کد خبر : 1585235 | 30 دی 1397 ساعت 10:42 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

200 میلیون درهم برای نگین فیروزه ای دبی

آل مکتوم؛ نگین درخشان در میزبانی جام ملت‌ها(عکس)

یکی از زیباترین ورزشگاه های میزبان جام ملت های آسیا 2019 این روزها با زرق و برقی که از خود نشان داده همه توجهات را به خود جلب کرده است.

آل مکتوم؛ نگین درخشان در میزبانی جام ملت‌ها(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اولین میزبانی امارات در جام 1996 آسیا توام بود با برگزاری بازی ها در چهار ورزشگاه که یکی از آنها آل مکتوم در شهر دبی بود. 23 سال بعد از آن تجربه این بار اما آل مکتوم با شکل و شمایلی متفاوت در حال میزبانی از تیم های حاضر در مسابقات است.


هشت تیم فیلیپین، کره جنوبی، بحرین، تایلند، لبنان، عربستان، عراق و ایران از جمله تیم هایی هستند که در مرحله گروهی طعم بازی در این ورزشگاه زیبا را چشیدند. آل مکتوم این بار مدرنیته و با استانداردهای روز جهانی میزبان تماشاگران و تیم هایی بود که حسابی از زرق و برق این ورزشگاه زیبا سر شوق آمده بودند.


در فاز جدید این ورزشگاه قدیمی به یکی از جاذبه های توریستی و تفریحی جدید در شهر دبی تبدیل شده است به نحوی که وقتی هوا تاریک می شود نورپردازی زیبای سقف طراحی شده برای ورزشگاه جلوه خاصی به محدوده اطراف ورزشگاه در گران ترین منطقه شهر می بخشد. نمایی فیروزه ای رنگ که آل مکتوم را به همین لقب مزین کرده است آن هم در کنار برج های ویرانگری که در اطراف آن وجود دارد و ساکنان طبقات فوقانی این برج ها اشراف کاملی به این نگین فیروزه ای دارند.


روزنامه البیان امروز در اینفوگرافی کامل و زیبا از آل مکتوم به جزئیات و ظرفیت های کامل آن پرداخته است جایی که مشخص شد هزینه بازسازی و مدرنیته کردن ورزشگاه برای باشگاه النصر و فدراسیون امارات مبلغی بالغ بر 200 میلیون درهم (بیش از 600 میلیارد تومان) هزینه در بر داشته است تا آنها به جذاب ترین میزبان جام ملت ها تبدیل شوند.


از دیگر خصوصیات بارزی که البیان در اینفوگرافی های خود از آل مکتوم به آن اشاره داشت این که ورزشگاه با 26 دوربین تلویزیونی قادر به ارائه تصاویر با کیفیت برای بینندگان همچنین بهره بردن از سیستم کمک داور ویدئویی است. برای ساخت و تجهیز این ورزشگاه بیش از 8256 ساعت کار به صورت 24 ساعته با حضور بیش از سه هزار نفر کارگر و مهندسین زبده ساختمانی انجام شده است.


جالب این که دیواره و سقف های زیبای اطراف ورزشگاه که نمایی همچون ورزشگاه آلیانس آرنا مونیخ به آل مکتوم بخشیده است بیش از 7490 مترمکعب مساحت که 107 متر طول آن و 70 متر عرض دارد و برای ساخت آن بیش از 390 روز زمان صرف شده است.

 

1374379

 

 

دیدگاه‌ها