کد خبر : 1648785 | 18 آبان 1398 ساعت 15:37 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان استقلال در ارتباط با پورحیدری کوتاهی کردند

رجبی: زوج قائدی و دیاباته ایده‌آل است

مدافع سال‌های گذشته استقلال با اشاره به بازی روان استقلال اعتقاد دارد استقلال هنوز برای رسیدن به شرایط آرمانی فاصله دارد.

رجبی: زوج قائدی و دیاباته ایده‌آل است

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در عین ناباوری توانست با به دست آوردن 5 پیروزی متوالی در لیگ برتر خودش را در بین مدعیان اصلی لیگ نوزدهم مطرح کند و در پایان هفته دهم در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرد. در همین رابطه رضا رجبی مدافع پیشکسوت باشگاه استقلال اظهار داشت: «قبلاً هم گفتم فوتبال خم رنگ رزی نیست که بخواهد در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببریم. باید اجازه می‌دادیم که تیم شکل بگیرد وهمان طور که دیدید در حال حاضر تیم در وضعیت خوبی به سر می‌برد اما هنوز هم با شرایط آرمانی فاصله دارد که آن‌هم فکر می‌کنم با اضافه شدن یک تا دو بازیکن رفته‌رفته بهتر می‌شود.»


وی در خصوص صحبت‌های مطرح‌شده از سوی استراماچونی پس از پایان دیدار استقلال و صنعت نفت مبنی بر ترک این باشگاه در صورت عدم برآورده شدن مطالبات مالی گفت: «زمانی که می‌خواهیم چک بکشیم باید عواقب کار را هم در نظر بگیریم. به نظر من مدیریت این مسئله خودش یک هنراست. این را نباید فراموش کنیم که فوتبال فقط 4-4-2 و یا 3-5-2 نیست و بخش زیادی از موفقیت‌های فوتبال به این‌گونه مسائل ربط دارد که در ایران محلی از اعراب ندارد.»


وی در ادامه افزود: «البته الآن می‌شنویم که باشگاه تا به اینجا 20 میلیارد خرج کرده است که 10 میلیارد آن تخصیص پیداکرده به کسب مجوز حرفه‌ای. این‌که نشد تیم داری و متأسفانه این موضوع بی‌پولی به تمام فوتبال ایران رخنه پیداکرده است. واقعاً وقت آن رسیده است آن‌هایی که در رأس ورزش این مملکت‌اند یک فکری اساسی به حال این فوتبال بکنند. تا کی باید از فقرونداری تیم‌های حاضر در لیگ برتر بشنویم. تا به کی باید در مصاحبه‌های بازیکنان بشنویم که هیچ دریافتی نداشته‌اند. متأسفانه باید این نکته را بگویم در زمان ما اگر پول نبود لااقل عشق بود، اما الآن نه آن عشق و شور دیگر وجود دارد نه دیگر پول.»


 رجبی پس از صحبت درباره معضلات فوتبال، به سیستم جدید استقلال می‌پردازد و درباره استفاده استقلال از سیستم 3-5-2 تصریح می‌کند: «سیستم 3-5-2 همانطورکه محاسن خودش را دارد دارای معایبی است که به اعتقاد من مهم‌ترین آن شناخت و درک متقابل مدافعین است که در بعضی از دقایق این عدم شناخت باعث می‌شود که در خط دفاع دچار مشکل شویم. البته باید به بازی‌های خوب عارف غلامی در این چند هفته اخیر اشاره‌کنم که از سرعت انفجاری بسیار خوبی برخورداراست. در این سیستم دو پیستون رونده در کنارها می‌خواهیم که وریا و میلیچ این نقش را به‌خوبی ایفا می‌کنند. در خط هافبک هم به یک بازیکن کارگر احتیاج داریم که ریگی انصافاً بهترین انتخاب ممکن در این پست است و دو هافبک پلی میکر با خصوصیات متفاوت که این نقش را علی کریمی وفرشید اسماعیلی بر عهده ‌دارند. البته در خصوص فرشید اسماعیلی باید بگویم او بسیار بااستعداد است و اگر می‌خواهد نظر مربیان تیم ملی را به خودش جلب کند باید دو فاکتور را رعایت کند. یک، اینکه تعداد ضربات به توپش را کاهش دهد و در وهله دوم باید آگاهی محیطی خودش را افزایش دهد که در صورت رعایت این دو نکته او حتماً می‌تواند به پیراهن تیم ملی دست یابد.


در نوک خط حمله هم زوج قائدی و دیاباته ایده آل ترین انتخاب ممکن است که باید با بازی کردن بیشتر در کنار هم شناختشان را از هم افزایش دهند.»


وی همچنین اضافه کرد: «این سیستم به تیم این اجازه را می‌دهد که یکی از هافبک‌های دفاعی مقداری جلوتر برود، همان‌طور که در این چند بازی گذشته نقش علی کریمی را در پشت محوطه حریفان پررنگ‌تر می‌بینیم کریمی بعد از اجرای این نقش فوتبالش را دوباره احیا کرده است و در ادامه با حفظ همین روند می‌تواند نقش بیشتری را در نتایج استقلال ایفا کند.


 یکی از نکات خوب بازی استقلال در این فصل تا هفته دهم که باید به آن بپردازم، پرس شدید مهاجمان است که این امر باعث می‌شود بازیکنان حریف را دچار اشتباه کند و بعد از تصاحب توپ است که استقلال حملاتش را سریع شکل می‌دهد که این زمان بهترین فرصت برای حمله هر تیمی قلمداد می‌شود، چراکه خط دفاع در این لحظه فرصت ندارد شکل درستی بگیرد وعملا تیم در این لحظه در آسیب‌پذیرترین حالت ممکن خود قرار دارد. از دیگر ویژگی‌های استقلال در این بازی رعایت فاصله بین خطوط است که بسیار خوب و حرفه‌ای در این تیم رعایت می‌شود و البته فراموش نکنید که این چیزی نیست که به همین سادگی‌ها محقق شود و باید به نقش خوب هافبک‌های استقلال در حفظ درست فاصله بین خطوط اشاره‌کنیم.»


رجبی در پایان با اشاره به سومین سالگرد منصور پورحیدری  با انتقاد از بازیکنان این تیم گفت: «واقعاً دراین‌باره این موضوع دلم شکست. متأسفانه بازیکنان نسل جدید به خودشان نیم ساعت فرصت ندادند تا با حضور در سرمزار این مرد بزرگ که از تمام زندگی خودش برای استقلال گذشت یاد او را زنده نگه‌دارند که با این کار فقط خودشان را بزرگ می‌کردند. این روزها همه یاد گرفته‌اند به گذاشتن یک پست در اینستاگرام بسنده کنند. اصلاً حتماً مگر باید مراسمی برگزار شود که این آقایان افتخار بدهند یک سری به بهشت‌زهرا بزنند والحق بازیکنان استقلال در ارتباط با پورحیدری کوتاهی کردند. ما متأسفانه به خشکی عاطفه رسیدیم. من از همین‌جا قول می‌دهم سال آینده به کمک "ورزش سه" مراسمی درشان این مرد برگزار کنم تا لااقل قدری از زحمات مردی که کمرش در حمایت از باشگاه استقلال خم شد تشکر کرده باشیم.»

دیدگاه‌ها