کد خبر : 1568472 | 22 آبان 1397 ساعت 12:48 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

دورتموند به دنبال شکار سانچوهای جدید در انگلیس

بعد از درخشش جیدون سانچو بازیکن جوان انگلیسی که بوروسیا دورتموند در ابتدای فصل به خدمت گرفت این باشگاه آلمانی برای پیدا کردن الماس‌های تراش‌نخورده‌ی دیگر انگلیسی به سرزمین لیگ برتر چشم دوخته.

دورتموند به دنبال شکار سانچوهای جدید در انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، جیدون سانچو 18ساله چندی پیش نام خود را به عنوان دومین فوتبالیست انگلیسی جوانی ثبت کرد که در رقابتهای چمپیونزلیگ موفق به گلزنی شده است. اما او این افتخار را نه با یک تیم انگلیسی بلکه با تیم آلمانی بوروسیا دورتموند بدست آورد. جیدون حالا در دورتموند به یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم تبدیل شده و بعد از هر تمرین سیل هواداران این باشگاه آلمانی منتظر می‌مانند تا از او امضا گرفته یا با او عکس یادگاری بگیرند.

 

سباستین کهل یکی از اسطوره‌های دورتموند که در ماشین مدیریتی این باشگاه آلمانی یکی از مهره‌های اصلی به حساب می‌آید می‌گوید دورتموند بعد از درخشش سانچو حالا با نگاهی هدفمند فوتبال انگلیس را زیر نظر دارد.

 

کهل در این باره گفت:" تمرکز ما در حال حاضر روی بازار انگلیس است. جیدون مثال خوبی است. ما برای فرایند استعدادیابی اهمیت زیادی قائلیم. در انگلیس بازیکنان جوان فرصت چندانی برای بازی کردن پیدا نمی‌کنند چون ساختار باشگاه‌ها و تیم‌ها در آنجا با آلمان کاملاً متفاوت است. این می‌تواند برای ما یک مزیت باشد. ولی باید سریع دست به اقدام بزنیم چون ممکن است اگر کند عمل کنیم این مزیت را را به رقبا واگذار کنیم".

 

دورتموند برای استخدام کریستین پولیشیچ که حالا به یکی از ستاره‌های مهم تیم تبدیل شده او را به تورنمنتی در ترکیه برده بود و بعد از حضور او در دو بازی در آن تورنمنت به این نتیجه رسید که این بازیکن آمریکایی صرب‌تبار را با عقد قرارداد رسمی دورتموندی کند. کسی که به زودی با تیم ملی آمریکا به مصاف انگلیس خواهد رفت.

 

1354445

 

یک نمونه‌ی دیگر عثمان دمبله است، بازیکنی که دورتموند از رن فرانسه به خدمت گرفت و بعد از درخشش او با پیراهن زردرنگ دورتموند و شش گلی که برای این تیم به ثمر رساند باعث شد بارسلونا تنها بعد از یک سال حضور او در دورتموند با پرداخت مبلغی حدود 93 میلیون پوند ستاره‌ی فرانسوی دورتموند را به خدمت بگیرد.

 

کهل در مورد عثمان دمبله گفت:" پیشنهاد بارسلونا برای دمبله آنقدر بالا بود که نمی‌توانستیم به آن نه بگوییم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید دمبله را بفروشیم تا بتوانیم بازیکنان دیگری بخریم و بازیکنان ستاره‌ی جدیدی بسازیم. این یک چرخه است که دورتموند در انجامش به استادی رسیده".

 

لیست ستاره‌های جوانی که در دورتموند چهره خواهند شد در آینده از این هم طولانی‌تر خواهد شد. کهل در ادامه‌ی صحبتهایش گفت:" سرجیو گومز 18ساله آکادمی لاماسیای بارسلونا را ترک کرد و به اینجا آمد. این یک نشانه است. ما سعی کردیم او را به فوتبالیستی قوی‌تر تبدیل کنیم. او بدون شک ستاره‌ی جوان بعدی ما خواهد بود. به سانچو نگاه کنید. او حالا به تیم ملی انگلیس دعوت شده و نیمی از اروپا برای بدست آوردنش دندان تیز کرده‌اند".

دیدگاه‌ها