کد خبر : 1640018 | 07 مهر 1398 ساعت 18:13 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

همیلتون برنده‌ گرند پری روسیه؛

گزارش از سوچی؛ لبخند الهه‌ی شانس به مرسدس

در یک مسابقه‌ی غیرمنتظره و پراتفاق گرند پری روسیه با ادامه‌ی سلطنت مرسدس در پیست سوچی به پایان رسید.

گزارش از سوچی؛ لبخند الهه‌ی شانس به مرسدس

به گزارش "ورزش سه" ، لوییس همیلتون قهرمان پنج‌باره‌ی جهان که هم‌اکنون با بیش از 70 امتیاز اختلاف با نزدیک‌ترین رقیبش پیشتاز رقابت قهرمانی جهان راننده‌های فرمول یک است بار دیگر در مسابقه‌ای نفس‌گیر موفق شد با یاری گرفتن از  چاشنی شانس به عنوان نفر اول از خط پایان پیست سوچی عبور کند!


همیلتون که در تایم‌گیری دیروز با توجه به سرعت دست‌نیافتنی فِراری‌ها از کسب رده‌ی دوم در شروع مسابقه بسیار خوشحال بود، امروز در همان استارت رده‌ی خود را به سباستین وتل راننده‌ی فِراری باخت تا با توجه به استراتژی متفاوت مرسدس و فِراری در انتخاب لاستیک، روز کابوس‌واری برای او و تیم مرسدس پیشبینی شود. تکرار یک و دوی فِراری بسیار محتمل به نظر می‌رسید اما دراما و هیجان تازه در پیست سوچی شروع شده بود! وتل که با کمک استراتژی تیمی و استفاده از اسلیپ‌استریم ماشین هم‌تیمی‌اش لکلرک موفق به کسب جایگاه اول و پیشتازی مسابقه شده بود با زدن سریع‌ترین دورهای پیست، فاصله‌ی خود را با لکلرک زیاد کرد و از دستور تیمی فِراری برای پس دادن جایگاه اول به هم‌تیمی‌اش سر باز زد تا شاهد عجیب‌ترین دیالوگ‌ها در رادیوی تیمی فِراری باشیم. موضوعی که به شدت مورد توجه قرار گرفت و در فضای مجازی به آن پرداخته شد. فِراری پس از چند بار نادیده گرفته شدن دستورش، سیاست دیگری برگزید و تصمیم گرفت جایگاه لکلرک را با کمک پیت‌استاپ زودتر پس بگیرد. لکلرک با یک پیت‌استاپ سریع جلوتر از وتل قرار گرفت و به محض پیت رفتن دو ماشین مرسدس که حالا جایگاه اول و دوم را داشتند پیشتاز مسابقه می‌شد. تا اینجا فِراری پیروز جنگ استراتژی دو تیم بود و به نظر پایان سلطه‌ی مرسدس بر پیست سوچی فرا رسیده بود. اما در اتفاقی غیرقابل پیشبینی ماشین سباستین وتل پس از خروج از پیت دچار نقص فنی شده و این راننده مجبور شد کنار پیست توقف کند. اتفاقی که نه تنها یکی از رانندگان فِراری را از دور مسابقه خارج کرد بلکه با آوردن ماشین ایمنی مجازی به پیست امکان آندرکات کردن مرسدس‌ها را هم از لکلرک گرفت. شانس از فِراری رو برگردانده و مرسدس را برای پیروزی برگزیده بود.

 

1438687


لکلرک  با وجودی که چند بار تا مرز سبقت از والتری بوتاس دیگر راننده‌ی مرسدس پیش رفت اما هیچگاه موفق به کامل کردن سبقت نشد و در پایان به رده‌ی سوم اکتفا کرد. والتری بوتاس دوم شد و همیلتون در روزی که بخت به او رو کرده بود با ثبت سریع‌ترین دور و شکستن رکورد پیست اول شد تا ششمین قهرمانی جهان خود را از پیش هم قطعی‌تر کرده و سلطنت مرسدس در روسیه را شش ساله کند.


راننده‌های دیگر تیم بالای جدولی یعنی ردبول نیز در روزی که با دریافت پنالتی از رده‌های پایین مسابقه را آغاز کرده بودند با یک نمایش درخشان موفق شدند چهارم و پنجم شوند. مکس ورشتپن که مسابقه را از رده‌ی نهم آغاز کرده بود چهارم شد و الکس آلبون که از پیت‌استاپ به پیست آمده بود با نمایشی قابل اعتنا و کسب پانزده رده در جایگاه پنجم مسابقه را به پایان رساند.

 

1438686


در پایان سباستین وتل در روزی که قهرمان جهان درونش بیدار و سرزنده به دنبال برد به هر قیمتی بود و تنها با بدشانسی دومین پیروزی فصلش را از دست داد، به دلیل نمایش خیره‌کننده‌اش در همان چند دوری که در پیست حضور داشت با رای مردم به عنوان بهترین راننده انتخاب شد تا شاید این مرهمی باشد بر ناکامی امروزش.


گرند پری بعدی دو هفته‌ی بعد و در پیست باشکوه سوزوکای ژاپن برگزار می‌‌شود، جایی که جز نبرد مرسدس و فِراری بر سر قهرمانی باید شاهد جدال راننده‌های تشنه‌ی پیروزی فِراری با یکدیگر نیز باشیم.

 

1438689

دیدگاه‌ها