کد خبر : 1632135 | 02 شهریور 1398 ساعت 13:35 | 42.9K بازدید | 0 دیدگاه

جوانان باید از علیرضا جهانبخش الگو بگیرند

جباری: این تازه شروع مشکلات استراماچونی است!

کاپیتان سابق استقلال اعتقاد دارد با توجه به شرایط موجود انتظاری جز قهرمانی از آبی های پایتخت نمی رود.

جباری: این تازه شروع مشکلات استراماچونی است!

به گزارش "ورزش‌سه"، مجتبی جباری شب گذشته بعد از شکست استقلال تهران مقابل ماشین سازی تبریز در هفته نخست لیگ برتر به عنوان میهمان در برنامه شب های فوتبالی حضور یافت و نظراتش را درباره شرایط این تیم ارائه کرد. او صحبت های جالبی را درباره استراماچونی و استقلال و برخی موضوعات دیگر مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:


**حضور مربیان بزرگ باید کیفیت لیگ را بالا ببرد


مربیان جوان در هر شرایطی مورد علاقه من هستند. دوست دارم از حضور مربیان جوان در لیگ برتر حمایت کنم و فوتبال دنیا هم از توان و نزدیکی این نوع مربیان به بازیکنان استفاده می کند. نیاز هست آنها نیز مطالعه داشته باشند و بروز باشند و این مسائل کمک می کند تا بتوانند در مدیریت تیمی نیز موفق باشند. منتهی مساله این است که مجموعه اتفاقات منجر به این شود که لیگ باکیفیت تری را ببینیم. متاسفانه فوتبالی که ما در لیگ برتر می بینیم، آن بازی ای نیست که 90 دقیقه لذت ببریم و غرق در آن شویم. وقتی این فوتبال را با سطح اول فوتبال دنیا مقایسه می کنیم، می بینیم که خیلی تفاوت دارد. آنجا ما اصلا متوجه نمی شویم زمان چطور سپری شده است.


**ذهنیت مربیان خارجی با امکانات ما تغییر می کند


در بازی اول نمی شود درباره عملکرد استراماچونی و کالدرون که به تازگی به فوتبال ایران آمدند، اظهار نظر و آنالیز کرد. فضای فوتبالی و ورزشی ما یک فضای خاص است و مربیانی موفق می شوند که بتوانند خود را با شرایط تطبیق بدهند. به هر حال محدودیت ها، مشکلات مالی، زمین تمرین و سایر مسائل تاثیرگذار است. مربیان خارجی با ذهنیت دیگری وارد فضای فوتبالی ما می شوند و وقتی وضعیت را می‌بینند، آن الگویی که برای خودشان تعریف کردند، تغییر می کند و مدل بازی کردن تیم شان نیز فرق می کند و خواسته شان از بازی زیبا زیر سوال می رود.


**مدیران استقلال به دنبال منافع شخصی‌شان هستند


وقتی تیم بزرگی مثل استقلال این همه هزینه می کند و از طرفی انتظار مردم در سال های گذشته برآورده نشده، امسال همه توقع قهرمانی دارند. متاسفانه شرایط باشگاه استقلال در چند سال گذشته خوب نبوده است. نه تنها در بحث نتیجه گیری که در برخورد با بازیکنان به خصوص قدیمی ترها هم خوب نبوده است. کسانی وارد باشگاه استقلال می شوند که دنبال منافع شخصی هستند و منافع تیم در اولویت های بعدی شان قرار دارد. از سوی دیگر به بازیکنان قدیمی نیز بی احترامی می شود و آنها در بدنه و تصمیمات هیچ تاثیری ندارند.


**فضای مجازی مدیران را به بیراهه می‌برد


متاسفانه مسئولان باشگاه در یک جمله همه حواشی را تکذیب می‌کنند و می خواهند شرایط را خوب نشان بدهند. هیات مدیره و مدیرعامل و افرادی که در ساختار مدیریتی باشگاه ورود می‌کنند اگر بدانند تا چه زمانی به چه نقطه ای باید برسند همه چیز درست می‌شود اما متاسفانه این افراد وقتی می‌آیند که باشگاه بدهی های زیاد دارد و مدیران می خواهند همه کارها را با هم جلو ببرند که نمی شود. از طرف دیگر حرفهایی که در فضای مجازی، رسانه ها و بخش مدیا مطرح می شود می تواند مدیران را به بیراهه ببرد.

