کد خبر : 1582591 | 19 دی 1397 ساعت 21:10 | 52.3K بازدید | 0 دیدگاه

فیفا خواستار بازگشت فوتبالیست بحرینی به استرالیا شد

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با انتشار بیانیه ای از مقامات ذیربط خواست تا نسبت به بازگرداندن «حکیم العربی» بازیکن بحرینی محبوس در اداره مهاجرت تایلند به کشور استرالیا یعنی جایی که پناهندگی آن را دریافت کرده است، اقدام کنند.

فیفا خواستار بازگشت فوتبالیست بحرینی به استرالیا شد

به گزارش "ورزش سه" از ایرنا، بازیکن 25 ساله اسبق تیم ملی بحرین که در حال حاضر برای تیم نیمه حرفه ای «پاسکو واله» ملبورن استرالیا توپ می زند، در 27 نوامبر سال جاری توسط پلیس مهاجرت تایلند بازداشت و درخواست استرداد وی به کشور بحرین به حالت تعلیق درآمد.


العربی پیش تر در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که وی در جریان آغاز تظاهرات و اعتراضات مردمی در بحرین در سال 2012، بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پنج سال بعد موفق شده است تا پناهندگی کشور استرالیا را دریافت کند.


در بیانیه فیفا آمده است: «بدنبال مکاتبات تازه با فدراسیون فوتبال استرالیا، فیفا بار دیگر خواستار راه حلی بشردوستانه و سریع در خصوص پرونده «حکیم العربی» است. این بازیکن که ملیتی بحرینی دارد هم اکنون در حبس کشور تایلند بوده و در انتظار نتیجه دادخواست استرداد به بحرین است؛ کشوری که پیش تر او را به جرایم کیفری و اغتشاش متهم کرده است؛ اتهاماتی که وی قویا آنها را تکذیب کرده است.»


العربی در دادگاهی در بحرین، به طور غیابی به اتهام تخریب یک اداره پلیس در این کشور محکوم شد؛ این در حالی است که او می گوید در زمان وقوع جرم منتسب به وی، در خارج از کشور در جریان یک مسابقه شرکت داشته است.


این بازیکن همواره یکی از منتقدان شفاهی «شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و پسر عموی پادشاه بحرین، بوده است.


شیخ سلمان که هم اکنون سمت نایب رئیس ارشد فیفا را نیز برعهده دارد، در سال 2016 برای ریاست این نهاد نامزد شد و در نهایت رقابت را به «جیانی اینفانتینو» رئیس کنونی فیفا واگذار کرد.


شیخ سلمان در جریان کمپین انتخاباتی خود به شدت از سوی نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفت؛ او ادعاها مبنی بر دخالت و پیگرد قانونی ورزشکاران فعال در جریان شورش های سال 2011 بحرین را رد کرده است.


در ادامه بیانیه مذکور می خوانیم: شرایط فعلی نباید تشدید شود به ویژه اینکه العربی هم اکنون زندگی و شغل خود را به عنوان یک بازیکن حرفه ای در استرالیا (جایی که درخواست پناهندگی وی مورد پذیرش قرار گرفته است) پیگیری می کند.

دیدگاه‌ها