کد خبر : 1598236 | 21 اسفند 1397 ساعت 12:59 | 20.8K بازدید | 0 دیدگاه

یازدهمین سرمربی رئال مادرید؛ زیدان رفت و برگشت!

زین الدین زیدان، یازدهمین سرمربی تاریخ رئال مادرید است که بیش از یک بار هدایت این تیم را بر عهده داشته است.

یازدهمین سرمربی رئال مادرید؛ زیدان رفت و برگشت!

به گزارش "ورزش سه"، کوئینکوکس، بالتازار آلبنیز، میگل مونیوز، لوییس مونولی، آلفردو دی استفانو، لئو بین هاکر، ویسنته دلبوسکه، جان توشاک، خوزه آنتونیو کاماچو و فابیو کاپلو، سرمربیانی بودند که پیش از زیدان دوباره هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفته و سرنوشت متفاوتی داشته اند و تاریخ نشان می دهد این سرمربیان معمولا توفیق زیادی در کسب موفقیت در دومین دوره حضور خود نداشته اند.

 

1191966

 

اما در این میان افرادی بودند که در بازگشت هم عملکرد بسیار خوبی داشتند. به عنوان مثال میگل مونیوز در سال 1959 از رئال جدا شده و یک سال بعد دوباره هدایت این تیم را بر عهده گرفت که فتح 9 لالیگا و 2 جام باشگاه های اروپا عملکرد فوق العاده او در دوره دوم هدایت رئال مادرید بود.

 

ویسنته دل بوسکه دو بار در سالهای 1995 و 1996 سرمربی موقت و کوتاه رئال مادرید بود اما در بازگشت برای بار سوم، یکی از بهترین مقاطع تاریخ باشگاه را رقم زده و دو لیگ قهرمانان و دو لالیگا به تالار افتخارات باشگاه اضافه کرد.

 

فابیو کاپلو، دیگر سرمربی تکراری قوهای سپید بود که در هر دو مقطع حضور خود در سال های 1997 و 2006 موفق به فتح لالیگا شد.

 

1262184

 

اما در این میان مثال های نقض فراوانی نیز وجود دارد. کوئینکوکس، آلفردو دی استفانو، لئو بین هاکر، لوییس مونولی، بالتازار آلبنیز، جان توشاک و خوزه آنتونیو کاماچو، هنگام بازگشت به رئال مادرید توفیق چندانی نداشتند و نتوانستند عملکرد خوبی از خود ارائه دهند و باید دید زیدان در زمره کدام یک از سرمربیان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها