کد خبر : 1570015 | 29 آبان 1397 ساعت 11:09 | 8.8K بازدید | 1 دیدگاه

اگر حدادی پیش ما آن استوری را می‌گذاشت، پاسخش را می‌دادم

پاسخ شاهین‌طبع به غیبت عجیب حامد، صمد و ارسلان

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: مطمئن باشید تصمیمم مبنی بر دعوت نکردن ارسلان کاظمی اشتباه نیست و در آینده شرایط بهتری را ایجاد می کند.

پاسخ شاهین‌طبع به غیبت عجیب حامد، صمد و ارسلان

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال بامداد فردا ابتدا راهی قطر می شود تا علاوه بر برگزاری اردوی تدارکاتی، ۲ بازی دوستانه هم با تیم ملی این کشور برگزار کند. البته اوج حساسیت ۹ آذرماه و سپس ۱۲ آذرماه خواهد بود؛ جایی که بسکتبالیست های ایرانی باید در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف استرالیا و فیلیپین بروند.


مهران شاهین طبع که از حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی به عنوان ۲ بازیکن باتجربه دعوت کرده بود تا در اردوی تیم ملی حاضر شوند، حالا دستش از داشتن چنین بازیکنانی تقریبا خالی است. وقتی دیروز به اردوی تیم ملی سر زدیم، متوجه شدیم بسکتبال ایران کار سختی برای رویارویی با استرالیا و فیلیپین با بازیکنان کم تجربه در پیش خواهد داشت.


در حاشیه تمرین شب گذشته تیم ملی بسکتبال مهران شاهین طبع به عنوان سرمربی تیم ملی به همه مسائل و ابهام های موجود پاسخ داد.

 


سیستم جدید انتخابی شانس را از بین برده است


شکل جدید برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی این امکان را برای تمام تیم ها به وجود آورده که از تمام پتانسیل خود استفاده کنند. ما هم این قصد را داریم در هر پنجره از بازیکنان مختلف بهره ببریم؛ حتی آنهایی که خارج از کشور حضور دارند و پدر یا مادرشان هم خارجی هستند. در ۳، ۴ روز گذشته هم خیلی از تیم های حریف ما بازیکنان داخلی یا خارجی خود را تغییر داده اند. در دوره های قبلی مسابقات انتخابی جام جهانی در چند روز به صورت فشرده برگزار می شد؛ اما پراکنده برگزار کردن این رقابت ها باعث شده شانس و موقعیت های آنی از بین برود.

 


بسکتبال مدیون صمد و حدادی است


درباره بازیکنانی مثل صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی که می گویید چرا در اردوی تیم ملی نیستند، باید بگویم این نفرات سال ها برای تیم ملی زحمت کشیدند. پرسابقه ترین بازیکنان در آسیا شاید بتوانیم بگوییم چند ملی پوش ایران هستند. نمی توانیم زحمات این نفرات را نادیده بگیریم؛ اما آنها در مقاطع مختلف به دلایل مختلف نمی توانند در خدمت تیم ملی باشند. فدراسیون و کادرفنی بهتر این مسائل را درک می کنند. شاید رسانه ای کردن دلایل عدم حضور این بازیکنان به صلاح آنها و تیم ملی نباشد چون در مقاطع دیگر می توانیم از آنها استفاده کنیم. خیلی نمی توانم راجع این مسائل توضیح بدهم؛ اما می توانم بگویم بسکتبال ایران مدیون آنهاست.

 


نباید مشکلات تیم ملی را هم به مردم انتقال دهیم


البته در این میان برخی هم درباره بازیکنانی که دعوت نشدند، سوال می پرسند. من علاقه ای ندارم اسم کسی را بیاورم؛ اما مثلا در چند روز اخیر اسم اصغر کاردوست آورده شده که کسی خبر ندارد او ۲ هفته قبل جراحی کرده و نمی تواند برای تیم ملی بازی کند. ما حتی او را دعوت کرده بودیم و خودش گفت که نمی تواند باشد. برخی از بحث ها هم درون خانوادگی است و نمی توانیم آنها را بیرون ببریم. چند موضوعی که در ماههای اخیر باعث ایجاد حاشیه هم شد، بحث هایی نبود بخواهیم در رسانه ها مطرح کنیم. با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی موجود قطعا این موضوعات دامن تیم های ملی را هم می گیرد. مردم دوست دارند همبستگی را در تیم های ملی ببینند و انتظار ایجاد حاشیه از سوی بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون ندارند. مردم به اندازه کافی مشکلات خودشان را دارند و دلیلی ندارد ما بخواهیم مشکلات اردوی تیم ملی را هم بیرون ببریم.

