جامائیکایی شبی به یادماندنی را سپری کردند.

پیروزی آژاکس با سه پرنده کوچک مارلی

به گزارش" ورزش سه " آژاکس در حالی شب گذشته با سه گل آاک را در هم کوبید که کی-مانی مارلی پسر باب مارلی موزیسین سرشناس جامائیکایی ترانه three little bird یا همان «سه پرنده کوچک» را در ورزشگاه و با همسرایی 50 هزار هوادار آژاکس اجرا کرد. سه پرنده کوچک در حالی اجرا شد که آژاکس سه گل در نیمه دوم به حریف زد و این موضوع بسیار برای هواداران تیم هلندی خوشایند  بوده و بازتاب رسانه ای زیادی پیدا کرد.


ترانه «سه پرنده کوچک» ترانه ای است که برای هواداران آژاکس بسیار آشنا است و آن ها در طول فصل بارها آن را در ورزشگاه می خوانند و هین موضوع باعث شده بود تا اجرای این ترانه با حضور کی-مانی مارلی شکوه و زیبایی خاصی پیدا کند. او در بین دو نیمه و در حالی که لباس تیم آژاکس را به تن داشت به زمین آمد و این ترانه مشهور و محبوب را اجرا کرد و شاید اجرای این ترانه بود که شور و اشتیاقی را در تیم به وجود آورد که در نیمه دوم سه گل به حریف یونانی اش بزند. 


ترانه «سه پرنده کوچک» کاری از باب مارلی&ویلرز و چهارمین آهنگ از آلبوم exodus که در سال 1977 تولید شد و بی شک یکی از محبوب ترین و مشهورترین آهنگ ها است و بارها و بارها توسط خواننده های مشهور دیگر اجرا شده است. این آلبوم در سال 1999 توسط مجله تایم به عنوان آلبوم قرن انتخاب شد. 


«سه پرنده کوچک» در بسیاری از موارد متفاوتی نیز در این سال های استفاده شده است. شین ویکتورینو بازیکن بیسبال  یک طرفدار باب مارلی بود و از این ترانه در بازی های بوستون رد ساکس استفاده کرد.  در آژاکس آره نا ورزشگاه آژاکس آمستردام هم این موسیقی همیشه بین دونیمه بازی ها پخش می شود و بسیاری کمپین های تبلیغاتی از جمله تبلیغ خودرو هیوندا در سال 2013 و یا طرفداران لیورپول از سال 2016 نیز در مسابقات اروپایی این ترانه را می خوانند.


باب مارلی بی شک یکی از برجسته ترین شخصیت های هنری و موسیقی جهان معاصر است. او خواننده ، نوازنده و آهنگساز جامائیکایی و موسیقی سبک رگه است. او البته که یک فعال اجتماعی جدی بود که سال ها برای احقاق حقوق سیاهپوستان در کشورش و مبارزه با قوانین نژادپرستانه تلاش کرد. او با شعرها و آهنگ هایش نقش مهمی در رویدادهای ضدنژادپرستانه دوران خودش داشت و در سال 1978 سازمان ملل به او مدال صلح داد.


معنای ترانه سه پرنده کوچک این است:


نگران هیچ چیز نباش / زیرا همه چیز روبراه می شود / نگران هیچ چیز نباش/ زیرا کوچکترین چیزها هم روبراه می شود/ امروز صبح بلند شدند/ با خورشید طالع لبخند زدند / سه پرنده کوچک/ روی پله خانه من فرود آمدند / سرودهای دلنشین خواندند/ نغمه های ناب و حقیقی / می گفتند این است پیام ما به تو.../ نگران هیچ چیز نباش

 

دیدگاه‌ها