کد خبر : 1628663 | 16 مرداد 1398 ساعت 17:10 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

دستمزد مادام العمر باشگاه چینی به مربی فقید

باشگاه هانگژو چین در اقدامی جالب توجه اعلام کرد که تا زمان حیات باشگاه، دستمزد مربی فقید خود را به خانواده اش پرداخت خواهد کرد.

دستمزد مادام العمر باشگاه چینی به مربی فقید

به گزارش "ورزش سه"، میلووان پرلویچ، سرمریی مونته نگرویی باشگاه هانگژو چین که 7 ماه پیش هدایت این باشگاه را قبول کرده بود، 9 مرداد به دلیل بیماری قلبی در منزل خود از دنیا رفت. تیم قرار بود برای یک مسابقه فوتبال عازم شهری دیگر شود ولی غیبت سرمربی سوال بر انگیز شد. در نهایت جسد بی جان او در اتاقش کشف شد؛ در حالی که ساعاتی قبل از دنیا رفته بود. اتفاقی که باعث شد فوتبال چین در شوک فرو رود.

در مراسم تدفین او باشگاه هانگژو اعلام کرد که تا زمان حیات این باشگاه دستمزد میلووان پرلویچ را به خانواده او پرداخت خواهد کرد که اقدامی کمتر دیده شده در دنیای فوتبال است و تحسین جهانی را به دنبال داشته است.

 

 

Image

 

 

میلووان در سن 21 سالگی فوتبال را کنار گذاشت در حالی که در تمام رده های سنی برایمونته نگرو به میدان رفته بود و مهاجم گلزنی هم بود. او پس از مدتی وقفه به مربیگری روی اورد ولی بزرگترین دستاورد او در اف کی ملادوست مونته نگرو بود که سال 2012 توانست این تیم را تا دور سوم مقدماتی لیگ اروپا برساند و با شکست از سویا به ماجراجویی های این تیم پایان داده شد.

او پیش از هدایت هانگژو، مربیگری تیم زیر 19 ساله های مونته نگرو، هاجر عربستان، العروبه عمان و کوم مونته نگرو را برعهده داشت.

 

 

Image

 

 

این اقدام باشگاه چینی را می توان با باشگاه های ایرانی و رفتار آنها با مربیان و بازیکنان شان مقایسه کرد. در موارد بسیاری وقتی بازیکن یا مربی از تیمی ایرانی جدا می شود، برای رسیدن به مطالباتش مجبور به شکایت شده و در مورد مربیان و بازیکنان خارجی که بحث شکایت به فیفا یک اتفاق عادی محسوب می شود. هنوز سه سال پس از مرگ منصور پورحیدری پدر باشگاه استقلال، مطالبات او علی رغم وعده و وعیدهای قبلی به خانواده اش پرداخت نشده و این باعث شده تا آنها از استقلال شکایت کنند.

 

در چندین مورد نیز به همین دلایل باشگاه های ایرانی با جرایمی سختی از جمله محرومیت از بازار نقل و انتقالات محکوم شده اند که برای مثال می توان به باشگاه تراکتور سازی اشاره داشت. اخیرا باشگاه استقلال نیز برای پرداخت نکردن مطالبات پروپئیچ تا آستانه محرومیت از خرید بازیکن پیش رفته بود. در جدیدترین نمونه هم هم می توان به اختلافات باشگاه پرسوپولیس با برانکو پس از جدای او و انتقالش به الاهلی عربستان اشاره کرد که این مربی کروات را مجبور به شکایت از پرسپولیس به فیفا کرده است.


 

 

دیدگاه‌ها