 

1393438


**خرید بازیکن گرانقیمت در این شرایط منطقی نیست


در شرایطی که باشگاه وضعیت مالی درستی ندارد، اینکه بخواهند هزینه های زیادی انجام بدهند، منطقی نیست. وقتی باشگاه پول ندارد نباید دنبال بازیکنان و مربیان گران قیمت بروند و صرفه جویی انجام بدهند.


**تازه شروع مشکلات استراماچونی است، باید عادت کند


حرف هایی که دیروز استراماچونی در نشست خبری زد، شروع مشکلات او در استقلال است. بی تردید او باید تجربه بیشتری کسب کند و به مشکلات فوتبالمان عادت کند!


**استراماچونی باید ارسال کننده ماشین را شناسایی می‌کرد


تیم ماشین سازی روز گذشته بازی مستقیم را در دستور کار خود قرار داده بود. آنها توسط یک بازیکن خاص توپ ها را برای تک مهاجم خود ارسال می‌کردند و همین موضوع چند بار خطرساز شد. مربیان استقلال باید فرد سانترکننده را شناسایی می کردند و اجازه ادامه ارسال ها را به او نمی دادند و مدافعان هم باید پوشش بهتری می دادند تا آن گل رقم نخورد.


**مهم این است بازیکنان از استراماچونی راضی اند


در بازی ماشین سازی و استقلال هردو تیم به دنبال آن بودند که 3 امتیاز را بگیرند و سرعت بازی خوب بود. فکر می کنم زمان زیادی برد تا استقلال مسلط بر بازی شود. آنها هدفشان این بود که از خط دفاعی توپ را بگیرند و به خط هافبک انتقال بدهند اما خط هافبک زیاد از حد به خط دفاعی نزدیک بود. من فکر می کنم استراماچونی هنوز از استقلال شناخت کافی ندارد. البته نکته مثبت این است که بازیکنان از نحوه کار استراماچونی راضی هستند و این بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

**انتظاری جز قهرمانی از استقلال نمی رود


با توجه به شرایطی که تیم در سال های گذشته داشته و موفقیت های رقیب سنتی پرسپولیس و البته هزینه هایی که امسال انجام شده قطعا انتظاری جز قهرمانی از استقلال نمی رود و امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود.


**بازگشت محسن کریمی اتفاق خوبی است


خبر خوب برای هواداران استقلال در بازی دیروز بازگشت محسن کریمی بود. من بازی او را دوست دارم، چراکه تحرک خوبی به خط حمله می دهد. البته او مدتی به دلیل مصدومیت دور بوده و نیاز به زمان دارد تا به شرایط آرمانی برسد و بتواند 90 دقیقه بازی کند. مسلما استقلال دنبال فوتبال مدرن و بانظم است و امیدوارم از ابزارهای موجود خوب استفاده کند و با نفرات جدید بتواند روزهای خوبی را تجربه کند.


**حرف و عمل برخی در فضای مجازی یکی نیست!


بازیکنان و مسئولان و مربیان استقلال حالا که در فضای مجازی با مردم درارتباط هستند، رفتارشان در آن فضا باید به جو تیم کمک کند. آنها باید پیام هایی را بگذارند که باشخصیت شان سازگار باشد. بعضی ها را دیدیم که در پست های آنها حرف و عمل شان یکی نیست و پشت آدم از حرف هایشان می لرزد!


**مجید حسینی آینده خوبی دارد


از بین لژیونرهای فوتبال ایران فکر می کنم مجید حسینی می‌تواند آینده خیلی خوبی داشته باشد و جایگاه خوبی را برای خود دست و پا کند. من خوشبین هستم که او روزهای بزرگی را تجربه کند. می‌دانم که شرایط سختی در ترکیه داشته و در ترابزون اسپور توانسته دوام بیاورد. او حالا بازیکن ثابت تیمش است و فکر می کنم آینده خوبی داشته باشد.

 

**جوانان از جهانبخش الگو بگیرند


درباره علیرضا جهانبخش فکر می کنم او می تواند در آینده بیشتر بدرخشد. ورود به لیگ انگلیس شرایط خاصی دارد اما وقتی آنها روی بازیکنی سرمایه گذاری می کنند، قطعا از او مراقبت هم خواهند کرد تا موفق شود. علیرضا می توانست سالها در لیگ هلند بماند و در اوج باشد اما سختی را قبول کرد و نقطه مثبتی برای او است. فکر می کنم جوانان دیگر باید از جهانبخش یاد بگیرند.

دیدگاه‌ها