کد خبر : 1577652 | 29 آذر 1397 ساعت 17:25 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

اگر در جام ملت‌ها نتیجه گرفتیم، قراردادش 10 سال تمدید شود

درخشان :ایران بهترین دفاع کننده در آسیاست

سرمربی سابق پرسپولیس اعتقاد دارد کارلوس کی روش زمینه را برای موفقیت تیم ملی در جام ملت های آسیا از بین برده است.

درخشان :ایران بهترین دفاع کننده در آسیاست

به گزارش "ورزش‌سه"، حمید درخشان در حاشیه دیدار دوستانه پیشکسوتان پرسپولیس با تیم بزرگسالان این باشگاه با اشاره به موضوع خصوصی سازی باشگاه سرخپوش پایتخت بیان کرد: اداره پرسپولیس کار سختی نیست و در میان پیشکسوتان باشگاه افراد زیادی هستند که هم فوتبالی و استخوان خورد کرده باشگاه هستند و هم تحصیلات مدیریتی دارند. مهم این است که عزم جدی برای فروش پرسپولیس وجود داشته باشد و پیشکسوتان توانایی مالی خرید باشگاه را داشته باشند. این مسائل حل شود مدیریت و اداره پرسپولیس کار سختی نیست.


وی در مورد فهرست تیم ملی برای حضور در جام ملت ها خاطرنشان کرد: فهرست تیم ملی چیز مشخصی است و دیگر درباره آن حرف زدن فایده ندارد. کی‌روش از روزی که به ایران آمده یک فهرست داشته و همیشه آنها را دعوت می‌کرده. نه لیگ را نگاه می‌کند و نه توجهی به بازی‌ها و بازیکنان دارد. همان نفراتی که در جام جهانی بودند دعوت می‌شوند و همان‌ها هم می‌روند به جام ملت‌ها.


سرمربی سابق پرسپولیس درباره شانس ایران برای قهرمانی در جام ملت های آسیا بیان کرد: بازی‌های حریفان را که نگاه می‌کنم پیشرفت خوبی داشتند و به سرعت در حال حرکت هستند و با این شرایط کار خیلی سختی داریم ولی با توجه به پتانسیل بالای تیم ملی امیدوارم به قهرمانی برسیم.


وی درباره اختلاف میان کادرفنی پرسپولیس و تیم ملی تاکید کرد: در این مورد پرسپولیس و هواداران بی تقصیر هستند و این فضایی است که کی‌روش به وجود آورده است. وقتی از نایب قهرمان آسیا 2 بازیکن هم به تیم ملی دعوت نمی‌شوند یعنی یک عنادی وجود دارد. پدیده تیم بالای جدول است و هیچ بازیکنی در تیم ملی ندارد و این نشان از بی‌توجهی به لیگ دارد و همین مسائل را هم به وجود می‌آورد. به نظر من نگاه ایشان به تیم ملی اصلاً ملی نیست.
درخشان افزود: اگر کی‌روش در جام ملت‌ها نتیجه گرفت به نظرم باید 10 سال دیگر قراردادش را تمدید کرد ولی مگر شرایط موفقیت را ایجاد کرده است؟ با کدام بازی و کدام سبک بازی می‌خواهد قهرمان شود؟ گزارشگر دقیقه 20 بازی می‌گوید خدا کند داور زودتر سوت را بزند. وقتی 2 تا پاس به هم نمی‌دهیم با بازی دفاعی می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم؟ کدام حریف تدارکاتی را آوردیم که چیزی یاد بگیریم؟ همه حریفان ما برای یاد گرفتن به ایران آمدند و با دمپایی آمدند و با دمپایی رفتند. در کدام بازی تدارکاتی توانستیم 3 گل به حریف بزنیم؟ اصلا چنین چیزی نداشتیم. با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم و روی اشتباهات آنها یک گل می‌زنیم تا رنکینگمان بالا برود. چرا از باخت می‌ترسیم و با تیم‌های قوی بازی نمی‌کنیم؟


سرمربی سابق پرسپولیس درباره خواسته های اعضای تیم ملی برای پاداش گفت: چه پاداشی؟ مگر کسی برای پاداش بازی می‌کند؟ عرق ملی و تعصب به پیراهن تیم ملی چه می‌شود؟ اگر کسی اینطور فکر می‌کند همین الان باید کنار گذاشته شود. ژاپن در جام جهانی بد بازی کرد؟ او هم یک تیم آسیایی است. ما نیزمی خواهیم مثل ژاپن فوتبال بازی کنیم. ما داریم می گوییم در آسیا تیم ما اول است پس پتانسیل خوبی داریم. ما نباید بازیکنانمان را زیر سول ببریم. ما لژیونرهای خوبی داریم و اینکه بگوییم پتانسیل کشور ژاپن در ایران وجود ندارد حرف درستی نیست.


درخشان در پایان اظهار داشت: تیم ملی فوتبال کشورمان باید بهتر از اینها فوتبال بازی کند اما متاسفانه هنوز تیم ما رو به جلو بازی کردن را بلد نیست. تیم ما بهترین دفاع کننده در آسیا است اما در قسمت تهاجمی مشکل داریم. امیدوارم تیم ما در جام ملت های آسیا موفق باشد چون بازیکنان خوبی داریم و پتانسیل قهرمانی را داریم اما مهمترین نکته هدایت تیم ملی و کادر فنی این تیم است که چه عملکردی خواهند داشت.

دیدگاه‌ها