کد خبر : 1620472 | 07 تیر 1398 ساعت 13:40 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

کسانی که نیمار را به مسی می‌رسانند

این چند نفر؛ چهره‌های موثر در انتقال نیمار به بارسا

روزنامه اسپرت امروز در گزارشی به بررسی افرادی که در روند انتقال احتمالی نیمار به بارسلونا نقش‌ اصلی دارند، پرداخته است.

این چند نفر؛ چهره‌های موثر در انتقال نیمار به بارسا

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه هر روز اخبار ضد و نقیضی درباره انتقال نیمار، ستاره بزرگ برزیلی باشگاه پاری سن ژرمن به باشگاه سابقش بارسلونا مطرح می‌شود، روزنامه اسپانیایی اسپورت در گزارشی به بررسی چهره‌های شاخصی که در روند این انتقال نقش‌های کلیدی بازی می‌کنند پرداخته است.

 

 

1415386

 

 

پینی زاهاوی

مدیر برنامه‌ 75ساله‌ای که نیمار در سال 2017 کلید مذاکره درباره انتقالش از بارسا به PSG را به دست او سپرده بود. حالا به نظر می‌رسد برای خروج نیمار از PSG، بار دیگر نقش زاهاوی پررنگ شده است. اولین تصمیم زاهاوی این بوده که پدر نیمار تا حد ممکن از این انتقال فاصله داشته باشد و در ملا عام در این باره اظهار نظر نکند.

 

تمیم بن حمد آل ثانی

امیر قطر در سال 2011 از طریق بنیاد سرمایه‌گذاری قطر کنترل PSG را به دست گرفت. او که شیفته ورزش است در روند انتقال نیمار به این باشگاه فرانسوی نقشی تعیین‌کننده داشت و با اینکه چهره‌ای که از PSG در مقابل افکار عمومی قرار دارد ناصر الخلیفی است اما در پشت پرده، امیر قطر است که تصمیمات نهایی و مهم این باشگاه را گرفته و از این تصمیمات حمایت مالی می‌کند. اسپورت می‌گوید جدایی نیمار از PSG و انتقالش از بارسلونا تنها در حالتی ممکن خواهد بود که امیر قطر برای این انتقال چراغ سبز نشان دهد.

 

1415748

 

نیمار دا سیلوا سانتوس

پدر نیمار در جدایی پسرش از بارسلونا و انتقالش به PSG نقش بسیار مهمی داشت؛ اما او اخیرا اعتراف کرده که تصمیمش برای جدا کردن نیمار از بارسلونا چه از نظر ورزشی و چه از نظر شخصیتی و فردی برای او نه تنها فایده‌ای نداشته بلکه مضر بوده است. با این حال پدر نیمار در هفته‌های اخیر از حضور در رسانه‌ها و افکار عمومی خودداری کرده است. اسپورت می‌گوید این به دلیل درخواست پینی زاهاوی بوده، کسی که نیمار در روزهای اخیر به عنوان مدیر برنامه‌های اصلی خود انتخاب کرده و از او خواسته تصمیم‌ نهایی درباره آینده‌اش را بگیرد.

 

یوسپ ماریا بارتومئو

رئیس باشگاه بارسلونا تاکنون در مصاحبه با رسانه‌ها چند بار تلاش بارسا برای انتقال نیمار را رد کرده و این را شایعات رسانه‌‌ای خوانده است. اما اسپورت می‌گوید شکست 4-0 بارسا مقابل لیورپول نظر بارتومئو را عوض کرده و او را به این نتیجه رسانده که باید در تیمش تغییراتی اساسی به وجود بیاورد و برای آرام کردن افکار عمومی در شهر بارسلونا نامهایی بزرگ را به این شهر منتقل کند. به دلیل اینکه بارتومئو که از ناراحتی نیمار در شهر پاریس و مشکلاتش با PSG آگاه بود در خفا تلاش برای جذب ستاره سابق بارسا را آغاز کرد.

 

1413587

 

ناصر الخلیفی

رئیس باشگاه PSG که مجری دستورات امیر قطر در این باشگاه است. الخلیفی از زمانی که ریاست باشگاه فرانسوی را به دست گرفته با بارسا رابطه خوبی نداشته و در گذشته نگذاشته هیچیک از بازیکنان PSG به بارسا منتقل شوند. از جمله بازیکنانی که الخلیفی مانع پیوستنشان به بارسا شده می‌توان به  تیاگوسیلوا، وراتی و رابیو اشاره کرد. اما مصاحبه اخیر الخلیفی با نشریه فرانس فوتبال باعث شد رسانه‌ها به این نتیجه برسند که سیاست رئیس باشگاه فرانسوی تغییر کرده است. به خصوص به دلیل تعبیرات تندی که او در مصاحبه‌اش علیه نیمار به کار برد و به صورت تلویحی گفت در صورت لزوم، مانع جدایی او از PSG نخواهد شد.

 

1399958

 

مسی

بسیاری معتقدند یکی از عوامل مهم در این انتقال احتمالی لیونل مسی بوده است. چند هفته پیش بین رئیس باشگاه بارسلونا و مسی ملاقاتی انجام شد که رسانه‌های اسپانیایی مدعی شدند مسی در این ملاقات خواهان بازگشت نیمار به بارسلونا شده است. اسپورت می‌گوید مسی از دوران همبازی بودنش با نیمار در بارسا با او رابطه خوبی دارد و چندین بار از تمایل خود برای همبازی شدن دوباره با ستاره برزیلی پرده برداشته است. به این ترتیب به نظر می‌رسد ابراز تمایل مسی برای بازگشت نیمار روی مدیران ارشد باشگاه بارسلونا تاثیر خود را گذاشته است.

 

1413933

 

دیدگاه‌ها