کد خبر : 1645987 | 05 آبان 1398 ساعت 13:08 | 18.5K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه جدال لیورپول- تاتنهام در لیگ برتر

بازی اعداد: فیرمینو مهاجمی کامل‌تر از هری کین

با وجود آنکه تعداد گلهای هری کین در سه فصل اخیر بیشتر از روبرتو فیرمینو است ولی آمار دیگر نشان می‌دهد که ستاره برزیلی لیورپول نسبت به هری کین مهاجم کامل‌تری است.

بازی اعداد: فیرمینو مهاجمی کامل‌تر از هری کین

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل به بهانه دیدار امروز لیورپول و تاتنهام به بررسی دو مهاجم این دو تیم، هری کین و روبرتو فیرمینو پرداخته. دیلی‌میل مدعی است با اینکه هری کین، از سال 2017 تا کنون 28 گل بیشتر از فیرمینو به ثمر رسانده ولی آمار دیگر تاثیرگذاری‌های این دو بازیکن در جریان بازی نشان می‌دهد ستاره برزیلی لیورپول نسبت به کاپیتان تاتنهام و تیم ملی انگلیس مهاجم کامل‌تری است.

 

1446676

 

دیلی‌میل برای اثبات مدعای خود به آمار این دو بازیکن در تعداد ضربات به توپ، تعداد فرصت‌های گلزنی خلق شده و تکل‌ها اشاره کرده است.

 

1446675

 

لیورپول و تاتنهام امشب در یک بازی بزرگ لیگ برتر در آنفیلد به مصاف هم می‌روند. مهاجمین این دو تیم از جمله بهترین‌های دنیا هستند ولی سبک و سیاق بازی آنها از زمین تا آسمان متفاوت است. روبرتو فیرمینو ستاره برزیلی خط حمله لیورپول ممکن است زیاد گل نزند ولی سبک بازی او خصوصیاتی دارد که از او مهاجمی کامل می‌سازد. ولی هری کین یک مهاجم سنتی و کلاسیک است که بارها و بارها برای اسپرز گلزنی می‌کند.

 

فوتبال مدرن شاهد تنوع بسیار گسترده در استفاده از بازیکن شماره 9 بوده و فیرمینو و هری کین بهترین نمونه‌ها برای اثبات این مدعا هستند. دیگر روزهایی که یک مهاجم باید از نظر فیزیکی قدرت داشت و علاوه بر سرعت بالا روی زمین در نبردهای هوایی هم حضوری قوی پیدا می‌کرد گذشته و هری کین و روبرتو فیرمینو بهتر از هر کس دیگری ثابت کرده‌اند که این روزها استفاده از مهاجم درست در سیستم مناسب دوای درد هر خط حمله‌ای است.

 

فیرمینو، قلب تپنده خط حمله سه نفره لیورپول است و صلاح و مانه را به هم مرتبط می‌کند. ولی ستاره برزیلی لیورپول در عین حال مهاجمی زهردار هم هست. اما آمار نشان می‌دهد از شروع فصل 2017-2018 تا امروز فیرمینو در همه رقابتها 46 گل به ثمر رسانده درحالیکه تعداد گلهای هری کین 74 گل بوده.

 

1446677

آمار گلزنی هری کین و روبرتو فیرمینو

 

اما برای بررسی کامل این دو مهاجم باید آمارهایی به جز آمار گلزنی را هم بررسی کرد. فیرمینو در این مدت 30 پاس گل داده درحالیکه تعداد پاس گلهای هری کین 11 بوده. از این گذشته فرصتهایی که ستاره برزیلی برای لیورپول خلق کرده 171 فرصت بوده و هری کین تنها 103 فرصت برای اسپرز مهیا کرده است.

 

تعداد فرصتهای بزرگ خلق شده توسط فیرمینو هم به مراتب بیشتر از هری کین است. فیرمینو 43 فرصت بزرگ برای لیورپول بوجود آورده و کین 22 بار خالق فرصتهای بزرگ برای تاتنهام بوده. تعداد پاسهای فیرمینو هم حدود دو برابر هری کین بوده است. ستاره برزیلی حتی در دقت پاسها هم از هری کین پیشی گرفته است.

 

1446679

آمار تاثیرگذاری‌های هری کین و روبرتو فیرمینو

 

 

آمار لمس توپ فیرمینو هم به مراتب بیشتر از هری کین است و این در ترکیب با آمار پاسها و دقت پاسهای فیرمینو نشان می‌دهد او در محوطه جریمه حریفان لیورپول در نقش یک بازی‌ساز خلاق ظاهر شده ولی ستاره انگلیسی تاتنهام بیشتر نقش یک تمام‌کننده را به عهده داشته.

 

 

دیدگاه‌ها