کد خبر : 1630193 | 24 مرداد 1398 ساعت 12:19 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی تیم های خارجی با بازی در ایران

سوریه در دبی، افغانستان در دوشنبه

بر اساس اعلام رسمی سایت فدراسیون فوتبال تاجیکستان، افغانستان بازی های خود در مقدماتی جام جهانی 2022 را در شهر دوشنبه برگزار خواهد کرد.

سوریه در دبی، افغانستان در دوشنبه

به گزارش "ورزش سه"، در دوره قبلی جام جهانی علاوه بر افغانستان، عراق هم بازی های خانگی خود را در ایران برگزار می کرد اما این بار هیچ یک از این دو تیم ایران را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی خود به فیفا معرفی نکرده اند که این در نوع خود جالب است. بر اساس اعلام سایت فدراسیون فوتبال جهانی تیم عراق در تلاش است با کسب مجوز از فیفا در خاک کشور خود میزبان تیم های خارجی باشد. به خصوص که برای این دوره از بازی ها استادیوم های شیک و مجهزی در شهرهای کربلا و بصره ساخته است. همان طور که اشاره شد افغانستان این بار مایل است که بازی های خانگی خود را در شهر دوشنبه برگزار کند. با اینکه افغانی های زیادی در ایران زندگی می کنند و برگزاری بازی در ایران از نظر تماشاگر به سود آنها است. البته باید به این نکته اشاره کرد عراق همگروه ایران است و طبیعی است برای میزبانی به دنبال برگزاری بازی ها در کشور خود یا کشوری غیر از ایران باشد.

 

در آسیا علاوه بر دو تیم یاد شده فعلا سوریه هم نمی تواند میزبان دیدارهای بین المللی باشد که گویی فدراسیون فوتبال سوریه برنامه ریزی کرده دیدارهای خانگی خود را در امارات برگزار کند. این در حالی است که روابط سیاسی سوریه با ایران نزدیک تر از امارات است. سوریه در دوره قبلی بازی ها همگروه ایران بود و بازی با ایران را در استادیومی در مالزی میزبانی کرد.

دیدگاه‌ها