کد خبر : 1648788 | 18 آبان 1398 ساعت 15:22 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

منافی: مسئولین به فکر تک مدال‌ها نباشند

در هفته ای که گذشت شاهد فوت یکی از پیشکسوتان بزرگ جودوی کشورمان استاد سعادتمند بودیم.

منافی: مسئولین به فکر تک مدال‌ها نباشند

در همین رابطه، با محسن منافی، دارنده دان ۷ کودوکان از ژاپن، بالاترین مدرک جودوی کشورمان پیرامون دوستی‌ با استاد سعادتمند و خاطراتشان گفت و گویی داشتیم.


محسن منافی به "ورزش سه" می گوید: ابتدا به خانواده جودوی کشورمان تسلیت می گویم و‌ باید بگویم اولین بار استاد سعادتمند را در کودوکان ژاپن دیدم که به اتفاق پیشکسوتان دیگر به کودوکان تشریف آوردند و مفتخر به دان ۵ جودو از کودوکان شدند. این استاد ارزشمند همیشه خودشان را وقف جودو کرده بودند و همیشه عشق خودش را با جودو به صورت نمایان ثابت کرده بود. ما نباید فراموش کنیم که اولین فلسفه جودو احترام است و باید قدر این اساتید ارزشمند را در زمانی که زنده هستند بدانیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم.


اسطوره جودوی کشورمان در ادامه گفت: در حال حاضر مشغول به ادامه فعالیتم در جودو در کشور ژاپن و کودوکان هستم و بعد از استعفایم از فدراسیون بیشتر مشغول کارهای تحقیقاتی هستم و تصمیم گرفتم با توجه به عدم استقبال فدراسیون جودو از تجربیات و نو آوری در جودو مسیر خودم را طی کنم تا بتوانم تجربه ای که در ۱۰ هزار روز در کودوکان مهد جودوی جهان به دست آورده ام به جوانان خوب کشورمان منتقل کنم.


منافی در پایان در مورد شرایط بد جودوی کشورمان گفت: اتفاقات بدی برای جودوی کشورمان رخ داد و تعلیق جودو به ضرر ورزش کشورمان است. امیدوارم با یک تامل تدبیر شده این قضیه را با حفظ منافع نظام و کشورمان مدیریت کنیم تا این مشکل رفع شود، من فکر می کنم با درست کردن یک اتاق فکر از افراد جودو راهکارهای این مشکل با حفظ قانون کشورمان و حفظ ارزش های نظام پیدا شود و این مشکل را حل کنند. به عقیده بنده باید از این فرصت استفاده کنیم و بحث زیرساخت ها را در ورزش جودو درست کنیم تا بتوانیم دوباره در جهان به قهرمانی های ارزشمندی دست پیدا کنیم. جودو در حال تغییر است، ما نباید فقط یک تک ستاره داشته باشیم. در زمینه زیر ساخت های آموزشی کاری انجام نشده وگرنه قطعا با استعدادهای موجود در کشورمان ما می توانیم دارای یک تیم از ستاره ها باشیم. مسئولین در جودو باید به فکر اینگونه مسائل باشند نه اینکه بخواهند با کسب تک مدال ها فقط سطحی از این مسائل بگذرند.

 

محسن منافی نیازی، دارنده دان ۷ کودوکان از ژاپن

 

 

دیدگاه‌ها