کد خبر : 1645486 | 03 آبان 1398 ساعت 18:40 | 54.4K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا و صادقی اعاده حیثیت کردند؛

سپاهان 0 سایپا 0 نیازمند رکورد زد اما فلاح زاده ستاره بود

تیم فوتبال سپاهان در روز رکورشکنی پیام نیازمند و درخشش حامد فلاح زاده در دروزاه سایپا، دو امتیاز حساس خانگی را از دست داد.

سپاهان 0 سایپا 0  نیازمند رکورد زد اما فلاح زاده ستاره بود

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در شرایطی پا به این مسابقه گذشته بود که گلی در هفت دیدار اخیرش دریافت نکرده بود و پیام نیازمند به همین دلیل در آستانه ثبت رکوردی تاریخی قرار گرفته بود و در نهایت در دقیقه 67 نیز رکورد حسینی را که 873 دقیقه دروازه اش را در لیگ هفدهم بسته نگه داشته بود، شکست. با این حال و علیرغم این اتفاق تاریخی، سپاهان برای دومین مرتبه با تساوی زمین مسابقه را در نقش جهان ترک کرد تا صدرنشینی این تیم در معرض خطر قرار بگیرد.

 

البته خبر خوب برای سپاهانی ها اینکه مظاهری و تراکتور در تبریز گل خورده اند و این شانس برای آنها وجود دارد که صدرنشینی آنها حفظ شود. با تمام این ها و در شرایطی که انتظار می رفت تیم سایپا حریف خیلی قدری برای سپاهان پس از شکست 4 بر صفر مقابل استقلال نباشد، آنها با درخشش حامد فلاح زاده یکی از روزهای خوبشان را در بخش دفاعی سپری کردند تا دست خالی از اصفهان برنگردند.

 

در پایان دیدار امروز سپاهان 18 امتیازی شد و باید منتظر نتیجه سایر دیدارها باشد و سایپا هم 8 امتیازی شد و در همان رتبه های پایینی جدول رده بندی باقی ماند.

 

داور: علی صفایی

کمک ها: آرمان اسعدی – رحیم حاجیلو

کمک داوران اضافی: مرتضی منصوریان – حسین زمانی

داور چهارم: محمدی علی پورمتقی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

تماشاگر: ۱۱۲۰۰ نفر

 

 

 

ترکیب سپاهان

 

سید پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز، گئورگی ولسیانی، مرتضی منصوری، سعید آقایی، محمد کریمی (محمد مهدی‌زاده 45)، امید نورافکن، سجاد شهباززاده، محمدرضا حسینی ( 75 علی قربانی)، محمد محبی و کی‌روش استنلی

 

 

 

ترکیب سایپا 

 

حامد فلاح‌زاده، طاها شریعتی، آرمین سهرابیان، مهیار جباری، سید ابوالفضل جلالی، عارف حاجی‌عیدی، امیرحسین حسین‌زاده (۷۵- محمد شریفی)، معین عباسیان، محمدرضا سلیمانی (۸۹- محمد مُهری) و آرمان رمضانی

 

 

کارت زرد 


دقیقه 45 استنلی کی روش سپاهان

 

 

دقایق حساس

 

دقیقه 7: ارسال خطرناک آقایی از جناح چپ زمین را فلاح‌زاده بالاتر از شهباززاده دفع کرد تا دروازه سایپا تهدید نشود.

دقیقه 15: ضربه محمد محبی از پشت محوطه جریمه با جایگیری خوب فلاح زاده در آغوش این دروازه بان قرار گرفت.

دقیقه 16: ضربه دیدنی نورافکن روی ضربه ایستگاهی با فاصله بسیار کمی راهی اوت شد تا شاید جدی تری موقعیت سپاهان از دست برود.

دقیقه 29: یک اشتباه از بازیکنان تیم فوتبال سپاهان، بازیکن تیم سایپا را در موقعیت تک به تک قرار داد که نیازمند با واکنشی بسیار خوب مانع فروپاشی دروازه اش شد.

قیقه 30: شوت محمدرضا حسینی از زاویه بسته درون محوطه شش قدم زده شد ولی به تور کناری دروازه برخورد کرد.

دقیقه 35: شوت عباسیان از پشت محوطه جریمه در دستان نیازمند قرار گرفت تا این گلر جوان روز خوبی را تا اینجای کار پشت سر گذاشته باشد.

دقیقه 36: ارسال از سمت راست خط هجومی سپاهان در شرایطی که می رفت موقعیت خطرناکی شود، با ضربه سر طاها شریعتی به کرنر فرستاده شد.

دقیقه 45: شوت سهمیگن بازیکن سایپا با واکنش بسیار خوب فلاح زاده به زمین بازگشت داده شد.

دقیقه 59: شوت محبی در میانه راه به مدافعین سایپا خورد و برگشت داده شد.

دقیقه 60: ارسال کرنر با ضربه سر مهدی زاده همراه شد که فاصله اندکی با تیرک افقی دروازه داشت.

دقیقه 60 : شوت سنگینی از سوی سپاهانی ها دروازه نارنجی پوشان را به شدت تهدید کرد اما این ضربه توسط فلاح زاده به کرنر رفت. 

