کد خبر : 1634035 | 10 شهریور 1398 ساعت 13:45 | 544 بازدید | 0 دیدگاه

صالحی‌امیری: رسانه حلقه وصل افکار عمومی است‌

نشست هم اندیشی ورزش، فرهنگ و رسانه با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صالحی‌امیری: رسانه حلقه وصل افکار عمومی است‌
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم نشست هم اندیشی ورزش، فرهنگ و رسانه با همکاری وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و انجمن علمی مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و با حضور مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، مدیران، مسئولان و نمایندگان فدراسیون‌های ورزشی و اصحاب رسانه در سالن استاد فارسی با محوریت رسانه‌های ورزش و نقش آن در انسجام ملی، اخلاق و رسانه، سلبریتی‌های ورزشی و شبکه‌های اجتماعی، زیبا شناسی ورزش و رسانه‌ها، رسانه‌ها و کنترل پرخاشگری ورزشی برگزار شد.
 

در ابتدای این نشست پس از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران کلیپ یادمان مرحوم مهدی شادمانی خبرنگار ورزشی کشورمان که پس از چند سال مبارزه با بیماری سرطان روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت، پخش شد و مدعوین فاتحه‌ای برای شادی روح آن عزیز قرائت کردند.

 

صالحی امیری نیز پس از حضور در مراسم تشییع این خبرنگار ورزشی در نشست حضور پیدا کرد.

 

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص رسانه‌های ورزشی و نقش آن در انسجام ملی اظهار داشت: باید از تیم فرهنگی کمیته ملی المپیک تقدیر کنم. اساتید حاضر در این نشست مباحث و موضوعات خوبی را مطرح کردند.

 

وی در ادامه افزود: برای مقدمه باید بگوییم چرا فرهنگ، چرا رسانه، و چرا ورزش؟ فرهنگ چشمه جوشانی است که همه انسان‌های تشنه در مسیر  این رود سیراب می‌شوند و جامعه بدون فرهنگ فاقد هویت است و جامعه‌ای که روح فرهنگ در آن دمیده نشود مرده است.

 

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: باور داریم فرهنگ مانند اکسیژن است و انسان‌ها نیاز دارند در این فضا زندگی کنند. انسان دارای زیست فرهنگی همگرایی و هم نوایی دارد و درد جامعه خود را دارد. هویت و بهای ما در تدام زیست فرهنگی است و ورزش بیش از هر بخش به هویت فرهنگی نیاز دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: باید از سطح قدرت بازو و قهرمانی به پهلوانی برسیم. هزاران نفر مدال گرفتند و رفتند ولی تختی ماندگار شد. ما به این باور هستیم که باید روح فرهنگ و معرفت در ورزش دمیده شود و رسانه‌ها نقش اول را دارند. رسانه ابزار نیست بلکه امروز به هدف است و هویت ساز.

 

صالحی امیری با اشاره به موضوع انسجام گفت: اما چرا انسجام؟ انسجام در معنای ساده یعنی حرکت هماهنگ اجزای یک سیستم به سمت اهداف متعارف. جامعه ما متعلق به اهل بیت است  و تا چند روز دیگر میلیون ها انسان به ساحت اهل بیت اظهار ارادت می‌کنند. انسجام دیگر انسجام قومی است. در ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام داریم تا جامعه با درک مفاهیم به حیات خود ادامه دهد. جامعه‌ای که عدالت ندارد انسجام نخواهد داشت. در جوامعی انسجام قوی تر است که عدالت به خوبی شکل کرفته است. برای انسجام ملی کشور باید بستر عدالت را گسترش دهیم.

 

وی تاکید کرد: بین انسجام و اعتماد رابطه وجود دارد.وقتی مردم کشور به نظام سیاسی و رهبران اعتماد دارند، برای ساخت و توسعه کشور مشارکت می‌کنند بین انسجام و منافع ملی نیز رابطه وجود دارد. باید از فردگرایی در جامعه عبور کنیم و به منفعت ملی فکر کنیم. در چنین جامعه ای گران فروشی، تبعیض و انزوا و فردگرایی و تنهایی وجود ندارد. انسجام در جوامعی شکل می‌گیرد که انسان‌های توسعه یافته دارند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک مقدمه رسیدن به انسجام را گفت‌وگوی ملی دانست و گفت: باید بین فرد با فرد، خانواده با خانواده، حزب با حزب و ..‌ گفت‌وگو صورت گیرد. در جامعه‌ای که هر کس خود را مقدم بر دیگری بداند انسجام شکل نمی‌گیرد. انسجام محصول جامعه‌ای است که برای همه افراد حق قائل می‌شوند.

 

وی به ابعاد انسجام  اشاره و تاکید کرد: سطح اول مباحث نظری است. سطوح دیگر انسجام ساختاری و سیاستی است. سطح دیگر انسجام مدیریتی است. مدیران باید بدانند مدیریت سلیقه‌ای نیست و این آفت بزرگی است. سطح بعدی انسجام کارکردی و نظارتی است.

 

صالحی امیری در پایان گفت: راه عبور از فضای انشقاق مدیریت الگوی وحدت کثرت است. ما مانند یک خانواده هستیم که زیر یک سقف هستیم. اعضای خانواده اختلافاتی دارند اما پذیرفتند برای بقای خانواده باید از هویت آن دفاع کنیم. نفع تکثر تخریب ایران است. آرمان ما تحقق و انسجام ملی به عنوان تدام حیات سیاسی جامعه است.رسانه حلقه وصل افکار عمومی و نظام اجتماعی است. رسانه می‌تواند تشدید کننده انشقاق و یا محور انسجام ملی باشد.

دیدگاه‌ها