کد خبر : 1587882 | 10 بهمن 1397 ساعت 11:25 | 8.2K بازدید | 0 دیدگاه

آنالیز AFC: مالکیت توپ اماراتی‌ها بیشتر بود!

قطر در حالی با نتیجه 4-0 امارات را در مرحله نیمه نهایی جام ملت ها شکست داد و راهی بازی پایانی جام شد که بر اساس داده های کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان بازی کمتر از امارات صاحب توپ و میدان بود.

آنالیز AFC: مالکیت توپ اماراتی‌ها بیشتر بود!

به گزارش "ورزش سه"، و بر اساس اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قطری ها در این بازی در 49.2 درصد از زمان بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند و تعداد پاس های رد و بدل شده بین بازیکنان این تیم هم 451 پاس بوده است. اماراتی ها در میزان تصاحب توپ برتری خفیفی نسبت به قطر داشتند. زمان ثبت شده برای این تیم 50.8 درصد است. هم چنین شاگردان زاکرونی در جریان بازی 10 پاس کمتر از قطری ها به هم دادند. یعنی 441 پاس.

 

پیش تر فیفا در پژوهش هایی که روی بازی های جام جهانی 2018 انجام داده بود به این باور رسید که در فوتبال امروز در اختیار داشتن بیشتر توپ و پاس های زیاد تضمینی برای پیروزی نیست و فرانسه در حالی با نتیجه 4-2 کرواسی را در فینال بازی ها شکست داد که کمتر از کرواسی صاحب توپ و میدان بود و کمتر از حریف توپ بین بازیکنان این تیم رد و بدل شد.

 

به واقع اصل مهم در فوتبال امروز بازی برای ایجاد موقعیت و بهره گیری از فرصت ها است در غیر اینصورت بالا بردن پاس ها به خصوص در نیمه خودی نه منجر به ایجاد موقعیت می شود و نه نتیجه را به ارمغان می آورد. به واقع در فوتبال امروز تیم ها به سمت حداکثر استفاده از کمترین زمان هستند. البته قطر در بازی دیشب با امارات در گردش توپ خوب بود اما مهم تر از گردش توپ موقعیت هایی بود که ایجاد می کرد و در بهره گیری از فرصت ها با زدن 4 گل عملکرد فوق العاده ای داشت.

 

1377613

 

دیدگاه‌ها