دقیقه 61 : ارسال سپاهانی ها چیزی نمانده بود تا اولین گل را برای آنها به دنبال داشته باشد اما ضربه سر مهدی زاده با اختلاف کمی از بالای دروازه سایپا به بیرون رفت. 

دقیقه 64 : شوت سنگین شهباززاده با اختلاف کمی از کنار دروازه فلاح زاده به بیرون رفت.

دقیقه 70: امید نورافکن در دقیقه 70 دروازه تیم سایپا را باز کرد ولی داور پیش از آن خطا اعلام کرده بود و این گل مردود اعلام شد.

دقیقه 85: ارسال بازیکنان سپاهان با خروج فلاح زاده به جایی نرسید تا یک موقعیت خطرناک از دست برود.

دقیقه 90: تیم سپاهان در این دقایق سراپا حمله است ولی نمی تواند با توجه به فشردگی دفاع سایپا به گل دست یابد.

 

 

شرح نیمه اول 


در شرایطی که تصور می شد با توجه به باخت 4 بر صفر برابر استقلال، سایپایی ها حریفی دست و پابسته در نیمه اول باشند، نمایش خوبی در ورزشگاه نقش جهان داشتند و چند بار هم به صورت جدی دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند. با این حال باز هم این تیم سپاهان بود که بر بازی تسلط بیشتری داشت ولی از موقعیت ها استفاده نکردند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

 

 

شرح بازی

در شرایطی که تصور می شد با توجه به باخت 4 بر صفر برابر استقلال، سایپایی ها حریفی دست و پابسته در نیمه اول باشند، نمایش خوبی در ورزشگاه نقش جهان داشتند و چند بار هم به صورت جدی دروازه پیام نیازمند را تهدید کردند. با این حال باز هم این تیم سپاهان بود که بر بازی تسلط بیشتری داشت ولی از موقعیت ها استفاده نکردند تا بازی با تساوی بدون گل خاتمه یابد. در نیمه دوم تسلط سپاهان بر بازی بیشتر شد. امیرقلعه نویی در ابتدای نیمه دوم، محمد کریمی را از زمین مسابقه بیرون برد و مهدی زاده را در پست هافبک دفاعی به کار گرفت تا تیمش انسجام بیشتری در بخش دفاعی داشته باشد. سپاهانی ها طی این نیمه اجازه خودنمایی به سایپا در بخش هجومی را ندادند ولی در گلزنی موفق نبودند. هر چند موقعیت های بسیار خوبی به خصوص در دقایق انتهایی بازی داشتند که می توانستند به گل تبدیل شوند اگر فلاح زاده در چارچوب دروازه آنها نبود.

 

 

اتفاق ویژه 


پیام نیازمند در این دیدار از رکورد حسینی گلر استقلال که 873 دقیقه در لیگ هفدهم دروازه اش را بسته نگه داشته بود، گذر کرد.

 

 

بهترین بازیکن 


تیم سپاهان در این مسابقه تلاش زیادی برای ثبت گل پیروزی داشت ولی تمام موقعیت هایی که آنها ایجاد کردند در نهایت به سد حامد فلاح زاده خورد که نمایش بسیار خوبی در چارچوب دروازه سایپا داشت. به خصوص در دقایق انتهایی بازی، چند واکنش خوب از فلاح زاده سبب شد تا مهاجمان سپاهان موقعیت های بسیار خوبی را از دست بدهند.

 

 

در حاشیه

 

* حامد فلاح‌زاده، دروازه‌بان باتجربه سایپا مجددا به ترکیب این تیم بازگشته و برابر سپاهان بازی می‌کند.
* امیر قلعه‌نویی به محض ورود به زمین به سمت ابراهیم صادقی رفت و به سرمربی و کادر فنی سایپا خوشامد گفت.

* هواداران سپاهان در دقیقه 4 محرم نویدکیا تشویق کردند که چند روز پیش سومین سالگرد خداحافظی اش از فوتبال بود.

* ولادیمیر کومان در این دیدار بار دیگر به دلیل مصدومیت غایب است و مهدی کیانی هم در دیدار برابر گل گهر چهار کارته شد و از این مسابقه محروم.

* پیام نیازمند در صورتی که تا دقیقه 66 این مسابقه گلی دریافت نکند، رکورد حسین حسینی که در لیگ هفدهم با 873 دقیقه گل نخوردن ثبت شده بود، را به نام خودش ثبت خواهد کرد.

* حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال امید ایران در ورزشگاه حاضر است و این بازی را از نزدیک تماشا می کند.

* سپاهان و سایپا هر دو نماینده هایی در تیم امید ایران دارند و به همین دلیل استیلی در نقش جهان حاضر شده است.

* نکته جالب توجه که با خروج محمد کریمی، محمد مهدی زاده به عنوان هافبک تدافعی تیم بازی می کند.

* سپاهان با شروع نیمه دوم تسلط بیشتری بر بازی پیدا کرده و توانسته سایپا را تحت فشار قرار بدهد.

* پس از سه برد متوالی دو بر صفر مقابل پرسپولیس، ذوب آهن و گل گهر، شاگردان امیرقلعه نویی در حال از دست دادن دو امتیاز حساس هستند.

 

خلاصه بازی سپاهان 0 - سایپا 0

دیدگاه‌ها