کد خبر : 1627518 | 11 مرداد 1398 ساعت 14:22 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

مقصد، یک غول لیگ برتری

گران ترین خرید تاریخ بارسا در مسیر جدایی (عکس)

باشگاه بارسلونا یک سال و نیم پس از جذب فیلیپه کوتینیو با هزینه ای گزاف، به این نتیجه رسیده است که جدایی، بهترین راه حل برای دو طرف خواهد بود.

گران ترین خرید تاریخ بارسا در مسیر جدایی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از دیاریو اسپورت، پس از هفته ها و ماه ها تلاش و رایزینی های مختلف، بارسلونا حالا در راه هموار کردن مسیر جدایی فیلیپه کوتینیو است و این ستاره برزیلی اکنون خواهان بیشتری نسبت به چند ماه پیش دارد. در واقع خلاص شدن از دستن کوتینیو به یکی از چالش های تابستانی سران بارسا تبدیل شده است. هنوز هیچ چیز قطعی نیست ولی در بارسلونا به این یقین رسیده اند که فروش کوتینیو به نفع همه خواهد بود. بارسا تلاش خواهد کرد که کوتینیو را به صورت قطعی واگذار کند اما گزینه انتقال قرضی با بند خرید دائمی نیز روی میز است.

 

 

1423390

 

 

رفتار بارسا با کوتینیو در نهایت احترام بوده است تا از ارزش این بازیکن کاسته نشود. این برای بارسا اهمیت فراوانی دارد که ستاره ای چون کوتینیو که برای جذبش 120 + 40 میلیون یورو هزینه شده، با رقمی معقول و نزدیک به رقم خریدش به فروش رسانده شود. او گران ترین خرید تاریخ باشگاه است و یکی از بازیکنانی که بیشترین دستمزد را دریافت می کند. پیدا کردن یک راه خروج برای کوتینیو بدون اینکه از ارزش او در بازار کاسته شود، ماموریت مهمی است که به نظر سران بارسا در آن موفق ظاهر شده اند.

باشگاه با مدیران برنامه کوتینیو چندین بار وارد مذاکره شده  و دو طرف به سان بازی پوکر، هر بار کارت های خود را مخفی نگاه داشته اند. اطرافیان کوتینیو به خوبی می دانند که او برای پیوستن به بارسا دست به چه تلاش هایی زد و خشم لیورپول را هم باعث شد و به همین دلیل هرگز آشکارا از تمایل بازیکن برای جدایی حرف نزده اند اما از سوی دیگر پیشنهادات رسیده برای او را تحت بررسی دارند. آنها تا زمان اعلام موضع رسمی باشگاه، قصد علنی کردن این موضوع که کوتینیو قصد جدایی دارد را ندارند.

در حال حاضر بارسلونا گزینه فروش کوتینیو را روی میز دارد و این را اطرافیان کوتینیو نیز می دانند. این ایده اولیه سران بارسا است ولی هنوز علنا مطرح نشده است. ایده دوم انتقال قرضی با بند خرید دائمی قطعی است هرچند که در این صورت از قیمت واقعی انتقال کاسته خواهد شد.

 

 

1419226

 

 

نزدیک شدن به اتمام مهلت خرید بازیکن در فوتبال انگلیس، اتفاقی است که به سود بارسا خواهد شد. تا یک هفته دیگر باشگاه های انگلیسی فرصت برای خرید بازیکن دارند و همه تلاش خود را به کار خواهند بست. برای کوتینیو از لیگ برتر یکی دو پیشنهاد خوب به دست بارسلونا رسیده و صحبت از علاقه یونایتد و سیتی است ولی بارسا فعلا در این زمینه سکوت اختیار کرده است.

بارسا می داند که انتقال کوتینیو پیچیده خواهد بود؛ به خصوص اینکه قصد دارد حداقل 120 میلیون یورویی که برای خرید او هزینه کرده است را بازیابی کند و به همین دلیل فعلا پاسخی به پیشنهادات نداده است. اینکه تیم های خواهان کوتینیو به این درک برسند که بارسا تمایلی برای فروش کوتینیو ندارد، می تواند باعث بالاتر رفتن رقم انتقال ستاره برزیلی شود.

 

 

1416891

 

 

چیزی که تا به اینجا مشخص است اینکه کوتینیو وارد پروسه بازگشت نیمار نخواهد شد چرا که پی اس جی علاقه ای به جذب او ندارد و جدایی او به صورت فروش قطعی، به تیمی انگلیسی خواهد بود.

کوتینیو تا ساعاتی دیگر به بارسلونا باز خواهد گشت و قرار ملاقاتی با وی ترتیب داده شده تا در مورد گزینه های جدایی بحث و گفت و گو شود. آینده ستاره برزیلی تا یک هفته دیگر مشخص خواهد شد و مسلما بارسا به فروش او به بالاترین قیمت فکر می کند و اگر این میسر نشود، آنگاه گزینه انتقال قرضی با بند خرید دائمی مطرح خواهد شد.

کوتینیو هرگز نتوانست در بارسلونا بدرخشد ولی او کیفیت لازم برای درخشش در یک تیم دیگر را دارد و می تواند بار دیگر به یک ستاره بزرگ در دنیای فوتبال مطرح شود. برای او روز سرنوشت رسیده است.

 

 

دیدگاه‌ها