کد خبر : 1598632 | 22 اسفند 1397 ساعت 19:14 | 18K بازدید | 0 دیدگاه

یحیی - تراکتور؛ نبرد بی‌رحمانه علیه رفاقت

تقابل یحیی گل‌محمدی و تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام، یادآور روزهای محرومیت تیم سرخپوش تبریزی و همچنین منازعات بین طرفین است؛ اتفاقاتی که در نهایت منجر به جدایی یحیی از تراکتور شد.

یحیی - تراکتور؛ نبرد بی‌رحمانه علیه رفاقت

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی - یحیی بی شک یادآور خاطرات زیادی برای طرفین و هم چنین اهالی فوتبال است. تراکتورسازی پس از محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی و از دست دادن بسیاری از بازیکنان باتجربه‌ و سرمربی اش، به سراغ یحیی گل محمدی رفت. یحیی که از همان ابتدا هم مشخص بود با ریسک بالایی سکان هدایت تیم سرخ پوش را برعهده گرفته بود، کم ستاره ترین تراکتور تاریخ را در اختیار داشت و با اضافه کردن نفرات زیادی از امیدهای باشگاه، ناخدایی کشتی بحران زده تراکتور را عهده دار شد؛ تراکتور یحیی تا نیم‌فصل با بضاعت کمش تقریبا عملکرد قابل قبولی داشت ولی همه چیز برخلاف انتظار با شروع نیم فصل دوم و اضافه شدن نفرات جدید تغییر کرد. یحیی سه شاگرد سابق خود از ذوب آهن را به عنوان بازیکن سرباز به تیم تحت امرش اضافه کرد و چند بازیکن باتجربه نیم فصل اول تیمش را هم در لیست مازاد قرار داد، نفراتی که به اصرار مدیرعامل وقت به تمرینات برگشتند و برخلاف انتظار تیم تقویت شده یحیی نتایج بدتری از تیم جوان نیم فصل اولش گرفت؛ درنهایت هم کار به جدایی رسید تا قصه تراکتور-یحیی خیلی زود به پایان خود برسد؛ پایانی تلخ که شاید هر دو طرف زیاد راغب به یادآوری آن نباشند چرا که به نظر روزهای سختی دوران مشترک بر روزهای شیرینی اش چربش داشته باشد.

 

اما یحیی قبل از سرمربیگری تراکتور، چندین بار نیز مقابل این تیم‌ قرار گرفته و رویارویی فردا اولین چالش او مقابل تیم‌ محبوب آذربایجانی نیست. یحیی با تیم های مختلف ۹ بار رو در روی تیم تبریزی صف آرایی کرده که نتیجه ۴ برد برای تراکتور، ۴ تساوی و تنها یک برد برای یحیی بوده است؛ تنها بردی که در تبریز هم به دست نیامده تا شاید همین موضوع باعث ایجاد فشار و استرس برای شخص گل محمدی در بازی فردا باشد. با این وجود بازی هایی که یک سمت آن تراکتور و سمت دیگر یحیی گل محمدی بوده اند اغلب جذاب و تماشاگرپسند از آب درآمده است. از این رو به ۳ بازی به یاد ماندنی از تاریخ تقابل تراکتورسازی با سرمربی سابقش پرداخته ایم.

 

تراکتور ۳-۱ پرسپولیس، پایان تلخ یحیی در پرسپولیس

در هفته آخر لیگ دوازدهم پرسپولیس گل محمدی باید مقابل تراکتوری بازی می‌کرد که با اخراج سرمربی خود تونی اولیویرا در هفته های پایانی، مسئولیت فنی تیم را به حسن آذرنیا، سرپرست کنونی این تیم سپرده بود. یحیی که ابتدای همان فصل سرمربی صبای قم بود، از نبرد با تیم تبریزی یک امتیاز گرفته بود و با دومین تیم فصلش برای دومین بار مقابل تراکتوری ها قرار می‌گرفت. تراکتور لیگ دوازدهم که در نهایت هم عنوان نائب قهرمانی آن فصل را به دست آورد توانست یکی از برد های به یادماندنی خود مقابل سرخ های تهرانی را رقم بزند. تی تی ها با گل های سیدمهدی سیدصالحی، مهدی کریمیان و گیلسون در برابر تک گل رضا حقیقی، در هفته آخر لیگ را به بهترین شکل ممکن به پایان رساندند و یحیی هم پس از آن بازی و قرارگیری پرسپولیس در رتبه هفتم جدول، فصل بعد نیمکت خود را به علی دایی سپرد.

 

 

 


نفت تهران ۳-۰ تراکتور، تنها پیروزی یحیی مقابل تبریزی ها

در بازی برگشت لیگ‌ سیزدهم، گل محمدی با نفت میزبان تراکتورسازی در تهران بود. یحیی که بازی رفت را در تبریز مقابل تیم‌ مجید جلالی باخته بود، این بار باید مقابل تیم تونی اولیویرای پرتغالی صف آرایی می کرد. یحیی اما در آن بازی انتقام سختی از تراکتور گرفت و با دبل رضا نوروزی و تک گل مجتبی شیری به نوعی عوض باختش با پرسپولیس مقابل این تیم را درآورد. نفتی ها در پایان آن فصل در رده سوم جدول ایستادند و تراکتورسازی هم با وجود قرار گرفتن در رده ۶ام جدول، با قهرمانی در جام حذفی یکی از سال های شیرین خود را پشت سر گذاشت.

 

 


تراکتور ۴-۴ ذوب آهن، کامبکی غیرقابل باور!

قطعا این مسابقه می تواند یکی از عجیب ترین مسابقات تاریخ لیگ برتر کشورمان باشد. در بازی رفت لیگ پانزدهم، تراکتور تونی که زیاد خوب نتیجه نمی گرفت میزبان ذوب آهن گل محمدی در یادگار امام بود. تراکتوری ها با گل دقیقه ۱۶ شروش رفیعی از رقیب خود پیش افتادند اما در ادامه احسان پهلوان با گل دقیقه ۲۷ خود بازی را به تساوی کشاند. تراکتور که در آن بازی روند هجومی خوبی از خود نشان می داد با به ثمر رساندن دو گل توسط بختیار رحمانی در دقایق ۴۵ و ۷۵ و یک گل از شاهین ثاقبی در دقیقه ۵۵ تا دقیقه ۸۰ با نتیجه ۴-۱ از رقیب اصفهانی پیش افتاد تا یحیی گل محمدی که اکثرا بازیها را از کنار خط با آرامش دنبال می کند، با درآوردن کت خود و شوت زدن به آن صحنه های کمتردیده شده ای از خود نشان دهد! اما این ها پایان کار نبود و تیم یحیی در مسابقه ای کم‌نظیر با به ثمر رساندن سه گل در ۱۰ دقیقه انتهایی توسط مرتضی تبریزی، کاوه رضایی و دانیال اسماعیلی فر کامبکی رویایی و فراموش نشدنی را در تبریز به ثبت برساند تا مرد محبوب پرتغالی در شکست دادن یحیی همچنان ناکام بماند.

حامد حاجی‌ محمدی

 

 

دیدگاه‌ها