کد خبر : 1601037 | 08 فروردين 1398 ساعت 10:15 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ ملتهای کونکاکاف

مراحل مقدماتی اولین دوره لیگ ملتهای کونکاکاف که به تقلید از لیگ ملتهای اروپا توسط این کنفدراسیون برگزار می‌شود به پایان رسیده و مرحله گروهی رقابتها به زودی آغاز خواهد شد.

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ ملتهای کونکاکاف

به گزارش "ورزش سه"، بعد از به پایان رسیدن مراحل مقدماتی اولین دوره لیگ ملتهای کونکاکاف، رقابتی که به تقلید از لیگ ملتهای یوفا، توسط کنفدراسیون آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب موسوم به کونکاکاف برگزار می‌شود، دیروز مراحل گروهی رقابتها قرعه‌کشی شد و تیمهای حاضر در لیگهای سه گانه گروه‌بندی شدند.

 

1393295

 

مرحله گروهی لیگ ملتهای کونکاکاف مثل لیگ ملتهای یوفا در سه لیگ A، B و C برگزار می‌شود. شش تیم کونکاکاف که در مرحله آخر رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 شرکت داشتند یعنی تیمهای مکزیک، آمریکا، کاستاریکا، پاناما، هندوراس و ترینیداد و توباگو مستقیماً به گروه‌ها اضافه شدند ولی سایر تیمها در رقابتهای انتخابی شرکت کردند.

 

مرحله گروهی در سه لیگ این رقابتها در ماه‌ها سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2019 و در پنجره‌های ملی فیفا برگزار خواهد شد. هر لیگ به چهار گروه تقسیم شده و درست مثل لیگ ملتهای یوفا، تیمهایی از لیگهای بالاتر به لیگهای پایین‌تر سقوط کرده یا برعکس، تیم‌هایی از لیگ‌های پایین‌تر به لیگ‌های بالاتر صعود خواهند کرد.

 

1393292

 

لیگ A با شرکت 12 تیم یعنی شش تیمی که در بالا به آنها اشاره شد به علاوه شش تیم برتر رقابتهای انتخابی برگزار می‌شود.

 

1393291

 

رقابتهای گروه اول با حضور آمریکا، کانادا و کوبا برگزار می‌شود. مکزیک، پاناما و برمودا در گروه دوم حضور دارند. هندوراس، ترینیداد و توباگو و مارتینیک در گروه سوم و کاستاریکا، هائیتی و کوراکائو هم تیم‌های گروه چهارم لیگ A را تشکیل می‌دهند.

 

1393294

 

فینال لیگ ملتهای کونکاکاف نیز طبق اعلام این کنفدراسیون در سال 2020 برگزار خواهد شد. تاریخ اعلام شده برای فینال رقابتها از بیست و سوم تا سی و یکم ماه مارس 2020 بوده است.

 

1393296

 

دیدگاه‌ها