کد خبر : 1556910 | 05 مهر 1397 ساعت 10:38 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

نقش اول همیشگی دربی

کاپیتان‌های سوپرکلاسیکو(2)؛ تاریخ‌سازی مهدی رحمتی

کاپیتان استقلال با رویکردی متفاوت از آنچه از او انتظار داریم هدف مهمی را دنبال می کند؛ اولین دروازه بان با کلین شیت دو رقمی در دربی.

کاپیتان‌های سوپرکلاسیکو(2)؛ تاریخ‌سازی مهدی رحمتی

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی روز پنجشنبه دروازه بان اول استقلال در دیدار دربی خواهد بود تا در سال های پایانی فوتبال خود برای چهاردهمین مرتبه، دربی بزرگ پایتخت را تجربه کند. کاپیتان استقلال فصل جدید را با فراز و نشیب کم و البته آرامشی مثال زدنی درون دروازه استقلال آغاز کرده و به همین دلیل در انتظار یکی از دربی های همراه با نتیجه برد است.

 

 

دوست قرمزها در دربی؛ به ویژه کاپیتان سید جلال


مهدی رحمتی همیشه رابطه خوبی با بازیکنان پرسپولیس دارد. درگیری او با حسینی را کاملا می توانید فراموش کنید و مطمئن باشید رحمتی و حسینی از صمیمی ترین دوستان فوتبالی در بین سرخابی ها هستند که رفت و آمدی نزدیک دارند. این رابطه دوستانه از اصفهان شکل گرفت و در تیم ملی ادامه یافت و تنها حضور در استقلال باعث شد تا رحمتی از دوست صمیمی خود فاصله بگیرد؛ نشنیده بگیرید اما این رابطه به اندازه ای صمیمانه بود که حسینی در یک مقطع فاصله زیادی با همبازی شدن با رحمتی در استقلال نداشت.


کاپیتان استقلال البته با دیگر بازیکنان پرسپولیس نیز رابطه نزدیکی داشته و دارد. مهدی طارمی و محسن مسلمان از جمله حاضران در این لیست هستند و به این فهرست می توان چهره های زیاد دیگری مانند محسن بنگر را نیز اضافه کرد.

 

 

قدیمی ترین بازیکن دربی


مهدی رحمتی قدیمی ترین بازیکن دربی محسوب می شود و البته اکنون تنها بازیکن لیگ است که سابقه حضور در تمامی ادوار را دارد. کاپیتان استقلال اولین مرتبه در لیگ پنجم در دربی حاضر شد و حالا بعد از 12 سال، مجددا دربی را تجربه می کند. بسیاری از بازیکنان حال حاضر استقلال و پرسپولیس زمانیکه مهدی رحمتی اولین دربی خود را سپری می کرد، هنوز به مدرسه نرفته بودند و شاید خیلی هم اهل انتخاب تیم پرطرفدار نبودند.

 

 

مرد همیشه مهم دربی ها


رحمتی نقش اول خیلی از دربی ها بوده است؛ نقش اول منفی و البته مثبت. رحمتی از اولین دربی، مرد دربی ها بوده و چه با اشتباه و چه با واکنش درخشان، سوژه دربی شده است. کاپیتان استقلال در اولین دربی با گل عجیبی که از معدنچی دریافت کرد تبدیل به یک چهره در دربی شد و در ادامه تجربه مهار پنالتی طارمی، درگیری با سید جلال حسینی، 4 کلین شیت متوالی و غیره باعث شد تا رحمتی چهره جذاب دربی ها باشد.
کاپیتان استقلال شاید یک دربی باز حرفه ای نباشد اما به خوبی بازی در دربی را بلد است؛ اتفاقی که او را در زمین متمایز می کند قطعا همین موضوع است.

 

 

 

کاپیتان و نبرد حیثیتی برای تضمین حضور


هر چند مهدی رحمتی در آخرین دیدار دربی برای استقلال کلین شیت کرد و آبی ها با برد زمین را ترک کردند اما مطمئنا این دربی برای او متفاوت است. رحمتی حالا با پشت سر گذاشتن حسینی، دروازه بان اول استقلال است و به اندازه ای آماده هست که حتی یک اشتباه نیز باعث نمی شود تا شفر او را از زمین بیرون بگذارد.


با این وجود یک درخشش در دربی و چند مهار شگفت انگیز مطابق آنچه از او انتظار داریم، می تواند رحمتی را تا هفته ها نفر اول استقلال کند. کاپیتان آبی ها که فصل گذشته با بالا بردن جام، لحظه ای درخشان را دوباره برای خود ثبت کرد، با درخشش در دربی به دنبال تصویری جدید تر می گردد؛ تصویری برای جاودانگی در دربی ها با تلاش برای دو رقمی کردن کلین شیت ها.

 

 

رحمتی به دنبال یک رکورد در دربی


کاپیتان استقلال تا به امروز 8 دربی را با کلین شیت به پایان رسانده و اگر بتواند امسال در هر دو دربی کلین شیت کند، تعداد کلین شیت های خود را دو رقمی می کند؛ عملکردی فوق العاده برای رحمتی که شاید اگر برخی تصمیمات اشتباه در مقاطع مختلف را نمی گرفت اکنون می توانست مانند لیگ قهرمانان آسیا، در دربی نیز عملکرد به مراتب بهتری در ثبت کلین شیت داشته باشد. کاپیتان استقلال البته برای این موضوع کار سخت و فرصت کمی دارد و باید به خوبی از فرصت این دیدار استفاده کند.

 

 

اگر روز رحمتی باشد!


اگر دربی روز رحمتی باشد، بازیکنان پرسپولیس کار سختی برای گلزنی خواهند داشت. رحمتی چه با تک واکنش و چه با واکنش های سریالی می تواند نقش اول دربی باشد و اگر این دیدار روز او باشد، شفر برای دومین برد متوالی در دربی نیاز به یک تک گل دارد تا برنده زمین را ترک کند. اتفاقی که البته با انگیزه های رحمتی دور از دسترس نیست و کاپیتان استقلال می خواهد و می تواند برنده دربی باشد.

دیدگاه‌ها