کد خبر : 1615295 | 12 خرداد 1398 ساعت 13:26 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

اکبری؛ پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام حذفی

بازیکنی با 5 قهرمانی با پرسپولیس و سپاهان

قهرمانی در جام حذفی از زمانی که تبدیل به یک سهمیه مستقیم برای رفتن به آسیا شد حساسیت و جذابیت بیشتری پیدا کرد چرا که تیم ها با انجام 4-5 بازی می توانستند مجوز حضور در رقابت های قاره ای را بگیرند.

بازیکنی با 5 قهرمانی با پرسپولیس و سپاهان

به گزارش"ورزش سه" امروز فینال جام حذفی فوتبال ایران بین دو تیم پرسپولیس و داماش در شهر اهواز برگزار می شود و جام و افتخار قهرمانی به یکی از آن ها خواهد رسید. اگر پرسپولیس امروز قهرمان شود این اولین قهرمانی سیدجلال حسینی پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر در جام حذفی خواهد بود. در تاریخ جام حذفی براساس آمار و ارقام جلال اکبری بازیکن سابق پرسپولیس با 5 قهرمانی در جام حذفی پرافتخارترین بازیکن است. او سه بار با سپاهان و دوبار با پرسپولیس به مقام قهرمانی در جام حذفی رسیده است.


مدافع چپ سابق تیم های سپاهان و پرسپولیس در این رابطه گفت:« اینکه قطعا لطف خدا بوده است که من توانسته ام با دو تیم 5 بار به مقام قهرمانی در جام حذفی برسم. خودم خیلی خوشحالم و خدارا شکر می کنم چون خیلی بازیکنان بزرگی بودند که زحمات زیادی کشیدند و کمتر این شانس را داشتند.»


او درباره قهرمانی ها و احساسش در هرکدام از آن ها گفت:« خب من سه بار با سپاهان و دوبار با پرسپولیس قهرمان شدم. قهرمان شدن خیلی لذتبخش است ضمن اینکه تیم قهرمان سهمیه آسیا را هم مستقیم می گیرد. یک راه کم دردسرتر نسبت به لیگ برتر است و یک تیم می تواند با 4-5 مسابقه جام گرفته و به مسابقات آسیایی برود.»


اکبری درمورد جذاب ترین قهرمانی هایی که در جام حذفی به دست آورده گفت:« یکی از بهترین هایش سال 86 بود که با سپاهان مقابل پرسپولیس در نقش جهان بازی کردیم. اتفاقا من در آن بازی یک پنالتی هم خراب کردم و شرایط واقعا خیلی برایم دشوار بود اما خداراشکر در نهایت به مقام قهرمانی رسیدیم.»


او با اشاره به اینکه در سال های 83، 85-86، 86-87  با سپاهان و در سال های 88-89و 89-90 با پرسپولیس قهرمانی در جام حذفی را تجربه کرده افزود:« درباره آمار من یک اشتباهی صورت گرفته و برخی از سایت ها نوشته اند که من در سال 89-90 برای پرسپولیس بازی نکرده ام در حالی که من در تمام بازی ها غیر از فینال برابر ملوان که مصدوم بودم، حضور داشتم. اتفاقا آقای دایی در آن سال بیشتر من را در جام حذفی بازی می داد اما قبل از فینال برابر نفت تهران مصدوم شدم و فینال را از دست دادم.»


اولین قهرمانی سیدجلال اکبری در سال 83 با سپاهان به دست آمد و آن ها در یک فینال جذاب برابر استقلال به این عنوان رسیدند. اکبری در این رابطه گفت:« بله آن فینال خیلی هم جنجالی شد. اگر یادتان باشد آن زمان فینال رفت و برگشت بود، ما در اصفهان سه بر دو بازی رفت را بردیم و در آزادی هم توانستیم دو بر صفر استقلال را در ورزشگاه مملو از تماشاگر شکست دهیم. یادم هست استقلال آن زمان یکی از بهترین تیم هایش بود و بازیکنانی مثل عنایتی، جباری، سامره، اکبرپور و محمود فکری در این تیم بازی می کردند.


بازیکن سابق تیم های سپاهان و پرسپولیس اما در ادامه گفت:« رقابت های جدی و کری  سپاهان با پرسپولیس و استقلال از سال 82 آغاز شد و به نظرم این خوب است که رقابت وجود دارد، اما رقابت باید سالم باشد نه اینکه خود تیم ها و بازیکنان جو را متشنج کنند. مردم ما خیلی احساسی هستند و یک مصاحبه یا یک حرکت می تواند جو را ناآرام یا آرام کند.»

 

1410265


او درباره اتفاقات آخرین بازی دو تیم سپاهان و پرسپولیس گفت:« اتفاقات خیلی بدی افتاد و خود من به شخصه دوست نداشتم به ورزشگاه بروم چون می دانستم از بازیکن و مسئول و هوادار برای بی احترامی به یکدیگر آمده بودند. خیلی ها اصلا برای دیدن بازی نیامده بودند و به جرات می توان گفت که برخی از آن ها در طول نود دقیقه اصلا فوتبال را ندیدند و فقط در حال بی احترامی به همدیگر بودند.»


او اضافه کرد:« آخرین بازی دوتیم هم به نظرم با اتفاقات درون زمین و از سوی بازیکنان آغاز شد. اعتراض های تند به همدیگر و داور به نظر من باعث شد تا جو سکوها هم خراب شود. واقعا اتفاقات ناراحت کننده ای بود و امیدوارم دیگر در فوتبالمان شاهد چنین مسایلی نباشیم.»


اکبری در این رابطه که حضورش در دو تیم سپاهان و پرسپولیس با چه واکنشی از سوی هواداران دو تیم همراه بوده است هم گفت:« من خودم اصفهانی هستم و همسرم تهرانی است(می خندد) و همیشه یک پایم اصفهان و یک پایم تهران است. اما خارج از شوخی من اعتقاد دارم فوتبال حرفه ای است آدم در هر تیمی که هست باید با تمام وجود زحمت بکشد. هوادارها به هر حال نسبت به تیمشان علاقه و تعصب دارند و ممکن است حرفی هم بزنند اما من به شخصه از هیچکدام از هواداران دو تیم بدی ندیده ام و همیشه مدیون هواداران بوده ام.»

 

1410266

 

1410264

دیدگاه‌ها