کد خبر : 1619210 | 01 تیر 1398 ساعت 12:00 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

دروازه‌بان موبلندی که کوپا را شوکه کرد

روز تاریخسازی هیگوئیتا در کوپا آمه‌ریکا

رنه هیگوئیتا، دروازه‌بان افسانه‌ای کلمبیا در سال 1989 در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا تاریخسازی کرده و به اولین دروازه‌بانی تبدیل می‌شود که در این رقابتها گلزنی می‌کند.

روز تاریخسازی هیگوئیتا در کوپا آمه‌ریکا

به گزارش "ورزش سه"، رنه هیگوئیتا، دروازه‌بان افسانه‌ای کلمبیا در رقابتهای کوپا آمه‌ریکای 1989 که در برزیل برگزار می‌شود در شهر فونته نووا، در بازی تیم ملی کشورش مقابل ونزوئلا اولین بازی ملی خود را انجام داده و تاریخساز می‌شود. هیگوئیتا برای تیم ملی کشورش از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده و به اولین دروازه‌بانی تبدیل می‌شود که در این تورنمنت گل به ثمر رسانده است.

 

1414390

 

هیگوئیتا که منتقدینش او را به خاطر داشتن قد بیش از حد کوتاه، موی بلند و لباسهای شلخته محکوم می‌کردند نشان داد که عصاره خصوصیات آن نسل از فوتبالیست‌های قاره آمریکای جنوبی است، نسلی اهل درگیری و با روحیه تهاجمی.

 

در سال 1989 ونزوئلا به هیچ وجه به تیمی که امروز از این کشور می‌شناسیم شباهت نداشته و یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های فوتبال آمریکای جنوبی است. ونزوئلایی که امسال در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا موفق به متوقف کردن برزیل میزبان شده در آن روزها بیشتر به یک زنگ تفریح برای تیمهای بزرگ قاره آمریکای جنوبی شبیه بود.

 

اما لحظه تاریخسازی هیگوئیتا در نیمه اول بازی اتفاق می‌‌افتد زمانی که داور برای کلمبیا یک ضربه پنالتی اعلام کرده و دروازه‌بان موبلند این تیم از دروازه بیرون آمده، طول زمین را طی کرده و پشت توپ می‌ایستد تا هواداران حاضر در استادیوم را در تعجب و حیرت فرو برد. چرا که پیش از آن سابقه نداشته که در کوپا آمه‌ریکا دروازه‌بانی بخواهد پنالتی تیمش را به گل تبدیل کند.

 

1414391

 

اما هیگوئیتا توپ را به تور دروازه می‌کوبد تا نامش به عنوان اولین دروازه‌بانی که در رقابتهای کوپا آمه‌ریکا موفق به گلزنی شده برای همیشه در تاریخ این تورنمنت ثبت شود.

 

تا کنون علاوه بر هیگوئیتا دو دروازه‌بان دیگر موفق به گلزنی در کوپا شده‌اند. بعد از اولین گل هیگوئیتا در سال 1989، اروین رامیرز، دروازه‌بان اکوادور در سال 1991 برای تیمش گلزنی کرده و آخرین سنگربانی که در این تورنمنت گلزنی کرده چیلاورت، سنگربان پاراگوئه است که در سال 1997 موفق به باز کردن دروازه آرژانتین شده است.

 

دیدگاه‌ها