کد خبر : 1648550 | 17 آبان 1398 ساعت 15:33 | 49.9K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن و شالکه به یاد زادروز جادوگر؛

سنگ تمام بوندس‌لیگایی ها؛ علی کریمی تولدت مبارک

ستاره سال های نه چندان دور فوتبال ایران امروز تولد 41 سالگی خود را جشن می گیرد.

سنگ تمام بوندس‌لیگایی ها؛ علی کریمی تولدت مبارک

به گزارش "ورزش سه"، هفدهم آبان سالروز تولد یکی از خاص ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است؛ بازیکنی که بی شک نسلی از مردم را عاشق فوتبال کرد و با نمایش های خیره کننده خود در مستطیل سبز، به معنای واقعی موجبات لذت بردن هواداران از تماشای فوتبال را یک تنه فراهم کرد.

 

علی کریمی، مرد سال فوتبال آسیا در سال 2004 و یکی از بهترین بازیکنان ایرانی تاریخ، امروز 41 ساله شد. کریمی که در فوتبال ایران با پیراهن پرسپولیس اوج گرفت و محبوب هواداران این تیم است، چند سالی را هم در تیم های استیل آذین و تراکتورسازی سپری کرد.

 

کریمی اما شهرت بین المللی خود را در تیم های خارجی به دست آورد. الاهلی امارات پله راهیابی این اعجوبه به فوتبال اروپا بود و کریمی با حضور در بایرن مونیخ و پوشیدن شماره 8 مورد علاقه اش دورانی جدید و ماندگار را آغاز کرد. کریمی البته در بایرن با بحران مصدومیت روبرو شد و فروغ ماه های نخستین حضور در آلمان را نتوانست تداوم ببخشد.

 

1450035

 

روزگار پوشیدن شماره هشت بایرن، تنها تجربه بوندس لیگایی علی کریمی نبود و ستاره فوتبال ایران یک بار دیگر در زمانی که هیچ کس فکرش را نمی کرد، پا به فوتبال آلمان گذاشت. فلیکس ماگات، سرمربی ای که شیفته بازی کریمی بود، او را از استیل آذین به شالکه برد. حضور در شالکه چندان خاطرات فوق العاده ای برای کریمی نداشت اما بازی در کنار رائول گنزالس و قاب تعویض او با اسطوره فوتبال اسپانیا، در ذهن همه نگه داشت که این ستاره پیشین تیم ملی روزی در جمع معدنچی های آلمان هم حضور داشته است.

 

1450034

 

حالا در سالروز تولد چهل و یک سالگی، دو باشگاه آلمانی سابق علی کریمی زادروز او را تبریک گفته اند. شالکه با همان عکس معروف تعویض با رائول این پیام را منتشر کرده و بایرن با چاشنی پیش بازی فردای این تیم مقابل دورتموند، گل به یادماندنی کریمی در وست فالن برابر زنبورها را به اشتراک گذاشته است.

دیدگاه‌ها