 


نمی دانم حدادی چرا به اردوی تیم ملی نیامد


بازیکنانی که قابل دانستند و در این پنجره می توانند به تیم ملی کمک کنند، الان در اردوی تیم ملی هستند. حامد حدادی هم در لیست ما بود و اینکه چرا الان در اردوی تیم ملی نیست، اطلاعی ندارم. من اصلا درباره اینکه چرا حدادی به تیم ملی نیامده، دخالت نمی کنم. همانطور که گفتم حدادی به اندازه کافی برای تیم ملی زحمت کشیده و به او حق بدهید شاید در مقطعی به دلایل شخصی نتواند در اردو حاضر شود.

 

1356147

 


اگر حدادی در تیم ملی استوری می گذاشت، من پاسخ می دادم

 

در حال حاضر من درباره بازیکنانی تصمیم گیری می کنم که در تمرین تیم ملی هستند. آنهایی که در اردوی ما نیستند، نمی توانم درباره شان تصمیم بگیرم؛ مگر اینکه فدراسیون در آینده بخواهد تصمیم دیگری بگیرد. در حال حاضر من می گویم بازیکنانی که توان کمک به تیم ملی را داشتند، در اردو هستند. شاید یک نفر کیش باشد و یک نفر هم خارج از کشور. آنها آزاد هستند که هر پست یا استوری که می خواهند بگذارند؛ اما بازیکنی که الان در تیم ملی است، نه می تواند استوری بگذارد و نه مصاحبه ای علیه تیم ملی و فدراسیون کند. تا روزی که بازیکنان اینجا هستند، در اختیار من خواهند بود؛ اما از روزی که به باشگاهشان بازگشتند، دیگر باید طبق قوانین باشگاه خود رفتار کنند. اگر حدادی در اردوی تیم ملی بود و علیه کادرفنی تیم ملی استوری می گذاشت، مسئولیتش با من بود و به آن پاسخ می دادم. من هم زمانی که درگیر تیم ملی هستم، اصلا خودم را درگیر شبکه های اجتماعی نمی کنم.

 


 گرامی پور مصدوم است؛ اما شاید به قطر بیاید


آرون گرامی پور، بازیکن دوملیتی است که ما از او دعوت کردیم. فدراسیون پیگیر بوده تا از بازیکنان اینچنینی استفاده کنیم. در چند سال اخیر بازیکنان دوملیتی داشتیم که وقتی دعوتشان کردیم، متوجه شدیم سطح بازیکنان داخلی خودمان از آنها بالاتر است. ما نتوانستیم از آنها در تیم ملی به خوبی استفاده کنیم. گرامی پور همچنان مشکلاتی دارد که فدراسیون پیگیر رفع آنهاست. او مصدومیت کوچکی دارد و قرار است تا امروز به ما خبر بدهند که می تواند به اردوی تیم ملی بیاید یا خیر. اگر مشکلی نداشته باشد، با توجه به اینکه مشکل خدمتی اش در دست اقدام است و نمی تواند به ایران بیاید، در ۲ بازی دوستانه با قطر از او استفاده می کنیم و اگر توانمندی لازم را داشت، در بازی با استرالیا و فیلیپین از این بازیکن بهره می بریم.  

 


مطمئنا تصمیمم درباره ارسلان غلط نیست


من پدر این خانواده هستم و اگر تصمیمی می گیرم، حرمت اهالی بسکتبال را حفظ می کنم. مطمئن باشید تصمیمم غلط نیست. ارسلان کاظمی بازیکن شایسته ای است و در همین حد فعلا اکتفا می کنم. اجازه دهید فعلا روی همین تصمیم بمانیم؛ اما در آینده شرایط خیلی بهتری را می بینید. من درباره دعوت نشدن ارسلان کاظمی نه تایید می کنم بحث فنی است و نه انضباطی. فعلا در این باره صحبتی ندارم.

 


نیکخواه گفت فعلا نمی توانم از آمریکا برگردم


صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بوده و زحمات زیادی برای تیم کشیده است. او در حال حاضر در آمریکا زندگی می کند و مشکلات خاص خودش را دارد. با او چند باری صحبت کردم و مسائل خانوادگی اش را مطرح کرد. او در این شرایط نتوانسته به تیم ملی بیاید و نباید زحماتش را فراموش کنیم.

دیدگاه‌ها