کد خبر : 1632574 | 04 شهریور 1398 ساعت 11:29 | 112.1K بازدید | 0 دیدگاه

همه نگاه‌ها به دومین بازیکن جوان تاریخ بارسا

آنسو فاتی؛ او وارث مسی می شود؟

آنسو فاتی، ستاره 16ساله اهل گینه بارسلونا دیروز در جریان پیروزی بارسا پانزده دقیقه بازی کرد تا نامش در کتابهای تاریخ باشگاه کاتالان ثبت شود.

آنسو فاتی؛ او وارث مسی می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا دیروز در خانه خود ورزشگاه نوکمپ به مصاف رئال بتیس رفت و موفق شد با ارائه یک بازی برتر با نتیجه 5-2 به پیروزی برسد. یکی از جالب‌ترین اتفاقات این بازی به میدان رفتن یک جوان 16ساله اهل گینه به نام آنسو فاتی بود که در دقیقه 78 مسابقه به جای یک جوان دیگر بارسایی، کارلس پرز وارد میدان شد تا نامش در کتابهای تاریخ باشگاه کاتالان ثبت شود.

 

1429444

 

چرا که آنسو فاتی با حضور در بازی مقابل بتیس دومین بازیکن جوان تاریخ باشگاه شد که با پیراهن آبی اناری بارسا در یک بازی لالیگا به میدان رفته است.

 

فاتی به جای جوان دیگری از جوانان بارسا وارد زمین شده بود که در جریان مسابقه نمایش خیلی خوبی داشت و یک گل هم برای بلوگرانا به ثمر رساند: کارلس پرز. با این اوصاف به نظر می‌رسد ارنستو والورده قصد دارد امسال تا حد ممکن به جوانهای بااستعداد و کمتر شناخته شده‌ای که در اختیار دارد بیش از پیش میدان بدهد.

 

آنسو فاتی دیشب در حالی برای اولین بار در یک بازی رسمی برای بارسا وارد زمین شد که اگر این اتفاق 20 روز زودتر می‌افتاد می‌توانست رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه را بشکند. رکوردی که در اختیار ویسنته مارتینز آلاما قرار دارد که در اوایل دهه چهل میلادی درحالیکه 16 سال و 9 ماه و 5 روز سن داشته با پیراهن بارسا بازی کرده است.

 

فاتی دیشب در حالی پایش به چمن نوکمپ رسید که بارسا با نتیجه 5-1 از حریف خود جلو بود. به همین خاطر بود که این بازیکن جوان توانست با خیالی راحت و بدون تنش قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد و حتی در دقیقه 86 تا آستانه باز کردن دروازه حریف پیش برود.

 

1429447

 

آنسو فاتی با 16 سال و 9 ماه و 25 روز سن حالا دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا است که برای بلوگرانا در یک بازی رسمی به میدان رفته. علاوه بر ویسنته مارتینز آلاما که رکورددار جوانترین بازیکن تاریخ باشگاه است و فاتی به عنوان نفر دوم این فهرست، پاررا با 16 سال و 364 روز در فصل 29-1928، بویان کرکیچ با 17سال و 19 روز، مونیه سا با 17 سال و 57 روز و لیونل مسی با 17 سال و 114 روز، جوان ترین بازیکنان تاریخ بارسا هستند.

 

پدیده 16ساله گینه‌ای بعد از بازی درباره تجربه بی‌نظیرش از اولین بازی برای بارسا گفت:" واقعیت این است که خیلی عصبی بودم و فقط می‌توانم از همه تشکر کنم. از باشگاه، سرمربی، هواداران و همه کسانی که اینقدر خوب از من استقبال کردند. بعد از بازی دنبال پدر و مادر و خانواده‌ام می‌گشتم، کسانی که تا اینجا همیشه در کنارم بوده‌اند. بعد از بازی در زمین ماندم چون باورم نمی‌شد. حالا وقت آن است که از اتفاق بزرگی که امروز برایم افتاد لذت ببرم. فقط می‌توانم تشکر کنم. همین و بس".

 

اما پدر آنسو فاتی هم از ورود تاریخساز پسرش به میدان با پیراهن بارسلونا غرق شگفتی و شادی بود. بعد از بازی، بوری فاتی، پدر ستاره 16ساله بارسا در مصاحبه با خبرنگارانی که به دیدارش رفته بودند از شادی خود از موفقیت پسرش گفت و نحوه پیوستن او به بارسلونا را توضیح داد.

 

1429446

 

پدر پدیده گینه‌ای بارسا گفت:" امروز شادترین روز زندگی من است. وقتی پسرم گفت که والورده به تیم اصلی دعوتش کرده من به گریه افتادم. همسرم هم همینطور. وقتی آنسو وارد زمین شد ما از خوشحالی روی ابرها راه می‌رفتیم. من قبل از پسرم به اسپانیا آمده بودم و او شش هفت ساله بود که به اینجا آمد. من نمی‌دانستم او فوتبال بازی می‌کرده. ولی به من می‌گفتند نمی‌دانی پسرت چقدر خوب فوتبال بازی می‌کند، او همه را دریبل می‌زند و فوتبالش فوق‌العاده است".

 

پدر پدیده جوان بارسا می‌گوید او و پسرش پیشنهاد رئال مادرید که بهتر از بارسا بوده را رد کرده‌اند چون شیفته بلوگرانا بوده‌اند. او در این باره گفت:" ما در شهر سویا بودیم که رئال مادرید با پیشنهادی سراغ من آمد که بهتر از پیشنهاد بارسا بود. آنها با یک قرارداد به خانه ما آمدند و قانع‌مان کردند ولی بعد پوئیگ آمد و به من گفت که پسرت حتما باید به بارسا ملحق شود. وقتی سویا این را فهمید عصبانی شده بودند. مونچی به من گفت چقدر به تو پیشنهاد داده‌اند. او می‌خواست پسرم به سویا ملحق شود. اینطور بود که در 9 سالگی سویا پسرم را به خدمت گرفت ولی یک سال به او حتی یک دقیقه هم بازی نداد".

 

 

دیدگاه‌ها