کد خبر : 1639097 | 03 مهر 1398 ساعت 14:13 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم خطیبی از منطقه قرمز فرار می‌کند؟

جنگ قدیمی‌ها در تبریز برای خروج از بحران

پس از شکست شش گله در تهران، حالا ماشین سازی برای خروج از بحران چاره ای جز شکست شاهین ندارد.

جنگ قدیمی‌ها در تبریز برای خروج از بحران

به گزارش "ورزش سه"، یکی از بازی های جذاب هفته پنجم در تبریز و بین تیم ماشین سازی و شاهین بوشهر برگزار خواهد شد. این دو تیم ریشه دار فوتبال ایران که البته از لحاظ ساختار باشگاه نسبت به دهه های قبل تغییراتی دارند، در لیگ نوزدهم عملکرد خوبی نداشته  اند و جزو سه تیم قعرنشین لیگ ایران هستند. اگرچه که قطعا جدول لیگ در هفته های آتی دستخوش تغییر و تحول خواهد شد اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که شاهین و ماشین در 4 بازی ابتدایی به هیچ عنوان در حد و اندازه نام خود نبوده اند.

 

شاگردان رسول خطیبی پس از پیروزی مقابل استقلال در هفته نخست، سه شکست برابر پدیده، سپاهان و پیکان را تجربه کردند که باخت آخر با نتیجه 6-2 ثبت شد و پرگل ترین باخت تاریخ ماشین سازی را نیز رقم زد. با این حال ماشینی ها می خواهند در این بازی خانگی با اتکا به حمایت هواداران و بازیکنان باتجربه از سد شاهین بگذرند.

 

باتوجه به این که استقلالِ استراماچونی در این هفته ملزم به کسب پیروزی است، ماشین سازی نیز نیاز مبرمی به برد پیدا می کند چرا که سبزقباهای تبریزی به هیچ عنوان نمی خواهند فصل را با حضور در قسمت قرمز رنگ سپری کنند؛ اتفاقی که در لیگ شانزدهم رخ داد و منجر به سقوط قدیمی ترین تیم تاریخ فوتبال تبریز به لیگ یک شد.

 

بازگشت بابک مرادی به تمرین باعث شده تا رسول خطیبی مشکلات کمتری را برای این بازی داشته باشد. همچنین او امیدوار بود دو بازیکن تستی جدید نیز جذب تیم شوند اما عملکرد آن ها فعلا در حدی نبوده که نظر مدیران تیم تبریزی را به خود جلب کند. در تیم فعلی ماشین سازی خلا یک بازیکن گلزن دیده می شود و علی آل کثیر هم فعلا نتوانسته کار خاصی انجام دهد. اما انتظارات اصلی به سامان نریمان جهان مربوط است؛ بازیکنی که با بازوبند کاپیتانی در ترکیب ماشینی ها ایفای نقش می کند و به جز دیدار با استقلال، در دیگر مسابقات عملکرد درخشانی نداشته است.

 

شاهین در صورت برد مقابل ماشین سازی شاید تا رده دوازدهم بالا بیاید و ماشین سازی هم با برد مقابل شاهین می تواند تا رده هفتم بالا برود.

 

برای بازی فردا مربیان هر دو تیم شاید احساس خطر از دست دادن جایگاه خود را هم داشته باشند. این سوال در تبریز از عبدالله ویسی پرسیده شد اما جو درباره رسول خطیبی طبیعتا بهتر است. او توانسته استقلال را شکست دهد و علاوه بر آن، در تبریز از مقبولیت نزد جامعه فوتبالی بهره می برد، موضوعی که باعث می شود حتی در صورت تداوم این نتایج او حداقل تا بازی جام حذفی با پرسپولیس روی نیمکت تیم ماشین بازی بماند.

دیدگاه‌ها