کد خبر : 1562928 | 30 مهر 1397 ساعت 09:29 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

رکوردشکنی‌های پیاپی دورتموند در بوندس‌لیگا

باشگاه بوروسیا دورتموند در اکتبر 2000 وارد بورس اوراق بهادار آلمان شد. در ابتدا قیمت هر سهم این باشگاه 11 یورو بود اما چیزی نگذشت که قیمت سهام دورتموند سقوط کرد تا اینکه در فصل جدید رشد کرده و حالا به 9.09 رسیده است.

رکوردشکنی‌های پیاپی دورتموند در بوندس‌لیگا

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان لوسین فاور که صدرنشین این روزهای بوندس‌لیگا هستند در بازی اخیرشان در مقابل اشتوتگارت 4-0 به پیروزی رسیدند. به نظر می‌رسد بعد از درخشش فوق‌العاده‌ی دورتموند در این بازی، بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار بورس به احتمال بالای قهرمانی زردپوشان در فصل جاری بوندس‌لیگا امیدوار شده و به همین علت است که قیمت سهام این باشگاه به بالاترین میزان خود در سالهای اخیر رسیده است.

 

ستاره‌های زردپوش دورتموند در مقابل اشتوتگارت یک بازی واقعاً تماشایی به نمایش گذاشتند. نمایشی آنقدر زیبا که بعد از به صدا در آمدن سوت پایان، خود آنها هم متوجهش شده بودند و با جشن و پایکوبی در زمین نشان دادند که از بازی زیبای تیم‌شان بسیار راضی و خوشحال هستند.

 

1347063

 

اما روزنامه‌ی آلمانی بیلد بعد از این پیروزی دورتموند به بعضی نکات جالب این بازی پرداخته. اولین نکته این است که دورتموند با این پیروزی در چهار بازی پیاپی خود در بوندس‌لیگا دست‌کم چهار گل به ثمر رسانده و یک رکورد تاریخی ثبت کرده است. پیش از این تنها تیمهای بایرن، اشتوتگارت، گلادباخ و فرانکفورت موفق شده بودند در تاریخ خود به این رکورد دست پیدا کنند.

 

نکته‌ی دیگر بازی این بود که بعد از آن تعداد گلهای دورتموند در این فصل به 27 رسید. دورتموند تا کنون هرگز نتوانسته بود در 8 هفته 27 گل به ثمر برساند و بهترین رکوردش در هشت هفته‌ی اول بوندس‌لیگا 25 گل بود. از این گذشته در این هشت هفته 14 بازیکن مختلف برای دورتموند گل زده‌اند. آخرین گلزن متفاوت دورتموند ماکسیمیلیان فیلیپ بود که گل آخر این تیم را وارد دروازه‌ی اشتوتگارت کرد.


و نکته‌ی دیگر اینکه پاکو آلکاسر مهاجم اسپانیایی دورتموند تنها در 126 دقیقه حضور خود در میادین برای این باشگاه هفت گل به ثمر رسانده. تا کنون هیچ بازیکن دیگری در تاریخ بوندس‌لیگا نتوانسته بود در چنین زمان کوتاهی این تعداد گلزنی کند.

 

1347064

دیدگاه‌ها