کد خبر : 1593124 | 01 اسفند 1397 ساعت 14:53 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش : فرصت تاریخی پپ رویای چهارگانه

پپ گواردیولا درباره تلاش برای رسیدن به چهار جام گفت: «قرار گرفتن در این موقعیت خیلی خوب است. فوریه است و ما در چهار جام حاضریم، حالا به مهم‌ترین عرصه یعنی لیگ قهرمانان می‌رویم تا ببینیم در ماه‌های بعد چه می‌شود.»

گزارش : فرصت تاریخی پپ رویای چهارگانه

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، لیورپول این هفته را در سواحل ماربیا آفتاب می‌گرفت اما منچسترسیتی در گل و لای نیوپورت تقلا می‌کرد تا رویایش برای رسیدن به دستاورد تاریخی چهارگانه زنده بماند ولی در بازی امشب تمرکز سیتی از جنوب ولز به شالکه منتقل می‌شود قبل از یکشنبه که در ویمبلی در فینال جام اتحادیه برابر چلسی قرار گیرد که می‌تواند نخستین جام را برای این تیم به دست آورد.
یک دهه بعد از مالکیت ابوظبی، اهمیت موفقیت در لیگ قهرمانان برای سیتی آنقدر هست که این تیم رقابت‌های اروپایی را اولویت بدهد اما این تیم که در فصل استثنایی قبل با 100 امتیاز قهرمان لیگ برتر شده، فرصتی تاریخی دارد برای اینکه حتی از افتخار فصل 1999-1998 منچستریونایتد که سه‌گانه لیگ برتر، لیگ قهرمانان و جام حذفی را به دست آورد، عبور کند
دو هفته بعد از پیروزی 6 بر صفر در لیگ برتر برابر چلسی، سیتی شانس اصلی قهرمانی جام اتحادیه است و احتمالا در بازی با تیم چهاردهم بوندس‌لیگا و صعود به یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشکل خاصی نداشته باشد. با پیروزی 4 بر یک برابر نیوپورت به مرحله یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی انگلیس رسیده‌اند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به لیورپول در صدر جدول لیگ برتر قرار دارند هر چند تیم یورگن کلوپ یک بازی کمتر انجام داده است. لیورپول حذف زودهنگامی از دو جام داخلی انگلیس داشت و تمرکزش را روی لیگ برتر و لیگ قهرمانان گذاشت.
پپ گواردیولا درباره تلاش برای رسیدن به چهار جام گفت: «قرار گرفتن در این موقعیت خیلی خوب است. فوریه است و ما در چهار جام حاضریم، حالا به مهم‌ترین عرصه یعنی لیگ قهرمانان می‌رویم تا ببینیم در ماه‌های بعد چه می‌شود.»
گواردیولا به جای اینکه نگران خستگی مبارزه در چهار جبهه باشد، از این چالش استقبال می‌کند و آنقدر بازیکن خوب دارد که بتواند به تناوب از آنها استفاده کند. لروی سانه، فیل فودن و ریاض محرز در بازی شنبه گل زدند یک هفته بعد از آنکه در بازی با چلسی در ترکیب اصلی نبودند تا شانسی برای حضور در گلزن کرشن داشته باشند اما گواردیولا که در 9 سال مربیگری در بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی هفت قهرمانی لیگ به دست آورده، در لیگ قهرمانان ناکام بوده بعد از آنکه در سال 2011 برای دومین بار به‌عنوان مربی بارسا قهرمان این رقابت‌ها شد.
تیم‌های گواردیولا در سال‌های قهرمانی‌شان آنقدر مقتدر بودند که در ماه فوریه و با شروع مرحله حذفی لیگ قهرمانان یکه‌تازی می‌کردند اما این فصل و با توجه به سه باخت در ماه دسامبر، لیورپول امیدوار شده که بعد از 29 سال قهرمان لیگ انگلیس شود ولی شاید رقابت داغ قهرمانی لیگ مانع از افت سیتی در ماه‌های آخر لیگ قهرمانان شود چون با انگیزه و توان بیشتری رقابت می‌کند. این ریسکی است که گواردیولا در آخرین تلاش برای خلق یک رکورد دیگر از آن استقبال می‌کند.

دیدگاه‌ها