کد خبر : 1622712 | 18 تیر 1398 ساعت 14:46 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

شاید مجمع در تصمیش بازنگری کند؛

آذری: من سنگ پرسپولیس را به سینه نمی‌زنم

مدیرعامل ذوب آهن می گوید، هیئت مدیره پرسپولیس متوجه حرف های او در مورد رضا شکاری شده اند ولی ریسک عقد قرارداد را تراکتور پذیرفته است.

آذری: من سنگ پرسپولیس را به سینه نمی‌زنم

سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص پیوستن رضا شکاری به باشگاه روبین کازان و ابهاماتی که در این پرونده وجود دارد، در گفتگو  با خبرنگار "ورزش سه" بیان کرد: اول اینکه باشگاه عوض کردن، ماهیت حقوقی و قضایی و شکلی یک پرونده قضایی را در سازمان های بین المللی عوض نخواهد نکرد. یعنی به این شکل هست که همان اشکالات و ایرادات قضایی که در جذب بازیکن توسط تراکتور هست، برای پرسپولیس هم هست و برای شاهین شهرداری بوشهر هم هست. یعنی این بازیکن (رضا شکاری) از نظر ماهیتی با شکایت روبرو است.


پرسپولیس متوجه شد جذب شکاری ریسک دارد


او با اشاره به صحبت هایش با نبی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس ادامه داد: حالا اینکه آقای نبی که سابقا دبیر کل فدراسیون فوتبال بوده، به قوانین اشراف داشت و صحبت هایی که انجام دادیم را به احتمال زیاد استعلام گرفته و همینطور آقای علی رغبتی که از مدیران با سابقه ورزش کشور هستند، قاعدتا این ریسک را پذیرفتند و یا اینکه استعلامات لازم را از فیفا گرفتند و متوجه شدند این پرونده یک پرونده ریسک دار است.

 

من سنگ پرسپولیس را به سینه نمی زنم


آذری در ادامه با اشاره به تصمیمات رضا شکاری خاطرنشان کرد: این بخش را باید هوادار پرسپولیس متوجه بشود؛ فوتبالیستی که روی یک موزائیک اینقدر قشنگ دریبل می کند و به تیم های مختلف می رود، این فوتبالیست فکر نمی کنم به درد هوادار پرسپولیس بخورد. این فوتبالیست حتی یک هفته پای هوادار پرسپولیس که طی این مدت این همه به من توهین کردند، نمی‌ایستد. این فوتبالیست حاضر نشد یک هفته پای هوادار پرسپولیس بایستد، بعد به نظر شما این بازیکن درآینده به درد پرسپولیس می خورد؟ ببینید من سنگ پرسپولیس را به سینه نمی زنم. من موضوعی را به آنها گفتم، آنها متوجه شدند و اگر متوجه نشده بودند، با او قرارداد می بستند و ریسکش را قبول می کردند. حالا تراکتوری ها ریسکش را پذیرفته اند ولی هواداران پرسپولیس به بازیکنی نیاز دارند که حداقل با بر سر یک میز نشستن با باشگاه متعهد باشد.

 

ما جزء 5 تیم کم هزینه لیگ هستیم ولی پول کامل می دهیم


سوال بعدی از آذری در رابطه با کاهش بودجه باشگاه بود و اینکه با توجه به حضور ذوب آهن در رقابت های آسیایی، این تصمیم را چگونه ارزیابی می کند. مدیرعامل ذوب آهن توضیح داد: با توجه به تورمی که در بازار فوتبال ایجاد شد، هنوز هم ذوب آهن یکی از 5 تیم کم هزینه بالای جدول است. این برمی گردد به نگرش خود به من فوتبال و اینکه پول در فوتبال عنصر موفقیت است ولی عنصر اصلی موفقیت نیست. اینکه شما یک پول متعادل را به موقع بدهید و به تعهدات عمل کنید. ممکن است در یک باشگاه به یک فوتبالیست 2 میلیارد بدهند و در یک باشگاه یک و نیم میلیارد تومان ولی ممکن است آن فوتبالیست از دو میلیارد 600 میلیون را بگیرد و در باشگاه دوم ممکن است کل پولش را بگیرد. به هر حال تورمی که ایجاد شد، باعث شد قراردادهای ما هم زیاد بشود ولی هنوز هم ما یکی از ارزان ترین ها در میان 6 تیم اول جدول هستیم و قراردادهای ما از همه کمتر است. این برمی گردد به روحیات خود من.

 

شاید مجمع در بودجه بازنگری کند


آذری با اشاره به جلساتی که در کارخانه برگزار شده، ادامه داد:‌ وقتی شما در یک مجمع عمومی یک شرکت بزرگ می خواهید راجع به مسائل صحبت کنید، نظر سهامداران تعیین کننده است. من تمام برنامه ها را در پیش مجمع معرفی کردم، حساسیت ها را هم گفتم؛ با قدرت دفاع کردم ولی تصمیم گیرنده نهایی، مجمع است. فکر می کنم بازنگری شود. من تابع تصمیمات مجمع هستم. به هر حال شرکت سهامی ذوب آهن نمی تواند عدول کند از تصمیمات مجمعش. ولی در مجموع با جلسه ای که امروز داریم، برنامه ای را می بریم و امیدواریم با توجه به توضیحات تکمیلی و برنامه تکمیلی بتوانیم، تغییراتی ایجاد کنیم تا ذوب آهن به عنوان یک تیم سازنده و پرچم دار تیم های ایرانی درآسیا از این داستان متضرر نشود.

 

عربستانی ها تمام تمرکزشان روی بازی پلی آف است


آذری ادامه داد: تیم مقابل ما الاتحاد عربستان اردویی عالی در انگلیس برگزار می کند و دو بازیکن آرژانتینی خریده است. عربستانی ها تمام تمرکزشان را گذاشته اند روی پلی آف ها. اینجا دیگر بحث مرگ  و زندگی است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و ما هم شرایط خوبی داشته باشیم.

 


یک کار خاص در فوتبال حفظ اسکلت تیم است


از آذری پرسیدیم چرا ذوب آهن در بازار نقل و انتقالات کارخاصی نکرده. مدیرعامل ذوب اهن در این رابطه توضیح داد: ببینید یک کار خاص در فوتبال این است که بتوانید اسکلت تیم قبلی را حفظ کنید. وقتی از 35 بازیکن فقط 3 بازیکن جدا می شوند، این یعنی کار خاص. تیم ما در نیم فصل دوم فصل گذشته در لیگ و آسیا فوق العاده کار کرد. ذوب آهن هیچ وقت در بوق رسانه ها کار خاصش را اعلام نکرده و نخواهد کرد. ما اعتقاد داریم با توجه به ساختاری که اینجا داریم و با توجه به نگرش مثبت اعضای هیئت مدیره و نظرات تخصصی آنها، آقای دکتر عباسی در راس هیئت مدیره و آقای یزدی زاده در راس کارخانه بیشتر از دست پرورده هایمان استفاده کنیم به دو دلیل؛ یک دلیل ایجاد انگیزه برای تیم های پایه و دومین دلیل در دست گرفتن بازار فوتبال.

 

کار خاص ما را تا چند روز دیگر می بینید


آذری با اشاره به اینکه باشگاه ذوب آهن به زودی یک کار خاص انجام می دهد، افزود: آن چیزی که شما دنبالش هستید، را تا پایان هفته انجام می دهیم و این از طریق رسانه ها اعلام می شود.

دیدگاه‌ها