کد خبر : 1631367 | 30 مرداد 1398 ساعت 11:58 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

قصه تکراری؛ کارت بازی بدهکاران صادر می شود!

در هفته اول لیگ یک همه تیم های بدهکار به میدان آمدند و کارت بازی همه بازیکنان جدید این تیم ها صادر شد.

قصه تکراری؛ کارت بازی بدهکاران صادر می شود!

به گزارش "ورزش سه"، در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور 7 تیم بودند که سازمان لیگ اعلام کرد در صورت عدم پرداخت بدهی ها نمی توانند با بازیکنان جدید به میدان بیایند که یکی ازاین تیم ها استقلال خوزستان بود که به مربی سابق خود یعنی سیروس پورموسوی بدهکار بود. در نهایت این تیم بدون اینکه بدهی این مربی را پرداخت کند با بازیکنان جدید خود در هفته اول بازی ها به میدان آمد.

 

گویی به تیم های دسته اولی مهلت یک تا دو ماهه داده شد تا بخشی از بدهی های خود را پرداخت کنند و احتمالا این فورجه به تیم های لیگ برتری هم داده خواهد شد. فریبرز محمود زاده، مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره می گوید:« تا زمانیکه مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید تیم‌ها از سوی کمیته تعیین وضعیت و انضباطی صادر نشود و این مجوز از سوی دبیرکل فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به ما ابلاغ نشود، کارت بازی بازیکنان جدید و کادرفنی جدید تیم‌های پرسپولیس، استقلال، صنعت نفت، پارس جنوبی، ماشین سازی، پدیده مشهد، نفت مسجد سلیمان و نساجی را صادر نمی‌کنیم.» اما خواهید دید که لیگ برتر از فردا شروع می شود و این تیم ها با همه بازیکنان جدید خود به میدان خواهند آمد. سازمان لیگ می گوید تیم های بدهکار باید با بازیکنان فصل گذشته خود به میدان بروند! این در حالی است که معمولا در تیم های ایرانی بر خلاف تیم های حرفه ای جابجایی بازیکن در تعطیلات زمستانی زیاد است و شاید کمتر تیمی بتواند با بازیکنان فصل گذشته خود فصل جدید را شروع کند. نمونه اش استقلال 17 بازیکن خود را در تعطیلات تابستانی از دست داده است.

 

در فوتبال حرفه ای مسایل مالی از اهمیت بالایی برای فدراسیون فوتبال برخوردار است و اگر تیم ها ابتدای فصل برای تامین هزینه ها ضمانت ندهند حق حضور در بازی ها را نخواهند داشت و سخت گیری در خصوص تیم هایی که با بازیکنان خود تسویه حساب نمی کنند این قدر زیاد است که کمتر تیمی با چالش پرداخت دستمزدها مواجه می شود. البته باید به این نکته اشاره کرد در فوتبال حرفه ای تیم ها به اندازه توان مالی با بازیکنان قرارداد امضاء می کنند.

 

گفتنی است تهدید تیم های بدهکار در فوتبال ایران از سوی فدراسیون فوتبال با توجه به اینکه بارها و بارها اتفاق افتاده و در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است تیم ها دیگر این تهدید را جدی نمی گیرند. می توانید سوال کنید آیا در روزهای اخیر تیم هایی چون ملوان به طلب کاران خود پول داده اند یا استقلال خوزستان. در نهایت به نظر می رسد فورجه جدیدی به تیم های بدهکار لیگ برتری هم داده می شود و از فردا تیم ها با ترکیب جدید خود به میدان خواهند آمد.

دیدگاه‌ها