کد خبر : 1620777 | 09 تیر 1398 ساعت 10:54 | 595 بازدید | 0 دیدگاه

در کشتی و وزنه برداری نظری روی هیچ کاندیدایی نداریم

واکنش صالحی امیری به دخالت در انتخابات فدراسیون ها

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما هیچ گونه مداخله ای در فرآیند انتخابات فدراسیون ها نداشته و نداریم.

واکنش صالحی امیری به دخالت در انتخابات فدراسیون ها

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که در هفته های اخیر موضوع دخالت وزارت ورزش و کمیته المپیک در انتخابات فدراسیون ها بارها مطرح شده است، امروز سیدرضا صالحی امیری در نشست خود با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: ما معتقدیم مجمع هر فدراسیون صاحب صلاحیت ترین نهاد برای تصمیم گیری است. ورود ما انگیزه را برای حضوردر رقابت کم می کند. در واقع مداخله مسئولان باعث جریان سازی و ایجاد گروه‌های موافق و مخالف می شود.


وی افزود: باید تلاش کنیم و بستر را به سمتی ببریم که انتخابات فدراسیون ها به صورت آزاد برگزار شود. این موضوع را باید تمرین کنیم. مداخله از نظر من غیراخلاقی است. صادقانه بگویم از روزی که آمدم، هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون ها نداشتم. البته ما در هر انتخابات روی یک کاندیدا نظر داریم چون می توانیم رای بدهیم. من تاکنون هم با خیلی از کاندیداها ملاقات کردم و به همه آنها گفتم در انتخابات شرکت کنید. در همین چند ماه پاکدل رییس فدراسیون هندبال و سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی شدند که مورد حمایت ما هستند.


رییس کمیته ملی المپیک بیان داشت: به طور طبیعی برخی تلاش می کنند خودشان را به سیستم نزدیک کنند. با این حال ما هیچ گونه مداخله ای در فرآیند انتخابات نداشته و نداریم. ایجاد رقابت حداکثری بین کاندیداها جزو برنامه های ماست.


صالحی امیری درادامه خاطرنشان کرد: در کشتی و وزنه برداری که الان مطرح است، ما روی فرد خاصی نظر نداریم. نه ما و نه وزارت ورزش هیچ دخالتی در این انتخابات ها نخواهیم داشت.
وی در پایان افزود: با 51 فدراسیون کار می کنیم و فقط نظرمان را در صندوق اعمال می کنیم. با دبیرکل کمیته المپیک هنوز برای رای در انتخابات وزنه برداری صحبت نکردم.

دیدگاه‌ها